Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه به نقل از بلومبرگ، اتحادیه اروپا از تشدید تلاش‌ها برای حفظ برجام و تداوم روابط اقتصادی با ایران همزمان با بازگشت تحریم‌ها علیه این کشور خبر داد.

در همین راستا، «ماجا کوسیجانسیک» (Maja Kocijancic) سخنگوی اتحادیه اروپا، گفت: تلاش‌ها در راستای حفظ برجام و روابط تجاری-اقتصادی با ایران، طی هفته‌های اخیر به‌ویژه با هدف ایجاد کانال ویژه ارتباط مالی تشدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: یکی از اقدامات کلیدی اتحادیه اروپا، فعال کردن قوانین مسدودساز تحریم‌ها بود که در ماه میلادی آگوست به روز رسانی شد. این یکی از اقداماتی است که به اجرا درآمد و برای شرکت‌ها بسیار کارآمد است چراکه از نگاه ما، تجارت با ایران همچنان مشروع است.

این درحالی است که علیرغم ادعای اتحادیه اروپا مبنی بر مضاعف کردن تلاش‌ها در راستای حفظ تجارت با ایران، «استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی قطع دسترسی ایران به سوئیفت شد حال آنکه اروپایی‌ها پیشتر هشدار داده بودند که چنین اقدامی یکپارچگی نظام مالی بین‌المللی را به مخاطره می‌اندازد.

این درحالی است که گفته می‌شود کشور‌های اتحادیه اروپا از بیم تحریم‌های آمریکا، حاضر به میزبانی از سازوکار مالی این اتحادیه برای تجارت با ایران نیستند. البته برخی دیگر از گزارش‌ها نیز حاکی از احتمال میزبانی این سازوکار از سوی فرانسه یا آلمان است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: برجام اروپا کانال مالی تحریم آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۷۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل المپیک در فرانسه تحریم شد

انجمن زیست محیطی در فرانسه به دلیل ازدیاد زباله‌های یک شرکت نوشابه سازی که حامی مالی مشعل المپیک است از حمل این مشعل خود داری خواهد کرد.

آکوپیان موسس این انجمن گفته است: این اقدام ما در مورد ورزش و یا مخالفت با ورزش و ورزشکاران نیست بلکه با شرکت نوشابه‌سازی است که بیشترین آلودگی و تولید زباله‌ها را در سواحل فرانسه دارد.

مشعل المپیک هشتم ماه می‌به فرانسه می‌رسد و شرکت مشهور نوشابه سازی حامی مالی مشعل و مراسم آن در فرانسه است. 

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • مشعل المپیک در فرانسه تحریم شد
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه به کانال ۲۹ رسید
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه ‌به کانال ۲۹ رسید
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت