Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، آب فراوان و مراتع غنی، زمین حاصل خیز و نیروی انسانی ارزان از مزیت های سرمایه گذاری دربخش دام در شهرستان دلفان است.
یکی از مهمترین طرح های تولیدی صنعتی شهرستان دلفان گاوداری شش هزار راسی است که عملیات ساخت آن در سال 95 در آئینی با حضور وزیر کشوردر زمینی به مساحت 54 هکتار در روستای سالیانه آغاز شد ولی تاکنون اقدام مهمی برای ساخت این مجتمع نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته مدیر جهاد کشاورزی دلفان ،این طرح در سه فاز احداث می شود و با بهره برداری از آن سالانه 36 هزار تن شیر تولید می شود.
فرود ساروقی می گوید: با بهره برداری از این طرح یکهزار فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد می شود که در بلندمدت می تواند زمینه تحرک و پویایی را در اقتصاد منطقه فراهم کرد.
وی افزود: ایجاد این مجتمع گاوداری جزو مصوبات سفر هیات دولت به لرستان بوده و برآورد اولیه برای اجرای آن 759 میلیارد و 63 میلیون ریال است.
به گفته اهالی تنها کار عمرانی انجام گرفته در این طرح تسطیح زمین بود و بعد از آن روند ساخت این طرح مهم به سبب نبود اعتبار تعطیل شده است.
فرماندار دلفان در این زمینه گفت: مجری طرح گاوداری شش هزار راس دولت نیست بلکه مجری طرح بخش خصوصی است و به شرکت قیام دشت بنیاد مستعضفان کشور واگذارشده لذا اعتبارات دولتی ندارد اما بایستی تسهیلات بانکی به آن پرداخت شود.
جعفر طولابی اظهار داشت: تاکنون در این طرح کار تملک زمین به میزان 53هکتار ،حفر دو حلقه چاه عمیق و کار تسطیح محل ساخت آن در روستای سالیانه انجام شده است.
طولابی افزود: پیگیری های فراوانی برای تخصیص تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای این طرح مهم صورت گرفت که تاکنون فراهم نشده است.
وی بیان کرد: برای حل مشکل این طرح مهم از محل تسهیلات اشتغال روستائیان مبلغ 150 میلیارد ریال به تصویب کار گروه اشتغال استان نیز رسیده است.
طولابی اظهارامیدواری کرد با پرداخت این تسهیلات عملیات ساخت این طرح مهم مجددا از سرگرفته شود.
نماینده مردم شهرستان های دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی نیر در این رابطه گفت: برای حل مشکل توقف این طرح بزرگ مکاتبات و پیگیری های فراوانی انجام شده است که مسئولان بنیاد مستضعفان کشور قول مساعد برای حل مشکل این طرح را داده اند.
علی رستمیان افزود : با پیش بینی اعتبار در کارگروه اشتغال شهرستان و استان پیگیری های لازم را از طریق وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی انجام شد که امیدواریم بزودی اعتبار طرح ابلاغ شود.
وی نیاز دلفان را به این طرح ضروری خواند و اظهارامیدواری نمود مجریان طرح به وعده های خود جامه عمل بپوشانند.
در هر حال مردم دلفان چشم انتظار از سرگیری ساخت این طرح بزرگ تولیدی هستند که در صورت بهره برداری در رونق پویایی اقتصاد منطقه نقش آفرین خواهد بود.
شهرستان دلفان با 150 هزارنفر جمعیت در شمال استان لرستان واقع شده است .
/6060/7270
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اشتغال تسهیلات بانکی شیر صندوق توسعه ملی وزارت جهاد کشاورزی راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۵۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است

رئیس شورای شهرستان بن گفت: بخش شیدا از لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف است و تقاضا می‌شود به این بخش در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌ای شود.

محمود بهارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه بخش شیدا از لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف است و تقاضا می‌شود به این بخش در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌ای شود، اظهار کرد: اخذ مجوز ماده ۲۳ برای سالن ورزشی، ورودی و خروجی شهر یان‌چشمه جهت ایجاد میدان و بلوار ورودی و تخصیص اعتبار بهره‌برداری فاضلاب شهر بن پس از گذشت قریب به ۳۵ سال از کلنگ‌زنی پروژه، از مطالبات اولویت‌دار مردم این شهرستان است.

وی افزود: تخصیص اعتبار جهت بهره‌برداری سه‌راهی بارده به تومانک و احداث زیرگذر یا روگذر نیز از دیگر تقاضاهای مردم شهرستان است.

رئیس شورای شهرستان بن با اشاره به لزوم تخصیص اعتبار جهت بهره‌برداری جاده ترانزیتی بن به سد زاینده‌رود اضافه کرد: ۲۰ میلیارد از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی به شهرستان تعلق گرفته است و تکمیل این جاده باید در اولویت قرار گیرد.

بهارلویی تاکید کرد: تدابیر لازم در خصوص آسفالت و زیرسازی معابر روستاهای حیدری، شیخ شبان، بارده، تومانک، لارک، آزادگان، پهنا، شهر وردنجان و شهر بن، همچنین احداث زیرگذر یا روگذر روستای لارک و ترمیم و روکش آسفالت جاده پهنا به آزادگان اتخاذ شود.

کد خبر 749185

دیگر خبرها

  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید در شیراز
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • دستگیری قاتل در کمتر از ۵ ساعت در دلفان
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • دستگیری قاتل کمتر از ۵ ساعت در دلفان