Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرابورس، در آخرین روز کاری هفته قبل شاخص کل فرابورس بالاتر از سطح ۲۰۲۵ واحدی ایستاد که با ۰.۴ درصد رشد در این هفته بازدهی این نماگر به ۸۵ درصد از ابتدای سال رسید. از سوی دیگر ارزش بازار فرابورس در هفته قبل ۲ درصد رشد کرد تا این متغیر ۶۳ درصد از آغاز سال افزایش یابد و به بالاتر از رقم ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد ریال برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرابورس ایران در هفته معاملاتی منتهی به ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۷ روزهای پرکار و پرخبری را پشت سر گذاشت که از آن جمله می‌توان به یک عرضه اولیه و یک درج نماد در بازار دوم، معامله یک علامت تجاری به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در بازار دارایی فکری، معرفی ظرفیت‌های دو شرکت‌ برای عرضه اولیه آن‌ها و مواردی از این دست اشاره کرد.

به موازات رخدادهایی از این دست، در بازارهای فرابورس نیز شاهد افزایش شاخص کل و ارزش بازار، رشد همزمان حجم و ارزش معاملات اوراق بدهی و بازارهای دوم و پایه بودیم. هفته گذشته در مجموع بازارهای فرابورس ۳۲۳۶ میلیون ورقه به ارزش ۱۵ هزار و ۹۳۶ میلیارد ریال دست به دست شد که این میزان معامله در ۶۶۸ هزار دفعه رقم خورد. این ارقام در مقایسه با هفته پیش از آن افت ۲ و ۴ درصدی حجم و ارزش و رشد ۴۴ درصدی تعداد دفعات معاملات را نشان می‌داد. همچنین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل این متغیرها به ترتیب ۸۱، ۱۰۸ و ۸۷ درصد افزایش یافتند.

رصد معاملات در بازارهای سهام فرابورس نشان می‌دهد بازارهای اول، دوم، پایه و SME نقل و انتقال ۳۱۷، ۹۳۰، ۱۹۲۲ و ۰.۳ میلیون سهم را تجربه کردند که ارزش این معاملات به ترتیب ۱۳۴۱، ۳۹۲۲، ۳۷۵۱ و ۳ میلیارد ریال بود. بازار اول در حالی با افت حجم و ارزش دادوستد سهام روبه‌رو شد که بازار دوم افزایش ۶ و ۴ درصدی این متغیرها را تجربه کرد؛ بازار پایه نیز رشد ۱۸ و ۹ درصدی حجم و ارزش معاملات را شاهد بود. در همین حال بازار شرکت‌های کوچک و متوسط افزایش ۳۳۶ درصدی ارزش معاملات را به ثبت رساند.

همچنین در هفته‌ای که سپری شد بازار ابزارهای نوین مالی با تغییر مالکیت ۶۷ میلیون ورقه به ارزش ۶۹۰۴ میلیارد ریال روبه‌رو شد. در این بازار اوراق بدهی در پی خرید و فروش ۷ میلیون ورقه به ارزش ۵۵۴۵ میلیارد ریال، افزایش همزمان ۲۵ و ۲۳ درصدی حجم و ارزش معاملات را تجربه کرد. این در حالی است که هفته گذشته معاملات اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله کاهش یافتند. در این میان نگاهی به روند معاملات در تابلوهای بازار پایه نیز حاکی از آن است بازارهای پایه ب و ج با رشد حجم و ارزش دادوستدها و بازار الف با کاهش این متغیرها روبه رو شدند.

در هفته‌ای که سپری شد همچنین ارزش معاملات خرد بازار سهام شامل دادوستدهای انجام‌شده در بازارهای اول، دوم، پایه، SME و مشتقه به ۸۱۳۳ میلیارد ریال رسید که گروه فلزات اساسی ۱۸ درصد از این رقم را به خود اختصاص داد و صدرنشین سایر گروه‌های بورسی شد. پس از آن پتروشیمی‌ها و گروه هتل و رستوران با در اختیار گرفتن ۱۴ و ۱۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار سهام در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

در نهایت در آخرین روز کاری هفته قبل شاخص کل فرابورس بالاتر از سطح ۲۰۲۵ واحدی ایستاد که با ۰.۴ درصد رشد در این هفته بازدهی این نماگر به ۸۵ درصد از ابتدای سال رسید. از سوی دیگر ارزش بازار فرابورس در هفته قبل ۲ درصد رشد کرد تا این متغیر ۶۳ درصد از آغاز سال افزایش یابد و به بالاتر از رقم ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد ریال برسد.

کد خبر 4453773 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: اوراق مسکن بازار سرمایه فرابورس تحریم اقتصادی ایران قیمت نفت صادرات نفت ایالات متحده آمریکا دلار نفت خام بانک مرکزی ایران گمرک ایران مرکز آمار ایران بازار سهام تولید نفت بورس وزارت امور اقتصادی و دارایی فروش نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۹۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت بیش‌از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) با اٌفت ۱۱۳۷۹.۵۸ واحدی به ۲,۲۴۸,۳۶۵.۶۵ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به ریزش ۲۵۵۵.۳ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۵۰۷ میلیارد سهم بود که طی ۸۸,۷۳۸ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۸,۶۸۲.۴۰۶ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۷،۹۲۰،۹۰۹.۷۳۴ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6097844 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • بورس قرمز ماند | افت ۱۲ هزار و ۳۲۹ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۹ اردیبهشت/ ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص
  • افزایش ۶۰ درصدی درآمدهای مالیاتی استان سمنان
  • آخرین وضعیت بازار مسکن تهران در فروردین ۱۴۰۳+ اینفوگرافیک
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن ۰.۲ درصد افزایش یافت
  • افت بیش‌ از ۲ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • افت بیش‌از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات