Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مواردی که موقع خریدن لپ‌تاپ باید به آن دقت کنید مغز لپ‌تاپ است. پردازنده. یعنی هرچه سرعت پردازنده شما بالاتر باشد وبگردی و بازی شما روان‌تر و با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو-مطهره مختاری؛ دیگر کلاس‌ها تق و لق نیست و تمام و کمال تشکیل می‌شود. سرما هم لباس‌های گرم دانشجویان را با خودش به متن زندگی آورده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهش و ارائه و تمرین هم که هرگز از زندگی دانشجو رخت بر نمی‌بندد. دغدغه‌های دانشچویی این‌هاست: سلف و اعتراض به غذا‌های بی‌کیفیت، در به در به دنبال کار دانشجویی بودن. امروز دیگر می‌شود دانشجویان را درگیر روزمرگی‌هایی از جنس دانشجو دید.


الان دیگر دانشجو جدای از درس خواندن برای فیلم دیدن و کتاب خواندن و گشت و گذار در اینترنت و دانلود آهنگ و همه و همه از لپ تاپ استفاده می‌کند. بعضی‌ها اول با کامپیوتر و بعضی‌ها از همان اول با لپ تاپ شروع کردند.دیگر بعد از این دو ماه احتمالا ورودی‌ها نیز دارند به خریدن لپ‌تاپ فکر می‌کنند. ما هم به جای شما به لپ تاپ خریدن فکر کردیم. به یکی از بازار‌های معروف پایتخت رفتیم تا ببینیم چه باید کرد.


به اولین مغازه که رفتیم، فهمیدیم بازار خراب است. فروشنده آب پاکی را روی دستمان ریخت و گفت: قیمت لپ‌تاپ نسبت به بهمن سال گذشته ۳ برابر شده و لپ تاپی که پارسال با قیمت ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شده الان قیمتش ۳ میلیون تومان شده. آن لپ تاپ ۷۰۰ هزار تومانی هم به کار دانشجوی رشته‌های مهندسی نمی‌خورد و مصرف خانگی دارد. دلار است دیگر...


کمی که ما هم با مغازه دار صحبت کردیم و گفتیم لپ‌‎تاپ خودمان را با این قیمت خریدیم و الان اینقدر گران شده؛ مرد فروشنده ما را متوقف کرد و گفت: خریداران هم نیازشان را در نظر نمی‌گیرند. فرد برای خرید لپ‌تاپ با مصارف ساده‌ای مثل ورد و اکسل و فیلم دیدن و «همسایه جهنمی» بازی کردن و چرخیدن در اینترنت می‌آید. می‌‍پرسم امکان دارد بخواهی فوتوشاپ کار کنی یا بازی سنگین انجام دهی؟ می‌گوید حالا شاید خواستیم. همین خواستن او یک میلیون تومان به هزینه‌اش اضافه می‌کند. به احتمال زیاد هیچ وقت هم از این امکانات اضافه استفاده نمی‌کند؛ که البته مفصل برایتان خواهیم گفت: این امکانات اضافه چه چیز‌هایی هستند. فروشنده برایمان توضیح داد که لپ‌تاپ مثل موبایل نیست و تقلبی ندارد. چند برند محدود مانند Lenovo و Asus و .. هستند و انگار محدوده انتخاب‌ها مشخص است.


یکی از مواردی که موقع خریدن لپ‌تاپ باید به آن دقت کنید مغز لپ‌تاپ است. پردازنده. یعنی هرچه سرعت پردازنده شما بالاتر باشد وبگردی و بازی شما روان‌تر و با سرعت بیشتری انجام می‌شود.


بیشتر پردازنده‌ها از نوع i۳، i۵ و i۷ است. از توضیح جزئیات تخصصی‌اش می‌گذریم، ولی بدانید برای استفاده به عنوان یک گیمر یا یک مهندس با استفاده‌ی حرفه‌ای بی برو برگرد باید i۷ را انتخاب کنید، ولی برای کار‌های گرافیکی هرچند i۷ بهتر است ولی i۵ جوابگوی شماست. از سری U. برای انجام کار‌های حرفه‌ای بپرهیزید که با وجود کم مصرف بودن قدرت کافی را ندارند.


مورد دیگری که باید حواستان به آن باشد کارت گرافیک است. کارت گرافیک تقریبا مغز دوم لپ‌تاپ است. تصاویر لپ‌تاپ را هم ایجاد می‌کند. پردازنده اصلی چند هسته پردازشی دارد، ولی کارت گرافیک هزاران هسته برای کار‌های همزمان. خلاصه کارت گرافیک دست راست پردازنده مرکزی‌ست. کارت گرافیک دو نوع دارد. یکی مجتمع که در یکپارچه درون پردازنده اصلی‌ست و حافظه اش مشترک. نوع دوم مجزا از پردازنده اصلی‌ست و بین ۲ تا ۸ گیگ حافظه ویدئویی دارد.اگر مهندس هستید کار‌های گرافیکی انجام می‌دهید برای کارت گرافیک مورد نیازتان حداقل Nvidia GeForce GTX۹۶۰ را در نظر بگیرید. در عبارت Nvidia GeForce GTX۹۶۰ به اولین عدد بعد از GTX دقت کنید، این عدد نشان‌دهنده سری کارت گرافیک است که برای کار‌های گرافیکی مهندسی سری ۹ کفایت می‌کند. صرف نظر از توضیحاتش فراموش نکنید هارد SSD را برای لپ تاپتان انتخاب کنید چرا که سرعت پردازش لپ‌تاپتان بسیار بالاتر می‌رود.


درباره رم لپ‌تاپ باید گفته‌شود که هر برنامه‌ای اجرا کنید اول در رم اجرا می‌شود. از ۴ گیگ شروع می‌شود تا ۱۶. تقریبا برای همه نهایتا ۸ گیگابایت رم کافی‌ست.


مقاومت نکنید. بخواهید نخواهید، بپذیرید یا نپذیرید لپ‌تاپ دسته دوم بسیار به صرفه‌تر است. مثلا دست دوم یک لپ‌تاپ HP۸۶۷۰ را می‌توان با قیمت حدود دو میلیون و نیم خرید. با ارتقا هارد این لپ‌تاپ به هارد SSD و رم آن به و پردازنده یا CPU به Core i۵ با اضافه شدن ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان برای ارتقا،، صاحب یک لپ‌تاپ قوی حتی برای کار‌های سنگین خود شوید.


اگر می‌خواهید کار انیمیشن انجام دهید بدانید که یک حرفه‌ای قطعا از یک کامپیوتر با کارت گرافیک بسیار قوی استفاده می‌کند تا لپ‌تاپ، ولی باز هم اگر لپ‌تاپ را انتخاب کردید پیشنهاد ما به شما پردازنده core i۷ و هارد SSD است. برای پردازنده‌ هم  AMD's Fire Pro یا Nvidia's Quadro را پیشنهاد می‌کنیم.


دیگر راجع به حافظه داخلی لپ‌تاپ نیاز به توضیح زیادی نیست چرا که قطعا می‌دانید هرچه سروکارتان با پروژه‌های حجیم‌ترباشد نیازتان به هارد با ظرفیت بالا بیشتر است. حالا چه از آن‌هایی که درون لپ‌تاپ جای می‌گیرد چه آن‌هایی که به شکل مجزا هستند و با کابل به لپ‌تاپ متصل می‌شوند. برای برنامه نویسی یک لپ‌تاپ برای مصرف خانگی هم پاسخ‌گوی نیازتان است. سخت نگیرید.‌


می‌مانند دانشجویان رشته‌های علوم انسانی که مصرفشان در حد استفاده از مایکروسافت آفیس یا همان ورد و اکسل است و سایر نرم افزارهایش نیاز به سخت افزار خاص و یا بسیار قوی ندارد. فقط شما نیز به حافظه لپ‌تاپتان توجه کنید. حالا اگر در میان از چند مورد صرف نظر کنید بدون این که ضرر کنید هزینه کمتری می‌پردازید.


صفحه کلید با نور پس زمینه هم در امکانات بعضی لپ‌تاپ‌ها هست. اما نور صفحه نمایش کافیست و وجود نور صفحه کلید، هزینه اضافی روی دستتان می‌گذارد. هر چقدر هم کم. چیزی حدود ۳۰ دلار. اگر حرفه شما کار با تصاویر نیست به صفحه نمایشی با وضوح بیش از ۱۰۸۰ یا همان فول‌‍‍‍‍اچ‌دی خودمان نیاز ندارید هزینه‌تان را برای پردازنده یا کارت گرافیک و این دست واجب‌تر‌ها کنار بگذارید.لازم به ذکر است به صفحه‌نمایش لمسی فکر هم نکنید که هزینه‌تان شدیدا زیاد می‌شود. از خیر دوربین سه بعدی هم بگذرید.

و این هم چند پیشنهاد:

 

برای مصارف خانگی

Lenovo IdeaPad 320

قیمت حدود 4 میلیون

پردازنده: Intel Core i3 7100U با سرعت 2.40 گیگاهرتز

کارت گرافیک: NVIDIA GeForce 940M با دو گیگابایت حافظه اختصاصی

صفحه نمایش: 15.6 اینچ از نوع TFT و با وضوح 1366 در 768 پیکسل

حافظه رم: 4 گیگابایت از نوع DDR4

حافظه ذخیره‌سازی: 500 گبگابایت از نوع هارد دیسک با سرعت 5400 دور بر دقیقه

مشترک برای دانشجویان رشته‌های مهندسی و مناسب برای انجام کارهای گرافیکی

Lenovo IdeaPad 520

قیمت حدود 7 میلیون تومان

پردازنده: Intel Core i7 7500U با سرعت 2.70 تا 3.50 گیگاهرتز

کارت گرافیک: NVIDIA GeForce 940MX با چهار گیگابایت حافظه اختصاصی

صفحه نمایش: 15.6 اینچ از نوع IPS و با وضوح 1920 در 1080 پیکسل

حافظه رم: 8 گیگابایت از نوع DDR4

حافظه ذخیره‌سازی: 1 ترابایت از نوع هارد دیسک با سرعت 5400 دور بر دقیقه

 

 پیشنهادی بهتر برای کارکردن با نرم افزارهای مهندسی و انجام کارهای گرافیکی

ASUS VivoBook Pro 15 N580VD

قیمت حدود 15 میلیون

پردازنده: Intel Core i7 7700HQ با سرعت 2.80 تا 3.80 گیگاهرتز

کارت گرافیک: GeForce GTX 1050Ti با چهار گیگابایت حافظه اختصاصی

صفحه نمایش: 15.6 اینچ از نوع IPS و با وضوح 3840 در 2160 پیکسل

حافظه رم: 16 گیگابایت از نوع DDR4

حافظه ذخیره‌سازی: 1 ترابایت از نوع هیبریدی همراه با 128 گیگابایت حافظه SSD

 

فارغ از پیشنهادها، نکاتی که در راهنما گفته شد را برای خرید در نظر بگیرید. با  این حدود قیمت‌ها دیگر بعید است بشود لپ‌تاپ را بعد از مدتی فروخت و بهترش را گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: راهنمای خرید لپ تاپ لپ تاپ دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۵۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور در خراسان جنوبی

 موسوی،مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی گفت: این تسهیلات سال گذشته به صورت قرض الحسنه و با بازپرداخت ۳ ساله برای کمک به درمان زوج‌های نابارور پرداخت شد.

وی، سقف پرداخت این تسهیلات برای زوج‌ها را ۱۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این زوج‌ها از طریق مراکز بهداشت شناسایی می‌شوند و تحت درمان قرار می‌گیرند.

موسوی بیان کرد: اهدای ۱۶۹ فقره تسهیلات ایران جوان شامل کارت هدیه، سپرده بلند مدت و وام قرض الحسنه به زوج‌های جامعه هدف است که از سال ۱۴۰۱ تاکنون صاحب فرزند شده اند. هم‌چنین ۱۰ فقره بسته حمایتی شامل بسته لبخند، مادری کارت هدیه و شش ماه پوشک مصرفی نوزادان به خانواده‌هایی که از سال ۱۴۰۱ تاکنون صاحب فرزندان چندقلو شده اند، اهدا شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی افزود: اهدای ۸۰ بسته پوشک بهینه پارچه‌ای به خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند نیز انجام شد.

موسوی، اهدای ۲۳ تندیس، لوح و کارت هدیه به خانواده‌های دارای چهارفرزند در قالب طرح ملی شکوه مادری را از دیگر اقدامات این نهاد در سال گذشته برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران : بی‌کیفیتی مودم های تولید داخل بهانه است؛ به دنبال خرید مودم های ارزان‌قیمت و بنجل چینی اند
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • بزرگترین حراجی دمپایی در قم را از دست ندهید + اطلاعات تماس
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • طلا در این کشورها ارزان است
  • طلا در این کشورها ارزان است | نکته‌های مهم برای خرید طلا در سطح بین‌المللی
  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور در خراسان جنوبی
  • کدام گوشی‌های سامسونگ را بخریم؟