Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-09@01:17:52 GMT

چند روز استراحت برای این بیماری واگیردار کافی است؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۴۷۱۲۲

چند روز استراحت برای این بیماری واگیردار کافی است؟

رکنا: استراحت کردن تنها فاکتور موثر و مهم در بهبودی سرماخوردگی است.

سرماخوردگی، گلودرد، تب و لرز و ... . زمان کافی صرف درمان و استراحت کردن می‌تواند کار سختی باشد، مخصوصاً اگر کار پرمشغله‌ای داشته باشید؛ اما از کجا بدانید چه زمانی بدنتان آن‌قدر قوی و بازیابی شده که می‌تواند به زندگی عادی‌اش برگردد؟ چرا باید برای بازگشت به محل کار انتظار کشید؟

سرماخوردگی مسری است

همکاران را هم بیمار خواهید کرد! بیماری‌هایی چون آنفلوانزا یا نوروویروس، به راحتی از طریق ذرات ریز در هوا، تماس انسانی و سطوح مشترک منتشر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته‌ی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها، دوران نهفتگی برای بیماری‌های معمولی پیش از ظهور علائم شروع می‌شود، یعنی حتی قبل از اینکه بدانید بیمارید می‌توانید بیماری را سرایت دهید.

بیماری‌های واگیردار می‌توانند به سرعت در میان عموم منتشر شوند، مخصوصاً در محل کار اُپن با آشپزخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مشترک. برای همین معمولاً توصیه می‌شود بعد از گذشت 24 ساعت از فروکش کردن تب یا بعد از برطرف شدن کامل علائم به محل کارتان برگردید تا احتمال سرایت بیماری وجود نداشته باشد.

علائم بیماری و داروهایی که مصرف می‌کنید کارتان را مختل می‌کند

شاید فکر کنید حالتان آن‌قدر بد نیست و می‌توانید به کارتان ادامه دهید اما ممکن است با اشتباهاتی که مرتکب می‌شوید، بیشتر به سازمانتان ضرر بزنید! زیرا کاملاً هوشیار نیستید. برخی از داروهایی که برای بیماری‌های معمولی چون سرماخوردگی یا آنفلوانزا تجویز می‌شوند می‌توانند مهارت‌های ادراکی‌تان را ضعیف کنند و احساس خواب‌آلودگی یا گیجی به شما بدهند. اگر کارتان جوری است که اجازه‌ی کوچک‌ترین اشتباه را نیز ندارید، در خانه بمانید تا کاملاً درمان شوید. ضمناً ممکن است محیط کارتان جوری باشد که علائمتان را تشدید کند، مثلاً سرد و خشک باشد.

حتی زمانی که علائمتان برطرف شده‌اند بدنتان هنوز به استراحت نیاز دارد

ما معمولاً علامت نداشتن را با سلامتی Health نرمال اشتباه می‌گیریم و به بدن یک استراحت کافی نمی‌دهیم. اگر برای برگشتن به کارتان عجله کنید ممکن است بیماری‌تان دوباره برگردد و بدتر گرفتار شوید.

چرا بدنتان بعد از برطرف شدن علائم هنوز هم به استراحت نیاز دارد؟

هرچند ممکن است بعد از برطرف شدن علائم، دیگر بیماری‌تان را انتقال ندهید اما باید یادتان باشد که بدنتان تحت فشار بوده و سیستم ایمنی‌تان همچنان در حالت جنگ است و کاملاً ریکاوری نشده و اگر از خودتان به خوبی مراقبت نکنید این احتمال وجود دارد که دوباره مبتلا شوید. مراقبت درست در طول مدت بیماری‌های معمولی و البته بعد از آن، برای برگرداندن سیستم ایمنی به وضعیت نرمال بسیار مهم‌اند؛ برخی از این مراقبت‌ها در ادامه ذکر شده‌اند:

* به اندازه کافی آب بنوشید و به تغذیه‌تان اهمیت بدهید

* برای برگشتن به ورزش Sport و فعالیت بدنی عجله نکنید

* اگر علائمتان بدتر شد حتماً فوراً به پزشک Doctor مراجعه کنید

* بعد از برگشتن به محل کارتان، مراقبت‌های بیشتری لازم است انجام دهید تا دوباره مبتلا نشوید

* شب‌ها بیشتر بخوابید تا بدنتان کاملاً ریکاوری شود.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

سیل عربستانی ها را شوکه کرد! / تعداد کشته ها زیاد است + عکس لیست لو رفته از زنان زندانی استان فارس که فاجعه است! + سند اولین عکس بدون چادر آزاده نامداری در ایران! + جزییات مرگ عجیب شاهد یک پرونده در سرویس بهداشتی دادگاه! 4 زن زندانی فرشته را در سلول زندان تهران به قتل رساندند! / 2 قاتل اصلی هم در همان زندان کشته شدند! بتول 23 ساله و نازنین زهرا 18 ماهه در مشهد سلاخی شدند+ عکس قاتل و جزئیات حیوانی که نیکول کیدمن را دزدید+عکس عمو پورنگ دلیل ازدواج نکردنش را گفت + فیلم عکس / این دزد از ترس زنش شب ها در خانه می ماند +جزئیات حیوانی با دماغ عملی+عکس سپیده من را نزد شوهرم بی آبرو کرد و من هم او را ! / ما رازهای ناگفته همدیگر را می دانستیم ! این زنان در یک کارواش تهران ماشین می شورند + تصاویر مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا مرد مخوف در گودال آب دستگیر شد! الله کرم: روحانی به ۱۴۰۰ نمی‌رسد! قدیمی ترین عکس از حرم حضرت عباس(ع) + باورنکردنی

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها ارز و سکه سلامتی Health ورزش Sport پزشک Doctor سرماخوردگی استراحت بهداشتی بیماری گرفتار عکس فیلم ایران جوان نجات اینستاگرام اتهام ایرانی تصاویر قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۷۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدیثی جعلی از امام زمان(عج) درباره کتاب مهم شیعه

به گزارش مبلغ، دکتر سعید طاووسی مسرور، مدرس شیعه‌شناسی دانشکدهٔ الهیات علامه طباطبایی، در یادداشتی به بررسی کتاب کافی پرداخته و نوشته است: «این‌گونه نیست که تمام روایات این کتاب صحیح باشد، بلکه احادیث این کتاب از نظر مؤلف آن صحیح است. شیخ، خود ابزار بررسی صحت احادیث این کتاب را در اختیار آیندگان قرار داده است. این ابزار مفید، ذکر سند هر حدیث است. بنابراین امروزه با نقد سندی و متنی می‌توان به نقد روایات «کافی» پرداخت و ممکن است در بین انبوهی از روایات صحیح و معتبر، با برخی روایات ضعیف و غیرقابل پذیرش نیز مواجه شویم.»

این یادداشت به دو سوال مهم پاسخ می‌دهد:

۱- آیا تمام روایت‌های کافی صحیح است؟

۲- آیا این روایت که از امام زمان مشهور شده که: «کتاب کافی برای شیعیان ما کافی است»، حدیث صحیحی است؟

یادداشت دکتر سعید طاووسی مسرور به مناسبت ۱۹ اردیبهشت، روز بزرگداشت شیخ کلینی، به پرسش های بالا پاسخ می دهد. متن کامل یادداشت را این‌جا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904497

دیگر خبرها

  • دوره فشره کافی‌شناسی در مستند «الکافی»
  • حدیثی جعلی از امام زمان(عج) درباره یک کتاب مهم
  • حدیثی جعلی از امام زمان(عج) درباره کتاب مهم شیعه
  • زیرساخت‌های کافی برای سفر اربعین از خراسان شمالی تهیه شود
  • چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟
  • هیچ فضیلتی بدون رنج حاصل نمی شود / رنج برای دستیابی به خرد کافی نیست ولی لازم هست
  • ترفندی جالب برای گره زدن طناب که حتما به کارتان می‌آید (فیلم)
  • آیا ریست فکتوری برای «تمیز کردن» گوشی قبل از فروش کافی است؟
  • هشدار سقوط سنگ در جاده کرج _ چالوس
  • احتمال ریزش سنگ در جاده کرج چالوس