Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@22:57:11 GMT

دردنامه‎ای از مسیر مدارس حاشیه نشین شهرم، سنندج!

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۴۷۳۸۱

دردنامه‎ای از مسیر مدارس حاشیه نشین شهرم، سنندج!

در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر من خانه‌هایی وجود دارد با آدم‌هایی دریادل، همان‌هایی که هیچ‌وقت به چشم من نمی‌آیند. با دردهایی که شاید من تا به امروز نه از آن‌ها خبری داشتم و نه لمسشان کرده‌ام. ..

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر من خانه‌هایی وجود دارد با آدم‌هایی دریادل، همان‌هایی که هیچ‌وقت به چشم من نمی‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با دردهایی که شاید من تا به امروز نه از آن‌ها خبری داشتم و نه لمسشان کرده‌ام. برخی از این کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر من آن‌قدر پردرد است که می‌توان درد نامه‌ای در وصفش نوشت، شاید هم درد نامه نوشته‌شده و فقط باید ورق بزنی تا ببینی و باور کنی آنچه تا به امروز از چشمانت پنهان مانده است.

 


برای خواندن صفحه‌ای از این درد نامه راهی یکی از این محلات شدیم اما هرچه این درد نامه را بیش‌تر ورق زدیم بیشتر در آن گم شدیم.

 


محله ی فرجه سنندج یکی از محلات حاشیه نشین شهر سنندج است که سال گذشته بعد از کلی رفت و آمد و نامه نوشتن اهالی محل، بعضی از کوچه های آنجا آسفالت شد اما در کمال تعجب خیابان و کوچه ای که دانش آموزان راهی دبستان می شوند کاملا خاکی است و آنها مجبور هستند حدود 150 پله را هر روز با پای پیاده زی کنند و یا جان را کف دستشان بگیرند و زمین های خاکی و گل آلود را برای رفتن به این مدارس طی کنند.

 


ساعت 7 و سی دقیقه ظهر است و دانش آموزان راهی مدارس می شوند ، اما چه مدارسی، مدرسه هایی که رنگ و بوی حاشیه نشینی آن از دور بیداد می کند، راه  خاکی و پله های زیاد برای رفت و آمد دانش آموزانی که تنها یکی دو سال از دنیا ( دانش آموز روستای گرماش کوچکتر و یا بزرگتر هستند) ، به راستی آیا مسئولین برای یک بار هم که شده به این مدرسه ها آمده اند و ببینند که چه غوغایی در آنجا برپاست، هر چند شاید شادی های کودکانه ی آنها فرصت مجال را به آنها ندهند که چطور از این مسیر می گذرند و یا شاید نیز به آن عادت کرده اند اما وقتی سر سخن را با والدین آنها باز می کنیم سخنان دیگری می گویند که دل هر انسانی را به لرزه در میآورد چرا که مجبورند خود آنها نیز همانند فرزندانشان راهی این مدارس شوند فقط عملکرد ماهانه و یا کارنامه ی درسی را ندارند اما حضور آنها تنها به خاطر مسیر خطرناک دانش آموزانی است که به این مدارس می روند.

 


هر چند مدیر کل آموزش و پرورش کردستان اعلام کرده بود که هزینه برای تعمیر سستی این مدارس بالاست ولی آیا نمایندگان یک بار به خود اجازه می دهند که فرزندانشان این چنین به این مدرسه ها بیایند بدون هیچ سرویس مدرسه ای !

 


فرشادان نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران اشاره ای به مدارس تخریبی شهر سنندج داشتند و اظهار کرده بودند که باید این مدارس تعمیر شود و لی باید اذغان داشت که ؛ آقای نماینده می شود سری به این مناطق بزنی، می شود سری به این مدارس حاشیه نشین بزنی چون مدیر کل های شهرمان، زمانی برای بازدید از این مسیرهای نگران کننده ندارند و باید این چنین توجیه کنند که " تا جلسات هست رسیدگی به کار مردم کیلویی چند؟!" !!!

 

 

انتهای پیام/


 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۷۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش میرجلال‌ الدین کزازی به فیلم «مست عشق»

میرجلال‌الدین کزازی می‌گوید: فیلم «مست عشق» از اندک فیلم‌هایی است که از دیدنش شادمان و خشنود بوده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ استاد زبان و ادبیات فارسی و شاهنامه‌پژوه در حاشیه اکران خصوصی «مست عشق» برای ادیبان و چهره‌های فرهنگی، درباره این فیلم اظهار کرد: از نگاهی فراخ و فراگیر، دید و داوری من درباره این توژینه داستانی یا فیلم این است که دست‌اندکاران و پدیدآورندگان آن در کار هنری که می‌خواسته‌اند کرد، کامدار بوده‌اند. توانسته‌اند به آن آماج‌ها و آرمان‌هایی که در سر می‌پرورده‌اند، دست بیابند. از این دید این فیلم یکی از اندک فیلم‌هایی است که من از دیدن آن، از آغاز تا انجام فیلم، شادمان و خشنود بودم.

او افزود: آن دریافتی که این هنرمندان از چهره‌ مولانا و منش و کنش او داشته‌اند، در بخشی گسترده در این آفریده هنری بازتاب یافته است. دم‌های دلپذیری را من به هنگام دیدن فیلم گذرانیدم اما چند ویژگی بیشتر بر من کارگر افتاد؛ بجز کارگردانی که هر چه در فیلم می‌گذرد به راستی به گونه‌ای به او بازمی‌گردد زیرا اوست که سررشته‌ها را در دست دارد، خُنیا یا موسیقی فیلم بسیار باشکوه ، کارساز و اثرگذار بود، به همان سان فیلم برداری آن. سه دیگر، آوابرداری این فیلم. از دید فنی این سه، نمود بیشتری در چشم من داشت.

کزازی درباره گفت‌وگوهای بین شمس و مولانا که از دید برخی، شاید برای مخاطب عام دیریاب‌تر باشد و اینکه آیا فیلم توانسته شمایی از مولانا و شمس را به مخاطب عام‌تر معرفی کند، گفت: بیشینه این گفت‌وگوها چون از آبشخورها ستانده شده بود، از ویژگی‌های بسیار پسندیده فیلم شمرده می‌شود اما زبان فیلم، شاید ناچار بوده‌اند من داوری نمی‌کنم، با زبان روزگار مولانا همیشه سازگار نبود، شاید می‌خواسته‌اند که بیننده امروزین بتواند پیوند بیشتری با فیلم بیابد. ببیننده‌ای که با ادب پارسی و زبان مولانا به بسندگی آشنا نیست.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هستی تا سرمستی؛ به بهانه فیلم «مست عشق» «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران زمین مهمان "مست عشق" شدند (+تصاویر)

دیگر خبرها

  • واکنش میرجلال‌ الدین کزازی به فیلم «مست عشق»
  • بالاخره دل یوفا برای نیمکت‌نشین‌ها سوخت!
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • قطعی برق در برخی مناطق شهرکرد
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش در مسیر بهشت‌زهرا
  • تصاویری تلخ از داخل کوچه‌های شهرک چوبی سوخته در گیلان | آتش از کجا شروع شد؟
  • فراشبند همچنان صدر نشین ثبت بارش های بهاری
  • اهدای ۱۴۶ بسته معیشتی به مدرسه استثنایی پارسا در سنندج
  • نظامی گنجوی شاعر شهیر تفرشی
  • سروش و خدابنده یک رقیب جدید پیدا کردند!