Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:12:48 GMT

بیزنس اینسایدر: سشنز از تحقیقات مولر دفاع کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۴۹۷۵۸

بیزنس اینسایدر: سشنز از تحقیقات مولر دفاع کرد

تهران - ایرنا - «جف سشنز» وزیر سابق دادگستری آمریکا گفت: از این که خود را از تحقیقات در باره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا کنار کشیده، متاسف نیست و این تحقیقات به شکل مناسب و موجهی در حال انجام است.

به گزارش روز چهارشنبه روزنامه بیزنس اینسایدر، دادستان پیشین آمریکا که گفته می شود مجبور به استعفا شده است، افزود: «مطمئن» است که اقدامات مولر به عنوان مسئول ویژه تحقیقات در باره دخالت روسیه در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا می تواند ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در مصاحبه با روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اظهار داشت، تصمیمش برای خودداری از دخالت در این تحقیقات در مارس 2017 منطقی بوده است.
سشنز از این تحقیقات دفاع کرد و افزود، کشورش به این روند متعهد است اما به اعتقاد او، این که این تحقیقات تا این حد طول کشیده است برای کشور خوب نیست.
سشنز قبلا هم درنشست «انجمن فدرالیست ها برای قوانین» متشکل ازمحافظه کاران ولیبرال ها که به دنبال اصلاح قوانین کنونی آمریکا هستند، از عدم دخالت خود در تحقیقات دخالت روسیه دفاع کرده بود.
وی همچنین بلافاصله بعد از آغاز تحقیقات مولر به کمیته اطلاعات سنای آمریکا گفت تصمیم درستی در این زمینه گرفته است.
اما تصمیم سشنز بدون تبعات هم نبود. «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ظاهرا به تازگی در نشست های متعددی او را برای بازنگری در این تصمیم تحت فشار قرار داده و گفته بود اگر در تصمیم خود بازنگری کند، تحت حمایت کابینه اش قرار می گیرد.
برکناری سشنز این نگرانی را در بین دمکرات ها ایجاد کرده که در روند این تحقیقات خللی ایجاد شود.
دمکرات ها خواستار برگزاری جلسه اضطراری استماع در زمینه علت برکناری سشنز از سوی ترامپ هستند.
دمکرات های کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای خطاب به «باب گودلیت» رئیس جمهوری خواه این کمیته عنوان کردند که تصمیم ترامپ برای برکناری سشنز، کشور را در یک بحران ناشی از نقض قانون اساسی قرار داده است. آنها همچنین خواستار تصویب قانونی با حمایت از هر دو حزب اصلی آمریکا برای حفاظت از رابرت مولر در مقابل هر تلاشی برای جلوگیری از پیشرفت تحقیقات روسیه شدند.
سخنگوی گودلیت از هر گونه اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است.
مولر، مسئولیت تحقیقات درباره هرگونه دخالت ادعایی روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا و هرگونه تبانی بین مقامات روس و کمپین ترامپ را برعهده دارد. ترامپ هر گونه تبانی را رد کرده و همواره این تحقیقات را زیر سوال برده است.
رئیس جمهوری آمریکا «ماتئو ویتاکر» رئیس دفتر سشنز را به عنوان سرپرست دادستانی کل آمریکا تعیین کرده است که این تصمیم نیز انتقاد دمکرات ها را برانگیخته است. دمکرات ها از ویتاکر خواسته اند خود را از دخالت در این تحقیقات کنار بکشد و اجازه دهد این تحقیقات زیر نظر «راد روزنشتاین» معاون دادستان انجام شود که از مقامات کارکشته وزارت دادگستری است و به مولر اختیارات گسترده ای برای انجام تحقیقات داده است. به دنبال اعلام کناره گیری جف سشنز از دخالت در تحقیقات روسیه، روزنشتاین مسئولیت نظارت بر آن را برعهده گرفت.
دمکرات ها همچنین گفته اند که از وزارت دادگستری می خواهند استقلال تحقیقات مولر را حفظ کند و از اسناد مربوطه محافظت کند.
اروپام**9158**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا تحقيقات مولر بركناري دادستان كل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۹۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ادعای یک اصولگرا درباره دخالت‌های خاص همسر و داماد رئیسی در تصمیمات دولت!

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903589

دیگر خبرها

  • ببینید | ادعای یک اصولگرا درباره دخالت‌های خاص همسر و داماد رئیسی در تصمیمات دولت!
  • توماس مولر: برای بازی در جو برنابئو خیلی هیجان‌زده‌ام؛ رئال مادرید تیمی بسیار خطرناک است
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • آمریکا یک محموله مهمات به اراضی اشغالی را تعلیق کرد
  • تصمیم بزرگ دیوید بکام؛ مسی و رونالدو در یک تیم!
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند