Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر اصلانی صبح شنبه در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره بصیرت غیر تمرکزی مدیران انتظامی استان اظهارداشت: بصیرت به معنای شناخت و آگاهی کامل از شرایط موجود در جامعه پیرامونی است و تنها مختص کار نمی شود بلکه بصیرت افزایی برای تمام شئون زندگی لازم است.

وی با بیان اینکه بصیرت یا بینش، نوعی دید درونی است که با دید چشم ظاهری، متفاوت است و اصلاً با چشم یا اندام های ظاهری بدن، قابل دریافت نیست ادامه داد: بصیرت، قوه و نیرویی قلبی است که به مدد نور الهی، پدید آمده، حقیقت و باطن امور را  چنان که هست در می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با دید بصیرت، انسان، درست را از نادرست و حق را از باطل، به آسانی تشخیص می دهد.

سردار اصلانی گفت: کاهش آسیب ها، مقابله با تهدیدها، آگاهی بخشی دینی و تقویت اخلاق از مواردی است که فراگیران در دوره های بصیرت افزایی ناجا مورد آموزش قرار می گیرند تا بتوانند با توجه به نوع ماموریت ها و تعاملات اجتماعی گسترده، حق را به روشنی از باطل تشخیص داده و تصمیمی درست و عقلانی داشته باشند.

وی افزود: اهل بصیرت با امداد نیروی قدسی که به آنها عطا شده، می شنوند،می اندیشند، نگاه می کنند،می بینند و از عبرت ها، بهره می گیرند و آن گاه راه های روشنی را می پیمایند و بدین ترتیب، از افتادن در پرتگاه ها و لغزش گاه ها در امان می مانند.

سردار اصلانی خاطرنشان کرد: در واقع، بصیرت و بینش، نوری درونی است که شخص با آن نور، در میان مردم، زندگی می کند، چنان که قرآن کریم فرموده  انسان به سیر بصیرت، راه را از بی راهه و حقیقت را از امر غیرحقیقی، باز می شناسد و نیز درگرفتن اطلاعات و داده ها، درست گزینی می کند و نیز در ارائة نظر و رأی، درست گویی می کند و به فرمودة امام علی علیه السلام، آن که بصیرت و بینش نداشته باشد، رأی او، نادرست و بی ارزش است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در ادامه هدف از برگزاری دوره های بصیرت در مرکز آموزش بصیرت ناجا را،آشنایی فرماندهان، مدیران دوره های بصیرت با مسایل سیاسی، عقاید، احکام، قرآن، اخلاق و خانواده عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این دوره ها با استفاده از اساتید حوزه و دانشگاه، مباحث بصیرت در راستای ماموریت های فرماندهان و مدیران اجرایی ناجا در جهت حفظ نظم و امنیت جامعه آموزش داده می شود افزود: آموزش نقش مهمی در موفقیت ماموریت های پلیس دارد و مهمترین علت موفق نبودن طرح ها و فعالیت ها ضعف آموزش است.

کد خبر 4453814

منبع: مهر

کلیدواژه: بصیرت سردار اصلانی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی اربعین 97 اربعین حسینی یوم الله 13 آبان بوشهر مشهد راهپيمايي 13 آبان گرگان شهرکرد مرز مهران پدافند غیرعامل خرم آباد خطبه های نماز جمعه شیراز شهادت امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۸۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، جمالی آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده که پیش از این قرار بود از ۲۸ فروردین آغاز شود، از چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند. مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی زیر نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228381 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • ملی پوشان اهداف پروازی با دست خالی از قطر بازگشتند
  • ۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان وارد می‌شوند
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳