Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای عالی اکران می‌گوید مقایسه وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران با دنیا کاملاً اشتباه است.

علی سرتیپی (سخنگوی شورای عالی اکران) ، با اشاره به دلایل پخش مسابقه فوتبال در سالن‌های سینما گفت: تصمیم توسط گروهی گرفته شده که اکثریت آنها تهیه‌کنندگان سینما هستند. افرادی همچون منوچهر شاهسواری، سیدضیا هاشمی، مصطفی کیایی، محسن امیریوسفی، منوچهر محمدی نه تنها تهیه‌کننده و کارگردان سینما هستند بلکه در صنوف نیز حضور دارند و وقتی تصمیمی می‌گیرند منافع همه را در نظر می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنان ایران به جای استادیوم به سینما می روند

سرتیپی با اشاره به اینکه ساختار و شکل جامعه ایران با دنیا متفاوت است، ادامه داد: در همه جای دنیا خانم‌ها می‌توانند به راحتی به ورزشگاه‌ها بروند و در کنار خانواده خود فوتبال را تماشا کنند اما در ایران این امکان وجود ندارد و سالن سینما به جای استادیوم فوتبال فضایی را به وجود می‌آورد تا زنان به راحتی در کنار خانواده خود مسابقات فوتبال را تماشا کنند.

وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی بیش از ۸۰ درصد سالن‌ها در اختیار اکران فیلم‌های خارجی است در حالی که در ایران فقط فیلم‌های ایرانی اکران می‌شود و جذب مخاطبان به دلایل دیگر برای آمدن به سینما باعث می‌شود تا فیلم‌های ایرانی نیز رونق پیدا کند.

بدهی سینماها برای پخش مسابقات جام جهانی فوتبال

سرتیپی با اشاره به اینکه مقایسه شرایط ایران با کشورهای دیگر غلط است و اینکه گفته می‌شود در دنیا در سینماها فوتبال نمایش داده نمی‌شود، گفت: نمایش فوتبال در سینماها همزمان به سالن‌دار و تهیه کننده کمک می‌کند زیرا بلیت سینما در کنار قیمت بنزین دو کالایی هستند که از اسفند سال گذشته تا امروز افزایش قیمتی نداشتند در حالی که همه کالا بیش از چند برابر گران شده‌اند و هزینه‌های نگهداری سالن‌های سینما نیز از هزینه‌های انرژی تا امکانات صوت و پخش بسیار افزایش یافته است. در تولید فیلم‌ها نیز هزینه‌ها به شدت افزایش پیدا کرده است.

وی در پاسخ به این سؤال که سینماها هنوز بدهی گذشته خود را برای پخش مسابقات فوتبال جام جهانی به تهیه‌کنندگان پرداخت نکرده‌اند، گفت: بیشتر سینماها همچون آزادی، مگامال، کورش، چارسو، ماندانا، زندگی سهم خود را به خانه سینما پرداخت کرده‌اند و بقیه سینماها نیز تا آخر هفته جاری بدهی‌های گذشته خود را به شماره حسابی که اعلام شده واریز می‌کنند و بعد از واریز کامل وجه به حسابی که اعلام شده خانه سینما سهم فیلم‌سازان را پرداخت می‌کند.

سانس فوق العاده برای نمایش فوتبال در سینماها

سرتیپی همچنین درباره پرداخت سهم تهیه‌کنندگانی که سانس نمایش فیلم آنها همزمان با پخش مسابقه برگشت بازی پرسپولیس و کاشیمای ژاپن شده است، گفت: هر چند بلیت سینماها فردا نیم‌بها است اما سهم خوبی از درآمد حاصل از نمایش مسابقه فوتبال به تهیه‌کنندگانی که سانس نمایش فیلمشان با زمان برگزاری مسابقه همزمان شده پرداخت می‌شود همچنین یک سانس فوق‌العاده در همان سینما به آنها اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در مجموع پخش نمایش مسابقات فوتبال در سالن‌های سینما اتفاق خوبی است و فقط بازی‌هایی پخش می‌شود که در سطح ملی برای مردم جذابیت دارد و مخاطب برای دیدن آنها به سینما می‌آیند./ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۸۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ایرانی در کادر فنی تیم ملی فوتبال چین

تیم ملی چین در سومین بازی مقدماتی جام جهانی مقابل سنگاپور به برتری چهار بر یک دست یافت تا برانکو و همکارانش در کادر فنی نخستین برد خود را در تیم جدید جشن بگیرند.

برانکو در کادر فنی چین هم همه آن مربیانی که در پرسپولیس و تیم ملی عمان همراهش بودند را کنار خود دارد. یکی از این مربیان فرزاد حبیب اللهی آنالیزور و مربی سابق پرسپولیس است که حالا بیش از هشت سال است که کنار ایوانکوویچ کار کرده و نسبت به خصوصیات اخلاقی و فنی او آشنایی کامل دارد. برانکو هم نسبت به این دستیار ایرانی‌اش اعتماد کامل دارد و بعد از حضور در پرسپولیس و عمان در چین نیز از دانش او استفاده می‌کند.

حبیب اللهی در پایان دیدار با سنگاپور در کنار برانکو، مارکو استیلینوویچ و بازیکنان تیم ملی چین برد شیرینشان را مقابل هواداران جشن گرفتند تا بعد از ناکامی در جام ملت‌ها آنها برای صعود به جام جهانی امیدوار شوند. 

تیم ملی چین در حال حاضر ۷ امتیازی است و بعد از کره جنوبی در رده دوم جدول قرار دارد. دو بازی خردادماه برای برانکو و تیمش که به ترتیب در خانه مقابل تایلند و سپس در خانه کره جنوبی برگزار خواهد شد برای صعود این تیم به مرحله بعد مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ اهمیت زیادی دارد.

منبع: ورزش سه

tags # فوتبال سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • سفر به فرهنگ و آئین‌های سنتی مردمان لر
  • مروری بر ۷ دهه حضور علی نصیریان در دنیای نمایش
  • فصل آخر زندگی حمیدرضا صدر
  • یک ایرانی در کادر فنی تیم ملی فوتبال چین
  • مروری بر ۷ دهه حضور علی نصیریان در دنیای نمایش | از خاک حاصلخیز صحنه سنگلج
  • روز جهانی تئاتر + تاریخچه و شعار
  • وضعیت اکران سینماهای مشهد در شب‌های قدر چگونه است؟
  • برگزاری تمرین پرسپولیس در غیاب سرمربی و ۶ ملی پوش
  • تلویزیون امسال هم به نفع سینما کنار نکشید؟
  • برنامه تعطیلی سینماها در شب‌های قدر