Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلطان سنجری صبح امروز شنبه در نشست خبری بیست و هشتمین کنگره چشم پزشکی ایران که قرار است از ۲۱ تا ۲۴ آبان ۹۷ در مرکز همایش‌های رازی برگزار شود، با اشاره به حضور ۲۰۰۰ شرکت‌کننده در این کنگره اظهار کرد: شرکت‌کنندگانی از کشورهای افغانستان، پاکستان، اندونزی، هند و عراق نیز در این کنگره حاضر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور ۱۷ میهمان خارجی از آمریکا، انگلستان، سنگاپور، برزیل و فرانسه ادامه داد: در کنگره امسال ۱۱ سمپوزیوم به همراه ۱۰۷ مقاله در قالب سخنرانی و ۹۲ مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

سلطان سنجری از پرستاری در چشم پزشکی به عنوان یکی از برنامه‌های کنگره امسال نام برد و گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه چشم پزشکی، پرستاری است که بر همین اساس یک برنامه چهار ساعته را به این موضوع اختصاص دادیم.

وی از انجام جراحی زنده در چهار مرکز در طول برگزاری کنگره برای شرکت‌کنندگان خبر داد و افزود: در کنگره امسال ۵ گروه فوق‌تخصصی در موضوعات جراحی عیوب انکساری، جراحی پلاستیک چشم، عروق شبکیه، آب سیاه و انحرافات چشم، مورد توجه قرار گرفته است.

سلطان سنجری به برنامه چشم پزشکان جوان در کنگره امسال اشاره کرد و گفت: در این برنامه نیز مهمانان خارجی به مدت چهار ساعت برای پزشکان جوان سخنرانی خواهند کرد.

دبیر علمی کنگره چشم‌ پزشکی ایران در ادامه به موضوع انحرافات چشم و ارتباط آن با تومورهای مغزی اشاره و اظهار کرد: یکی از مهمانان خارجی از آمریکا در کنگره امسال در ارتباط با تومورهای مغزی و تظاهرات چشم سخنرانی خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه تومورهای مغزی مسئله بسیار مهمی است، گفت: یکی از تظاهرات تومورهای مغزی که خیلی شایع است، گرفتاری اعصاب چشم است که ممکن است به صورت انحراف چشم تظاهر پیدا کند.

به گفته سلطان سنجری، دو درصد افراد جامعه مبتلا به انحرافات چشم هستند که در ایران با توجه به اینکه همه کودکان در سنین چهار سالگی تحت معاینه قرار می‌گیرند، در نتیجه تشخیص انحرافات چشم ایران نسبت به سایر کشورهای دنیا بالاست.

دبیر علمی بیست و هشتمین کنگره چشم‌ پزشکی ایران با اعلام اینکه انحرافات چشم قابل درمان است، تأکید کرد: عارضه انحراف چشم می‌تواند کمک کند به اینکه مشکوک شویم به وجود تومور مغزی که البته می‌بایست مورد بررسی و معاینه قرار گیرد.

کد خبر 4453813 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: انحرافات چشمی چشم پزشکی وزارت بهداشت اربعین 97 هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان غذا و دارو سرطان دارو دیابت واکسن ایرج حریرچی بیماری های قلبی و عروقی ورزش داروسازی بهداشت دهان و دندان حرم رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، روشنک مکبری نژاد، رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران با بیان اینکه نهم تا یازدهم خرداد ماه 1403، شاهد برگزاری رویدادی مهم در عرصه ی پزشکی کشور خواهیم بود، اظهار کرد: اولین کنگره ملی طب ایرانی با همت و تلاش انجمن علمی طب سنتی ایران و با حمایت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، برگزار می شود و فرصتی مغتنم برای تبادل دانش، تجربیات و دستاوردهای علمی در زمینه ی این طب کهن و ارزشمند خواهد بود.

رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران افزود: طب ایرانی، گنجینه ‌ای بی نظیر از دانش و تجربه هزاران ساله پزشکان و حکیمان این مرز و بوم است که در صورت استفاده از این ظرفیت غنی می ‌تواند در تداوم سلامت و ارتقای کیفیت زندگی مردم نقشی بی‌ بدیل ایفا کند.

 مکبری نژاد با بیان اینکه حفظ و احیای طب ایرانی، رسالتی ملی و وظیفه‌ای خطیر بر دوش همه ی ماست؛ تصریح کرد: برگزاری این کنگره فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و تجربیات در زمینه ی طب سنتی ایران و ارتقای جایگاه این طب کهن و ارزشمند در نظام سلامت کشور است.

وی افزود: این کنگره دریچه ‌ای نو به سوی دستاوردهای علمی نوین در حوزه طب سنتی ایران خواهد گشود و افق‌ های تازه‌ ای را برای درمان بیماری ‌ها و ارتقای سلامت جامعه ترسیم خواهد کرد.

رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران با بیان اینکه حضور در این کنگره، گامی در جهت احیای طب ایرانی و حفظ هویت ملی ماست، از تمامی متخصصان، پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌ مندان به طب سنتی ایران دعوت کرد تا با حضور فعال در این کنگره، در مسیر اعتلای این طب کهن و ارزشمند گام بردارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم این کنگره نقطه عطفی در تاریخ طب سنتی ایران باشد و شاهد پیشرفت‌ های روزافزون در این عرصه باشیم.

گفتنی است، این کنگره  نهم تا یازدهم خردادماه 1403 برگزار می شود و دارای امتیاز فرهنگی برای اعضای هیات علمی و امتیاز بازآموزی برای پزشکان و داروسازان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش سرطان‌های سطح چشم / تشدید علائم بیماری‌های چشمی با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا
  • جراحان پلاستیک از کنگره جامعه جراحان ایران انصراف داد
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی شود
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • هوش مصنوعی نمی‌تواند جای پزشک را بگیرد
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی‌شود
  • هوش مصنوعی جایگزین پزشک نمی‌شود
  • بررسی ابعاد مختلف تروما در کنگره جراحان ایران
  • ارتباط گُرگرفتگی زنان یائسه با سلامت مغز