Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@15:36:44 GMT

آغاز ثبت نام دريافت ارز دانشجويي از امروز

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۴۸۲۷۸

آغاز ثبت نام دريافت ارز دانشجويي از امروز

خبرگزاري آريا- مجتبي صديقي رئيس سازمان امور دانشجويان وزارت علوم ، تحقيقات و فناروي گفت: ثبت نام براي دريافت ارز دانشجويي از امروز و از طريق سامانه سجاد آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي وزارت علوم؛ با توجه به بخشنامه شماره 233452/97 مورخ 7 آبان 97 اداره سياست ها و مقررات ارزي بانک مرکزي جمهوري اسلامي، همه دانشجويان شاغل به تحصيل واجد شرايط دريافت ارز دانشجويي مي رساند، متقاضيان مي توانند از امروز 19 آبان 97 فرم هاي لازم به همراه مدارک مورد نياز را تکميل و در سامانه سجاد به نشاني portal.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

saorg.ir بارگذاري کنند.
متقاضيان دريافت ارز دانشجويي به اين نکته توجه داشته باشند که ارز دانشجويي فقط در بازه زماني يکم مهر تا 29 اسفند 97 تعلق مي گيرد، همچنين طبق بخشنامه شماره 233452/97 مورخ 8 مهر 97 بانک مرکزي، مبناي نرخ ارز در خصوص حواله هاي ارزي، نرخ ارز حواله مندرج در سامانه معاملات الکترونيکي ارز (ETS) و در مورد اسکناس، نرخ ارز اسکناس مندرج در سامانه مذکور خواهد بود.
با توجه به تغيير سامانه ارزي از سامانه مشارکت دانشجويي (نشا) به سامانه جامع دانشجويي سجاد، همه دانشجويان متقاضي در مرحله اول در سامانه جديد (سامانه سجاد) ثبت نام و در مرحله بعدي درخواست ارز دانشجويي کنند، البته طبق بخشنامه بانک مرکزي، ارز دانشجويي به مقاطع دکتري، کارشناسي ارشد تعلق مي گيرد و براي مقطع کارشناسي فقط دانشجوياني که شروع به تحصيل آنها قبل از 31 ارديبهشت 97 است مي توانند درخواست کنند.
سازمان امور دانشجويان فقط موظف به تأييد وضعيت تحصيلي دانشجويان بوده، مراحل و ضوابط پرداخت ارز (نوع، ميزان و نرخ) براساس دستورالعمل بانک مرکزي و بر عهده بانک هاي عامل (تجارت و سامان) است.
با توجه به اينکه همه فرآيندها و خدمات غير حضوري و از طريق سامانه انجام مي شود، نيازي به مراجعه حضوري نيست ، همچنين براي کسب اطلاعات بيشتر به قسمت سؤالات متداول در سامانه سجاد مراجعه و چنانچه پاسخ مورد نظر شما وجود نداشت، سؤالات خود را از طريق ايميل support@saorg.ir ارسال و پيگيري کنيد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ثبت دريافت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد

بانک سرمایه با مجوز بانک مرکزی ج.ا.ا و از محل آورده نقدی سهامداران، سرمایه خود را از مبلغ 4.000 میلیارد ریال به 104.000 میلیارد ریال افزایش می دهد. ناطقان: به گزاش روابط عمومی بانک سرمایه، این بانک با اخذ مجوز بانک مرکزی ج.ا.ا سرمایه خود را از مبلغ 4.000میلیارد ریال به 104.000 میلیارد ریال معادل 2500درصد از محل آورده نقدی سهامداران افزایش می دهد.

شایان ذکر است این مرحله از افزایش سرمایه بانک سرمایه به ارزش 100 هزار میلیارد ریال و با هدف ورود نقدینگی و منابع مالی جدید، اصلاح ساختار مالی و افزایش کفایت سرمایه صورت می پذیرد و جایگاه این بانک را از نظر استانداردهای مالی به شدت تقویت می نماید.

دیگر خبرها

  • میزان ارز دانشجویی اعلام شد+ جزئیات تازه در خصوص نحوه دریافت
  • واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی
  • امروز؛ آخرین مهلت نام نویسی برای دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن
  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی
  • آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز
  • دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد
  • آغاز ثبت‌ نام سربازان برای دریافت مشوق‌ های مهارت‌ آموزی از شنبه
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • معمای وام ازدواج ۱۴۰۳ چگونه حل می‌شود؟
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ این استان‌ها هشدار نارنجی دریافت کردند