Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@22:03:55 GMT

برگزاری دومین سمپوزیوم کریسپر

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۴۸۷۱۰

برگزاری دومین سمپوزیوم کریسپر

"دومین سمپوزیوم کریسپر" پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، هفتم آذر ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، کریسپر(CRISPR) مخفف (Clustered Regularly Interspaced Short Palindromic Repeats) است، به طور ساده یعنی تناوب‌هایِ کوتاهِ پالیندرومِ فاصله‌دارِ منظمِ خوشه‌ای که در واقع نوعی سیستم دفاعی در باکتری‌ها برای مقابله با عوامل مهاجم از قبیل ویروس‌ها می‌باشد، که قابلیت کشف DNA عامل بیگانه و بعد نابودی آن را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تکنیک به دانشمندان این امکان را می دهد که به صورت دقیق و هدفمند توالی های نوکلئوتیدی را در ژنوم موجودات زنده­ ویرایش کنند و از نظر رشد ثبت اختراع و مقالات چاپ شده از زمان شروع آن در صدر موضوعات علمی قرار دارد.

صادق شجاعی دانشجوی دکترای بیوتکنولوژی کشاورزی و دبیر اجرایی دومین سمپوزیوم کریسپر عنوان کرد: با توجه به فعالیت‌ها و پژوهش‌های کشورهای پیشرفته درباره تکنیک کریسپر هدف از برگزاری این سمپوزیوم گسترش و معرفی این تکنیک در کشور جهت استفاده از مزایای آن است. برای مثال با استفاده از این تکنیک می‌توان گیاهانی تولید کرد که نسبت به خشکی و شوری مقاوم باشند یا بازدهی آنان در تولید محصول بیشتر باشد.

در این سمپوزیوم که روزچهارشنبه هفتم آذر ماه در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار خواهد شد، بیش از هفتاد درصد امور کمیته اجرایی را دانشجویان پژوهشگاه عهده‌دار هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری سمپوزيوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی ظهر شنبه در نشست مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌هاس دفاع مقدس سپاه کربلا با تأکید بر تقویت تعامل و هم افزایی بین دو مجموعه اظهار داشت: جهت گیری فعالیت‌های امسال ما با محوریت دومین اجلاسیه شهدای استان مازندران خواهد بود.

وی همچنین تلاش برای حضور راهیان نور دانش آموزی، دانشجویی و سربازان نیروهای مسلح در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را از اهداف برشمرد و افزود: برای اجرای برنامه‌های سوم خرداد و هفته دفاع مقدس در این مکان برنامه ریزی شود.

سرهنگ سلامی پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات را ظرفیت مهم و مؤثر فرهنگی برای یادمان‌های شهدای گمنام برشمرد و گفت: شهدای گمنام مظلوم‌ترین شهدا هستند و نباید در غربت بمانند.

برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس به میزبانی استان مازندران

سرهنگ پاسدار محمد عباسپور مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه کربلا نیز ضمن ارائه گزارشی از کمیته‌های پژوهش و گنجینه‌ها و المان‌های دفاع مقدس، بر هم افزایی و تعامل بیشتر دو مجموعه تأکید کرد و اظهار داشت: استفاده از هنر و مردمی کردن کنگره‌های شهدا که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، در دومین اجلاسیه شهدای استان مازندران مورد توجه قرار گرفته است.

عباسپور برگزاری مراسم «فصل شیدایی»، نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس به میزبانی استان مازندران، ساخت فیلم سینمایی «کالدو» با محوریت حماسه جنگل، شهربازی مقاومت، نصب المان‌های شهدا در وروی‌های استان، ساخت سمفونی شهدای مازندران و احیای تولید نشریه «سبز سرخ» را از جمله اقدامات پیش بینی شده ویژه دومین اجلاسیه شهدای استان مازندران اعلام کرد.

کد خبر 6089824

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC به ریاست تاج
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • برگزاری دومین روز کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • هوش مصنوعی توانست ویرایش ژنی را هدفمند کند
  • برگزاری دومین رویداد جمعیت در پایان اردیبهشت
  • برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم
  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز
  • دوره آموزشی نقد جریان‌های دین‌گریز ایران برگزار می شود
  • برگزاری دومین رویداد جوانی در استان همدان
  • برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج