Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@18:16:49 GMT

جمعیت سنجاب ها در باغستان قزوین باید کنترل شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۴۶۶۵۴

جمعیت سنجاب ها در باغستان قزوین باید کنترل شود

حمید رحمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وجود سنجاب های مهاجر را یکی از مشکلات جدی و حاد باغستان سنتی قزوین دانست و تاکید کرد: این مساله متاسفانه مشکلات زیادی را پیش روی ما و باغداران قرار داده است.
این مسئول ادامه داد: وجود سنجاب های مهاجر علاوه بر ایجاد خسارت های جدی به درختان موجود و محصولات آنها، آسیب های جدی را طی سال های گذشته به درختان پسته موجود نیز وارد آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحمانی اضافه کرد: این در حالی است که گسترش این موجودات در سطح باغستان سنتی قزوین ممکن است به سایر باغات همجوار مانند جمال آباد و قدیم آباد را باعث شود که در آن صورت کنترل این موجودات شاید ناممکن هم شود.
به گفته وی، کنترل سنجاب های موجود در حال حاضر توسط تله گذاری و پرندگان شکاری مانند جغد و سگ صورت می پذیرد اما این مساله نیز درمان درد این معضل در باغستان نیست.
مدیرعامل سازمان باغستان سنتی شهرداری قزوین یادآور شد: به همین منظور و مقابله بهتر با این پدیده نخستین کلاس آموزشی هفته جاری توسط این سازمان و با استفاده از کارشناسان خبره دعوت شده از تهران برای باغداران و کارشناسان حوزه باغات استان تشکیل می شود.
رحمانی افزود: امیدواریم برگزاری چنین دوره های آموزشی بتواند کارشناسان و باغداران ما را در را مبارزه با این پدیده که متاسفانه سال به سال علاوه بر کثرت جمعیتی این حیوان ناخوانده، صدمات و آسیب های فراوانی را نیز به بار می آورد، یاری رساند.
شهر قزوین در گذشته های دور دارای چهار هزار و 500 هکتار باغ سنتی بود که متاسفانه براثر بی توجهی و سودجویی برخی افراد فرصت طلب امروز تنها 2 هزار و 500 هکتار از آن باقی مانده است.
8054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی پرندگان حیوان درمان دوره های آموزشی شهرداری راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فوتی و یک مصدوم در واژگونی خودرو در طارم سفلی

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: دیروز عصر گزارشی مبنی بر واژگونی خودرو مزدا در بخش طارم سفلی ورودی روستای زاجکان علیا به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله ۲ تیم از پایگاه امداد و نجات شیرین سو و کوگیر دفتر نمایندگی طارم سفلی جمعیت هلال احمر استان قزوین جهت امدادرسانی به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: این حادثه یک مصدوم و یک فوتی برجای گذاشت که پس از ارزیابی و رها سازی به وسیله ابزار نجات فرد فوت شده که مردی حدود ۷۵ ساله بود تحویل مقامات ذی صلاح شد.

وی گفت: مصدوم این حادثه نیز توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی انتقال داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان
  • واژگونی خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان با ۳ مصدوم
  • واژگونی مزدا در قزوین یک‌کشته و یک‌مصدوم برجای گذاشت
  • یک کشته در سانحه رانندگی طارم سفلی 
  • یک فوتی و یک مصدوم در واژگونی خودرو در طارم سفلی
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان
  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 
  • دلایل کاهش نرخ باروری در کشور
  • یکی از ریشه‌های کاهش نرخ باروری در کشور ما حاصل یک نگاه مالتوسی بود