Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، ۱۴ آبان ماه سالجاری در حالی منصور غلامی وزیر علوم از دانش طراحی و ساخت شیر‌های الکتروهیدرولیک خودکنترلی (EHSV) رونمایی کرد که این تکنولوژی برای اولین بار در اختیار نخبگان جوان ایرانی قرار گرفته است. 
این فناوری طی فرآیندی ۱۱ ساله در شرکت سرو هیدرولیک پویا حاصل و مرحله مطالعات ساخت در سال ۱۳۸۶ آغاز شده است، در سال ۱۳۹۲ دستیابی به دانش ساخت حاصل شده و سپس ساخت یک نوع شیر برای صنایع نورد فولاد صورت گرفته که هم اکنون نمونه‌سازی یک محصول در کلاس هوایی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در طی این فرآیند دانشی (سیستمی) در طراحی و ساخت و دانش تعمیرات بسیاری از مجموعه‌های صنایع پیشرفته داخلی مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گرفته است که در نهایت دسترسی به دانش فنی چنین محصول استراتژیکی میسر شده است.

دستیابی به دانش فنی شیر‌های الکتروهیدرولیک خود کنترلی (EHSV) همواره یکی از نیاز‌های ضروری کشور بوده و تاکنون سابقه تولید داخلی ندارد و هیچ مجموعه‌ای در ایران به دانش ساخت و تولید این مجموعه دست پیدا نکرده است.

سطح فناوری این محصول بسیار پیچیده بوده و نیازمند تجربیات اجرایی در این حوزه است. این محصول جزو نیاز‌های فناورانه کشور توسط ستاد‌های توسعه فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری طبقه‌بندی شده است.

دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت این شیر‌ها از گلوگاه‌های فناوری کشور در صنایع پیشرفته بوده و تولید داخلی این محصول با توجه به پیچیدگی‌های فوق‌العاده زیاد فنی، باعث خروج از تحریم ناشی از انحصار این موضوع توسط کشور‌های سازنده آن خواهد بود.

تخمین ارزش دلاری دستیابی به این فناوری قریب به ۱۰ میلیون دلار است و صرفه اقتصادی حداقل ۱۰ برابری در بر خواهد داشت.

در حقیقت بازار این فناوری مشتمل بر تمام سیستم‌های کنترل هیدرولیکی هوایی، نفت و گاز، صنایع سنگین و صنعتی است و تجاری‌سازی آن منجر به‌کارگزاری طیف وسیعی از متخصصان و نیروی کار در این حوزه خواهد شد. زمان ساخت و تأمین قطعات این محصول با سرعتی بالا در شرکت قابل انجام خواهد بود.

تمامی مراحل کلیدی طراحی و ساخت این محصول توسط متخصصان شرکت به دقت مستندسازی شده که مشتمل بر ۲۱ جلد و بالغ بر ۴۵۰۰ صفحه شامل موضوعات مختلفی همچون طراحی، تحلیل، ساخت، تست و مونتاژ، بهره‌برداری، ایمنی، نظارت و تضمین کیفیت می‌شود.

دستیابی به این دانش فنی نیازمند استفاده از مدیریت دانش پیشرفته، ارتقا و حفظ تفکر سیستمی، به کارگیری کارکنان متخصص، به روز و متعهد، ارتقای اعتماد به نفس در سرمایه‌های انسانی شرکت، توجه به منعطف نگاه داشتن ساختار سازمانی شرکت، ایجاد و ارتقای توانمندی در تهیه و تدوین مدارک و مستندات طراحی و تولید (نقشه‌ها، ...) تأمین دسترسی به تجهیزات فنی خاص، ارتقای توان فنی و قدرت ایجاد راهکار جدید در مواجهه با مسائل فنی پیچیده، سرعت بالا در حل مسائل پیچیده و در نهایت در نظر داشتن استاندارد و کیفیت محصولات بوده است.   منبع: دانشجو انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۷۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل و نظارت ساختمان از راه دور با سامانه ایران‌ساخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، یکی از دغدغه‌های شهروندان و ساکنان غیر تجاری، امکان نظارت، مدیریت و کنترل بخش‌های مختلف ساختمان، به ویژه در مواقع عدم حضور و فاصله‌های دور است. بر همین اساس، متخصصان با استفاده از فناوری‌های مختلف، دست به طراحی‌ سامانه‌هایی زده‌اند که امکان نظارت و مدیریت بخش‌های مختلف را امکان‌پذیر می‌کند.

محمدعلی فراقیان، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ابزار صنعت موج ساز با اشاره به طراحی و تجاری‌سازی سیستم مدیریت هوشمند ساختمان عنوان کرد: با توجه به نیاز بازار و همچنین بالا بودن قیمت محصولات وارداتی، در مسیر ساخت این سامانه قدم گذاشتیم. این محصول علاوه بر این‌که باعث بهینه‌سازی مصرف انرژی می‌شود، از امکان کنترل توسط رایانه و تلفن همراه هوشمند برخوردار بوده و با توجه به طراحی و ساخت دستگاه در داخل کشور، امکان ارائه قابلیت های مختلف و سفارشی، متناسب با در خواست کارفرما و بر اساس معماری ساختمان فراهم شده است.

وی با اشاره به این‌که استفاده از سامانه هوشمند مدیریت ساختمان، باعث کاهش مصرف حامل های انرژی در ساختمان می شود، ادامه داد: تمام قشرهای جامعه به دلیل اینکه این محصول در ساختمان نصب می‌شود، مخاطب این محصول به شمار می‌آیند.

مدیرعامل شرکت ابزار صنعت موج ساز، ارائه خدمات پشتیبانی و هزینه تمام شده پایین‌تر را از دیگر مزایای سامانه هوشمند مدیریت ساختمان این شرکت دانشست و گفت: کیفیت محصول تولیدی، قابلیت سفارشی سازی و قیمت پایین محصول باعث رقابت با نمونه های داخلی و خارجی شده است. این محصول با قیمت یک سوم نمونه خارجی به مشتری عرضه می‌شود.

فراقیان همچنین درباره اشتغال ایجاد شده در شرکت دانش‌بنیان ابزار صنعت موج‌ساز گفت: ۱۱ نفر در شرکت به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و حدود ۱۶ نفر هم به صورت غیر مستقیم با شرکت همکاری دارند

کد خبر 6078577 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا
  • انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها
  • ساخت ربات‌های صنعتی هوشمند برای خطوط تولیدی
  • مدیریت هوشمند مصرف آب و گاز با کنتورخوان از راه دور ایران‌ساخت
  • ایران موفق به ساخت دستگاه آموزشی الکتروهیدرولیک شد
  • نور مصنوعی رشد گیاه در ایران از راه رسید
  • ساخت دستگاه آموزشی الکتروهیدرولیک توسط متخصصان داخلی
  • دستیابی متخصصان ایرانی به فن آوری نور‌های مصنوعی
  • کنترل هوشمند ساختمان با سامانه ایران‌ساخت 
  • کنترل و نظارت ساختمان از راه دور با سامانه ایران‌ساخت