Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود - بدشانسی‌های برانکو تمامی ندارد و مصدومیت امید عالیشاه در دیداری که برانکو به او بسیار نیاز داشت بدبیاری‌های مربی کروات را کامل کرده است. 

به گزارش وب سایت نود، آدام همتی به جای امید عالیشاه. این اتفاقی است که شاید در نگاه اول برای پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا فقط بتوان یک اسم روی آن گذاشت و آن هم «فاجعه» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چقدر اسم و رسم یک رقابت بزرگتر و سنگین‌تر باشد اسم بازیکنانی که در آن به میدان می‌روند هم اهمیت بیشتری پیدا می‌‌کند. به همین دلیل است که جانشینی‌ آدام همتی به جای عالیشاه در نگاه اول یک بحران به نظر می‌رسد. عالیشاه هم نام بزرگتری است و هم تجربه بیشتری دارد و هم تحمل فشار یک بازی در حد فینال آسیا برای او آسانتر به نظر می‌رسد. این‌ها تمام ویژگی‌هایی است که که آدام همتی ندارد.

با این حال آمار حرف دیگری می‌زند. از نگاه آمار این جایگزینی نه تنها فاجعه نیست بلکه می‌تواند به نفع پرسپولیس هم باشد. آماری که از بازی رفت پرسپولیس مقابل السد در لیگ قهرمانان آسیا بدست می‌آید. در آن بازی پرسپولیس چند بازیکن اصلی‌اش یعنی ماهینی را به دلیل مصدومیت و انصاری و کامیابی‌نیا را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت. کمبود بازیکن برانکو را مجبور کرد که سیامک نعمتی را به دفاع راست بفرستد و هافبک‌های پرسپولیس امید عالیشاه در سمت چپ و همتی در سمت راست بودند. آن بازی فرصت خوبی بود تا آمادگی دو بازیکن را در شرایط یکسان و یک بازی واحد مقایسه کرد.

در آن بازی همتی 90 دقیقه بازی کرد اما عالیشاه به دلیل مصدومیت دقیقه 73 تعویض شد. همتی 25 پاس برای هم‌تیمی‌هایش فرستاد و عالیشاه 22 پاس. همتی 20 پاس صحیح داد که این آمار او را بعد از بشار رسن دومین بازیکن برتر میدان کرد. عالیشاه اما تنها 15 پاس درست داشت. علاوه بر تعداد در مورد کیفیت پاس‌های این دو بازیکن هم می‌توان جزئی‌تر صحبت کرد. گراف پاس‌های این دو بازیکن نشان می‌دهد که پاس‌های همتی باارزش‌تر از عالیشاه بود. عالیشاه در میان پاس‌هایش پاس رو به عقب و عرضی بیشتر دیده می‌شود. اتفاقی که در گراف پاس‌های همتی کمتر افتاده و او بیشتر پاس‌هایش رو به جلو بوده است. همچنین درصد پاس‌های سالم همتی در زمین حریف 77 درصد و پاس‌های عالیشاه در این منطقه تنها 53 درصد بود. در پاس‌های بلند هم کفه ترازو به سود بازیکن جوانتر سنگین‌تر است. همتی 4 پاس بلند و عالیشاه فقط یک پاس بلند دادند. درصد پیروزی در دوئل‌های همتی بالاتر از عالیشاه بود و او در تکل و دریبل موفق‌تر عمل کرد.

عالیشاه سه سانتر انجام داد و همتی صفر سانتر. آیتمی که به نظر می‌رسد قرار است عالیشاه در آن برتر باشد. اما نکته این است که هیچ کدام از سانترهای عالیشاه به مقصد نمی‌رسد تا باز هم هر دو در عدد صفر سانتر درست با هم برابر باشند. البته آدام همتی با دو پاس کلیدی و دو ایجاد موقعیت اجازه نداد که در زمینه بازیسازی هم چیزی از هافبک باتجربه قرمزها کم بیاورد و بسیار بهتر از او عمل کرد. در این بازی پرسپولیسی‌ها تنها سه موقعیت ایجاد کردند که 2 موقعیت به نام همتی ثبت شد.

12 عملکرد دفاعی در مقابل 6 عملکرد دفاعی نشان می‌دهد که در فاز دفاعی هم برتری با آدام جوان است. نکته این برتری این است که او هیچ خطایی انجام نداد اما عالیشاه با انجام سه خطا و گرفتن یک کارت زرد از این لحاظ هم برای تیم ریسک گل خوردن ایجاد کرد.

یک‌طرفه بودن آمار حالا نتیجه اولیه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آدام همتی به جای امید عالیشاه. این اتفاقی است که شاید برگ برنده سرخ‌ها در بازی حساس باشد.

 

نیلوفر کنگرانی

 

30388

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

کلیدواژه: پرسپولیس امید عالیشاه لیگ قهرمانان آسیا کاشیما آنتلرز سیامک نعمتی آدام همتی جام حذفی تیم ملی فوتبال ایران استقلال استقلال خوزستان تراکتورسازی ذوب آهن صنعت نفت آبادان سایپا سپاهان سیاه جامگان فولاد پیکان نفت تهران پدیده پرسپولیس گسترش فولاد سپیدرود رشت پارس جنوبی جم گل گهر خونه به خونه اکسین البرز نفت مسجد سلیمان ملوان انزلی آلومنیوم اراک بادران تهران راه آهن نساجی مازندران مس کرمان ایرانجوان بوشهر فجر سپاسی مس رفسنجان ماشین سازی تبریز صبای قم شهرداری تبریز شهرداری ماهشهر برق جدید فارس برنامه ۹۰ کارشناسی داوری تیم منتخب هفته مسابقات و حواشی لیگ از نود تا نود آنالیز ترین های هفته نود درجه سوال پیامکی کلیپ نود فوتسال مناظره و گفت و گو سایت 90 لژیونرها ویژه نود نوستالژی لیگ یک لالیگا تیم ملی اسپانیا لیگ جزیره جام اتحادیه انگلیس تیم ملی انگلیس کالچو تیم ملی ایتالیا بوندسلیگا جام حذفی آلمان تیم ملی آلمان لوشامپیونه تیم ملی فرانسه برزیل آرژانتین لیگ اروپا لیگ قهرمانان اروپا جام باشگاه های جهان اخبار ورزشی فوتبال ۱۲۰ جام ملتهای آسیا یورو کشتی والیبال بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۵۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عنوان بهترین‌ گلزن سال در دسترس ستاره استقلال

به گزارش "ورزش سه"، مهرداد محمدی، وینگر چپ پای استقلال، به واسطه سیستم مورد نظر جواد نکونام در نیم فصل دوم فرصت چندانی برای حضور در میدان پیدا نکرده اما به احتمال زیاد در بازی با هوادار فرصت حضور در زمین را پیدا خواهد کرد.

مهرداد برخلاف نیم فصل نخست که در 11 مسابقه به عنوان بازیکن ثابت برای استقلال به میدان رفت در نیم فصل دوم در چهار مسابقه به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفت و حضور او در ترکیب اصلی تحت تاثیر حضور ماشاریپوف در استقلال قرار گرفته است.

محمدی در بازی رفت مقابل هوادار ستاره استقلال بود و با دو ضربه پای چپ فوق‌العاده 3 امتیاز مهم را برای استقلال به دست آورد به واسطه همین درخشش در بازی برگشت هم شانس حضور دارد تا با انگیزه مضاعف در این مسابقه به میدان برود و انگیزه‌های خود را برای ادامه فصل حفظ کند، جواد نکونام برای حفظ آمادگی بازیکنانش نیاز دارد تا از آنها در مسابقات مختلف استفاده کند، با توجه به حضور پیمان بابایی و آرمان رمضانی در دربی پایتخت به نظر می‌رسد مهرداد محمدی اولویت تعویض او در این مسابقه باشد و از این بازیکن استفاده کند.

مهرداد محمدی با 4 گل به همراه کوین یامگا بهترین گلزن استقلال در لیگ برتر است و اگر فرصت حضور در میدان را پیدا کند و برای این تیم گلزنی کند می‌تواند سال را به عنوان بهترین گلزن این تیم به پایان برساند.

دیگر خبرها

  • گزارش زنده/ هوادار صفر - استقلال یک
  • شوک لحظه آخری به حریف پرسپولیس
  • بازیکنی که قربانی جنگ بایرن و توخل شد
  • تبعید طارمی به نیمکت؛ لج رییس پورتو با مهدی
  • ستاره‌ای که قربانی جنگ بایرن و توخل شد
  • گزینه‌های اوسمار برای جانشینی یک بازیکن در پرسپولیس
  • دربی با حضور افتخاری یار دوازدهم 5 ساله(عکس)
  • اولین تغییر اجباری پیش‌روی اوسمار/۵ گزینه برای جایگزینی یک بازیکن
  • هافبک سابق تیم ملی آلمان، بازیکن سوریه شد
  • عنوان بهترین‌ گلزن سال در دسترس ستاره استقلال