Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از والچر، ویگو مورتنسن بازیگر نامزد جایزه اسکار که در جلسه پرسش و پاسخ پس از نمایش فیلم «کتاب سبز» از واژه نژادپرستانه «کاکاسیاه» استفاده کرده بود، عذرخواهی کرد و قول داد که دیگر آن کلمه را بر زبان نیاورد.

ویگو مورتنسن بازیگر مشهور فیلم های «ارباب حلقه ها» و «قول های شرقی» در جلسه پرسش و پاسخ پس از نمایش فیلم «کتاب سبز» که در روز چهارشنبه ۸ نوامبر برگزار شد، به همراه ماهرشالا علی همبازیش در فیلم، در مورد چگونگی دوستی چندنژادی درون فیلم و بحث نژادپرستی در آمریکا صحبت می کرد که با توجه به گزارش هالیوود ریپورتر، برای بیان کردن یک نکته درباره پیشرفت و ترقی از واژه نژادپرستانه «کاکاسیاه» به صورت کامل استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 (این عبارت تحقیرآمیز برای سیاهپوست ها شناخته می شود و از درج کامل آن حتی در این خبر نیز خودداری شده است.)

مورتنسن در این جلسه گفته بود: برای مثال، هیچ کس الان نمی گوید «کاکاسیاه». پس از گفتن این واژه از سوی مورتنسن حاضران در جلسه حیرت زده شده بودند.

روز پنجشنبه ۹ نوامبر، یک روز بعد از این اتفاق مورتنسن طی یک بیانیه رسما از به کار بردن این واژه عذرخواهی کرد. او گفت: گرچه قصد و نیت من این بود که قاطعانه علیه نژادپرستی صحبت کنم اما باید بگویم من حق ندارم حتی تصور آسیبی را که شنیدن این کلمه در هر شرایطی وارد می کند، بکنم. من از این کلمه چه در جمع خصوصی و چه در جای عمومی استفاده نمی کنم. بسیار متاسفم که شب گذشته از این کلمه به صورت کامل استفاده کردم. قول می دهم که دیگر آن را بر زبان نیاورم.

کد خبر 4453605

منبع: مهر

کلیدواژه: نژادپرستی هالیوود تئاتر ایران فیلم کوتاه هالیوود سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران سینمای مستند اربعین 97 برنامه تلویزیونی سریال ایرانی فیلم سینمایی کنسرت موسیقی موسیقی ایرانی شبکه سه سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۷۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

امتداد - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به جایگاه وزین بیمه دی در صنعت بیمه کشور، گفت: برای پیشرفت و ارتقای ضریب نفوذ بیمه در کشور باید برنامه قابل اندازه گیری و نقشه راه داشت.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، اسماعیل قزل سفلی در اجلاس سراسری مدیران بیمه دی، با عنوان”جهش فروش و یکپارچگی سازمانی” که روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مدیرعامل، معاونین و اعضاء هیات مدیره در شهر شیراز آغاز به کار کرد، با اشاره به اینکه بیمه دی در صنعت بیمه کشور جایگاه مناسبی پیدا کرده، گفت: با نگاه به برنامه هفتم توسعه و جهشی که قرار است در صنعت بیمه به وجود بیاید، جایگاه بیمه دی وزین خواهد بود، زیرا مدیران این شرکت در سطوح مختلف دارای انگیزه و برنامه اند که این موضوع این شرکت را منسجم تر خواهد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به پیشرفت بیمه دی در ماه های اخیر گفت: کوتاه شدن پرداخت معوقات، کاهش زمان پرداخت مطالبات جامعه هدف به کمتر از دو ماه، گسترش پوشش بیمه ای از حیث انعقاد قرارداد با بیمارستان ها و مراکز درمانی و سهم بالای بیمه دی در قراردادهای بیمه تکمیلی، از نقاط خوب و موفقیت آمیز این شرکت بوده که من هم به سهم خودم از کارکنان این مجموعه تشکر می کنم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • انتقام بازیگر مشهور ترک، سوژه کاربران ایرانی شد
  • ببینید | توهین جنجالی و نژادپرستانه یک جوان مقابل یک زن سیاهپوست در آمریکا: تقلید میمون!
  • ردپای انگلیسی‌ها در حدیث امام صادق (ع)/ ساخته‌های ذهنی یک منبری
  • کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه
  • شکایت دو نشریه از مایکروسافت و OpenAI به دلیل نقض کپی‌رایت
  • نام بازیگر مرد مشهور فرانسوی در سیاهه متجاوزان سینما
  • بیا در آغوشم؛ به یاد «حسین بختیاری» که بهار پر کشید
  • نام بازیگر مرد مشهور فرانسوی در سیاهه متجاوزان سینما / صنعت سینما برای زنان جای امن‌تری می‌شود
  • حرف‌های جنجالی بازیگر مشهور که صداوسیما اصلا قبول ندارد