Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سيد حسين رضواني با اعلام این خبر بر رعايت ضوابط بهداشتي و قرنطينه اي در باره نگهداري و جابجايي دام زنده و نیز جلوگيري از بروز و انتشار بيماري تب برفكي تاكيد كرد.
مدير كل دامپزشكي مازندران با اشاره به خطرهاي ناشي از حمل و نقل غير مجاز دام زنده بدون داشتن گواهي بهداشتي حمل از دامداران ، چوبداران ، واسطه ها و فعالان اين حوزه خواست برای جلوگيري از خطر اشاعه بيماري تب برفكي و جابجایی دام ها با مراجعه به دامپزشكي نسبت به دریافت گواهي بهداشتي حمل، اقدام كنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضواني افزود: در صورت رعايت نكردن ضوابط بهداشتي و قرنطينه اي در واحدهاي دامداري و يا حمل و نقل غيرمجاز دام ، شيوع بيماري تب برفكي موجب بروز تلفات در جمعيت دام هاي جوان به ويژه بره و بزغاله ها شده و ضرر و زيان اقتصادي فراواني به صنعت دامپروري و دامداران مازندران در بخش های توليد شير و گوشت وارد مي كند.
مدير كل دامپزشكي مازندران با بیان اینکه نوع واكسن دام هاي سنگين وارداتي است گفت: دامداران براي هر راس دام به ازای هر دوز واکسن 5 هزار و 600 تومان پرداخت کرده ولی هزينه اياب و ذهاب و حق الزحمه گروه های واكسيناسيون دامپزشكي استان پرداخت شده و براي دامداران رايگان است.
سيدحسين رضواني با تاکید بر همكاري دامداران ، توليدكنندگان و فعالان حوزه دام با ماموران دامپزشكي افزود: در صورت مشاهده علائم اين بيماري مانند آبريزش دهان ، وجود تاول و زخم در دهان ، كاهش اشتها و لنگیدن دام ها موضوع را به اداراه های دامپزشكي شهرستان ها اطلاع دهند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۷۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نور میزبان بزرگترین رزمایش جهاد دامپزشکی در مازندران 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌حمزه آقاپور کاظمی مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: اداره کل دامپزشکی در سال جاری به اجرای سلسله رزمایش‌های جهاد دامپزشکی سربازان حضرت زهرا (س) اداره کل دامپزشکی مازندران می‌پردازد که دومین رزمایش خود را در بخش بلده شهرستان نور برگزار کرد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در این رزمایش گفت: این رزمایش بزرگترین رزمایش جهاد دامپزشکی است که در استان مازندران برگزار شده است و ترکیبی از اجرای متمرکز و پراکنده است.

 آقاپور کاظمی ادامه داد: بالغ بر ۵۰هزار دام‌در ۲۹ روستای بخش بلده شهرستان نور به صورت متمرکز و سایر دام‌ها در سایر روستا‌های بخش بلده در فاز پراکنده از ۸ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ واکسینه می‌شوند.  

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به برگزاری رزمایش‌های جهاد دامپزشکی در مناطق محروم و کم برخوردار استان گفت: خدمات دامپزشکی  ‌به‌صورت کاملا رایگان خواهد بود.

آقاپور کاظمی تصریح کرد: این رزمایش با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، فرمانداری نور، بخشداری بلده و ناحیه مقاومت بسیج بلده برگزار شد شامل خدمات واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین، طیور،  سم‌پاشی و ضدعفونی اماکن دامی، آموزش بهره‌برداران با هدف کاهش نیاز آنان به دامپزشک و معاینه و درمان رایگان دام خواهد بود.

دیگر خبرها

  • نور میزبان بزرگترین رزمایش جهاد دامپزشکی در مازندران 
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد