Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@16:31:11 GMT

تهیه سند اشتغال اردبیل تا سال 1425

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۴۹۵۳۵

تهیه سند اشتغال اردبیل تا سال 1425

‌استاندار اردبیل گفت: سند اشتغال استان اردبیل تا سال 1425 تهیه و تدوین شده و این سند می‌تواند در خدمت طرح آمایش سرزمینی در استان اردبیل باشد.

‌به گزارش ایسنا،‌ اکبر بهنامجو در جلسه کارگروه تخصصی آمایش سرزمینی در اردبیل اظهار کرد: ما باید در این سند افق توسعه استان را تا سال 1425 به همراه توسعه شهرستان‌ها براساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بومی و منطقه‌ای در نظر بگیریم تا توسعه واقع‌بینانه براساس این سند آمایش اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به مساله پایداری جمعیت در استان و جلوگیری از مهاجرت به سایر مناطق اشاره و خاطرنشان کرد: باید همه شهرستان‌ها را در افق 1425 یک منطقه مهاجرپذیر بدانیم تا جلوی مهاجرفرستی از شهرهای مختلف استان اردبیل گرفته شود.

رئیس شورای اداری استان اردبیل بیان کرد: براساس سیاست‌گذاری‌های ملی باید افزایش جمعیت در شهرهای مختلف اتفاق بیفتد و با ایجاد ظرفیت‌های خوب توسعه‌ای به ویژه اشتغال در بخش‌های مختلف می‌توانیم استان اردبیل را به کانون تحول و کارآفرینی تبدیل کنیم.


بهنامجو گفت: ما در حوزه‌های مختلف اطلاعات کاملی را از وضعیت کنونی و افق پیش رو با همکاری معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی داریم که باید مشاور با ارائه مصاحبه و رایزنی سعی کند این اطلاعات را دریافت و در تهیه سند آمایش استان از آنها استفاده کند.


وی افزود: ما در حال حاضر سند توسعه استان را در کنار سند اشتغال تا سال 1425 تهیه و تدوین کردیم و در کنار آن محورهای توسعه استان در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری مشخص و معلوم شده و حتی ما در هر شهرستان افق توسعه را در هر سه حوزه در نظر گرفته و شرایط اشتغال را بر همین مبنا پیش‌بینی کردیم.


رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: به عنوان نمونه در مرکز استان با احصای ظرفیت‌های توسعه‌ای در بخش‌های گردشگری، کشاورزی و صنعت قرار شده در بخش کشاورزی برای 128 هزار نفر، در بخش صنعت برای 70 هزار نفر و گردشگری برای 42 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شود.
 
جلوی ساخت و سازها در مسیر گردشگری و جاده‌ها را می‌گیریم


بهنامجو در ادامه به ضرور اتصال راه آهن اردبیل به پارس‌آباد و اتصال آن به خط ریلی جمهوری آذربایجان برای رسیدن به مسیر ترانزیتی آسیایی میانه اشاره کرد و گفت: ما برای توسعه راه آهن اردبیل به سمت پارس‌آباد برنامه‌بریزی دقیقی را انجام دادیم که از سال آینده عملیات اجرایی خط ریلی اردبیل – پارس‌آباد را شروع خواهیم کرد.

 
ادامه داد: البته قصد ما در تعامل و برقراری ارتباط با جمهوری آذربایجان تنها بازارهای این کشور نیست بلکه هدف‌گذاری ما رسیدن به بازار آسیایی میانه است که خط ریلی می‌تواند سرعت این کار را افزایش دهد.


استاندار اردبیل تصریح کرد: در توسعه استان ظرفیت‌های حوزه گردشگری به شکل همه جانبه باید مورد توجه قرار گیرد تا پهنه‌های توسعه گردشگری استان خوب تعریف و تدوین شود.


بهنامجو بیان کرد: ما در حوزه گردشگری چشم‌انداز خوبی را برای توسعه استان تعریف و تدوین کردیم به شرط آنکه همه پای کار بیایند تا به برجسته کردن این توانمندی‌ها کمک روزافزونی شود.

 
وی با انتقاد از ساخت و سازهای غیراصولی در مسیر گردشگری اردبیل – سرعین به ویژه افزایش واحدهای رستوران، تالار و اقامت‌گاه‌های موقت گفت: ساخت و سازها در این مسیر نباید به شکل پراکنده و مخل دید به کوه سبلان و چشم‌انداز زیبای آن باشد بلکه ضروری است از ساخت و سازها در کنار جاده جلوگیری شود تا بلایی ما در گیلان گرفتار آن شدیم، در اردبیل به بلای ساخت و ساز در کنار جاده‌ها گرفتار نیاییم.


استاندار اردبیل اظهار کرد: ما اجازه نداریم تا با ساخت و سازهای غیرفنی و بدون نگاه مهندسی و کارشناسی چشم‌انداز سبلان را مخدوش کنیم بلکه باید به نحوی در حوزه گردشگری برنامه‌ریزی کنیم تا به شکل ملی، جهانی و بین‌المللی استان اردبیل را معرفی و بستر حضور گردشگران و توریسم را مهیا کنیم.

بهنامجو در پایان خاطرنشان کرد: در طرح آمایش با مشارکت و همکاری فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی مشاور باید دید وسیع به توسعه استان اردبیل پیدا کند تا نسل‌های آینده به این سند افتخار کنند.
 
سند آمایش سرزمین فضای توسعه بلندمدت اردبیل را فراهم می‌آورد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: سند آمایش سرزمینی استان اردبیل برگ زرینی در توسعه شایسته استان اردبیل در ایجاد توسعه بلندمدت این استان است.

 
داود شایقی اظهار کرد: دستور جلسه امروز ما گزارش طرح آمایش استان است که توسط مشاور این طرح ارائه شده و استاندار اردبیل به همراه سایر اعضای جلسه در جریان روند اجرای این طرح و تهیه سند آمایش قرار گرفتند.

وی ضرورت همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان را به همراه فرمانداران با شرکت مشاور طرح آمایش یادآور شد و خاطرنشان کرد: اکثر فرمانداران در ماه‌های‌ گذشته همکاری نزدیکی را با شرکت مشاور داشتند و به نظر می‌رسد هر چقدر همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران به همراه نخبگان محلی و مردمی با مشاور این طرح در تهیه سند آمایش نزدیک‌تر باشد ما نتایج بهتری را از خروجی این طرح دریافت خواهیم کرد.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: مشاور در کنار تهیه سند آمایش استان تلاش می‌کند تا سند توسعه شهرستان‌ها را نیز به انجام برساند تا ما بتوانیم در هر شهرستان افق توسعه را تا 1425 تعیین و تعریف کنیم.


شایقی با اشاره به اینکه مشاور طرح آمایش سرزمینی از مشاوران قوی، زبده و باتجربه  حتی فعال در طرح آمایش کشوری نیز بوده است، افزود: ما سعی کردیم از این مشاور در تهیه سند آمایش استان و ظرفیت کارشناسی و دید علمی و تخصصی آنها استفاده کنیم که روند کار در مدت سپری شده از عقد قرارداد با مشاور به شکل مطلوب بوده و در کنار دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران معاونین و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل نیز همکاری نزدیکی را با مشاور داشتند.


وی ادامه داد: سند آمایش به عنوان یک سند بالادستی سال‌های سال در توسعه این استان نقش اساسی و محوری خواهد داشت و باید از آن به عنوان یک برگ زرین در مسیر توسعه استان یاد کرد که از مدیران کنونی و کارشناسان و متخصصان به یادگار خواهد ماند تا در آینده براساس این سند توسعه استان اردبیل به بهترین شکل رقم بخورد.


در این جلسه مشاور طرح آمایش سرزمینی استان اردبیل گزارشی از اقدامات انجام شده را به اعضای جلسه کارگروه تخصصی آمایش سرزمینی، آمار و محیط زیست در مسیر توسعه پایدار ارائه کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سند اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش خوزستان با طرح ملی آمایش سرزمینی به نقطه مطلوب می‌رسد

ایسنا/خوزستان مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان معتقد است اجرای طرح آمایش سرزمینی ورزش در استان خوزستان این حوزه را یکپارچه می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ضرورت تدوین و اجرای صحیح طرح ملی آمایش سرزمینی ورزش، اظهارکرد: دو مؤلفه نیازهای ورزش کشور و توزیع عادلانه از شاخصه‌های بارز طرح آمایش سرزمینی محسوب می شود که تحقق این طرح و اجرای دقیق و سالم آن ورزش کشور را به سمت و سوی یکپارچه‌ای می‌برد.

حمید بنی تمیم بیان کرد: طرح آمایش ورزش از نگاه جزیره ای به ورزش می‌کاهد و ساختار ورزش را منسجم‌تر می‌کند و رویای دیرینه ورزش یعنی یکپارچه سازی را محقق می‌کند.

او در ادامه افزود: به عبارتی با اجرای طرح آمایش، پراکندگی ساخت و ساز، پرداختن به غیر ضرورت ها و دخالت های غیر کارشناسی، تصمیمات اشتباه در جانمایی اماکن، ساز و ساخت و موارد فنی در حوزه ورزش تقلیل پیدا می کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به وضعیت اجرای طرح در استان خوزستان نیز گفت : با تلاش همکارانم در اداره کل و ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها و با مشارکت سایر ارگان ها نقطه زنی این طرح پیش رفته است و اطلاعات و داده ها جمع آوری شدند.

وی تصریح کرد: استان خوزستان با تکیه بر طرح ملی آمایش سرزمینی می‌تواند به نقطه مطلوب استفاده از ظرفیت های خود برسد.

سکاندار ورزش و جوانان استان خوزستان در پایان با اشاره به ظرفیت های استان، افزود: سال هاست ظرفیت های فوق العاده استان خوزستان به سبب تصمیمات پراکنده و مسیر نامطلوب هدر رفته است که اجرای این طرح کمک شایانی به یکپارچه سازی ورزش خواهد کرد و علاوه بر استفاده بهینه از سخت افزار ورزش، دستگاه های اجرایی را در یک مسیر واحد قرار خواهد داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • طرح آمایش سرزمین با هدف توسعه ورزش در استان اجرا می شود
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • ورزش خوزستان با طرح ملی آمایش سرزمینی به نقطه مطلوب می‌رسد
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد