Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@11:12:44 GMT

افتتاح خانه بوم‌گردی در اسدآباد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۴۹۷۷۹

افتتاح خانه بوم‌گردی در اسدآباد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، کامران اکبری ‌شایگان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد به راه اندازی 4 خانه بوم گردی در این شهرستان اشاره کرد و افزود:از این تعداد، 3 خانه بوم‌گردی مربوط به روستای ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور و یک خانه بوم‌گردی مربوط به روستای ترخین‌آباد بوده که این 2 خانه در دو هفته آینده و 2 خانه بوم‌گردی دیگر ظرف 2 ماه آینده به بهره‌ برداری می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: در حال حاضر در شهرستان اسدآباد یک خانه بوم‌گردی در ملحمدره در حال فعالیت بوده که با افتتاح خانه‌های بوم‌گردی جدید تعداد این خانه‌ها در شهرستان به 5 خانه افزایش خواهد یافت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد به رونق صنعت سبز گردشگری و به افزایش خانه‌های بوم‌گردی این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: از متقاضیان راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی در شهرستان که در مسیر روستاهای گردشگری قرار دارند، با پرداخت تسهیلات لازم حمایت شده و در این راستا با توجه به طرح فرد متقاضی تسهیلات لازم پرداخت می‌شود.

اکبری شایگان افزود: با توسعه خانه‌های بوم‌گردی زمینه مناسب جذب گردشگر در شهرستان ایجاد خواهد شد که این امر نقش موثری در افزایش درآمد روستاهای هدف گردشگری و مهاجرت معکوس و حتی اشتغال بانوان روستایی خواهد شد.

انتهای پیام/ب

بهره برداری 4 خانه بوم‌گردی تا پایان سال جاری در اسدآباد

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۹۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان شیراز افتتاح شد

در مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهری شیراز ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان شیراز با مدیریت شهرداری برای ارائه خدمات به میهمانان نوروزی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، طی مراسمی امروز_ شنبه بیست‌وششم اسفند_ با حضور معاون هماهنگی امور زیارت و گردشگری استانداری فارس، شهردار شیراز، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و برخی دیگر از مسئولان شهری و استانی، ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان شیراز در راستای ارائه خدمات به مسافرین نوروزی افتتاح شد؛ محمد فرخ‌زاده در این مراسم اظهار کرد: استان فارس مجموعه بزرگی از داشته‌ها همچون بیش از سه هزار اثر تاریخی، ۱۴۰۰ امامزاده و ۲۱ هزار کیلومتر پیمایش راه و راه اتصالی جنوب به شمال را دارد و آمادگی لازم برای ارائه خدمات به مسافرین نوروزی را دارد.

وی افزود: بر اساس اعلام هواشناسی در ایام پیش رو شش هفته بارش پراکنده باران و برودت هوا پیش‌بینی شده و با توجه به سرمایی که در شمال کشور پیش‌بینی شده است، ورود مسافر به شهرهای جنوبی بیشتر خواهد بود، لذا ۱۸ کارگروه در حوزه‌های مختلف همچون تنظیم بازار، امنیت، امداد و نجات، اسکان، رفاه و حمل و نقل در ارائه خدمات به میهمانان نوروزی در آماده‌باش کامل هستند.

معاون هماهنگی امور زیارت و گردشگری استانداری فارس خاطر نشان کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۲ گلایه‌هایی از گردشگران در خصوص باز نبودن درب مساجد در سطح شهر شیراز و شهرستان‌ها، اعمال نرخ‌های متفاوت به ویژه در حوزه پارکینگ و هتل، ترافیک سنگین، تابلوهای راهنمای مسیر و استقرار ستادهای اسکان در ورودی شهرها مطرح شد و تلاش شد با هماهنگی لازم با دستگاه‌های متولی در این حوزه مشکلات رفع شود تا خدمت‌رسانی مطلوب به میهمانان نوروزی صورت گیرد.

فرخ‌زاده با اشاره به اینکه انتظار می‌رود زائرشهر به همت شورا و شهرداری شیراز شکل بگیرد، اضافه کرد: توزیع نقشه و بروشور معرفی اماکن گردشگری و ساماندهی خانه مسافر و تبلیغات شهری از اقداماتی است که باید پیگیری و به آن‌ها توجه شود.

شهرداری شیراز آماده خدمت رسانی به شهروندان و میهمانان نوروزی است

محمد حسن اسدی شهردار شیراز نیز اظهار کرد: در سالی که سپری شد در ایام نوروز ۱۴۰۲ تا هفته شیراز بیش از ۳ میلیون گردشگر وارد شهر شیراز شدند و شهر شیراز و شهرداری موفق شد به‌عنوان دستگاه برتر در کل کشور معرفی شود و دستیابی به این موفقیت جز با همدلی و وفاق که میان همه مسئولان وجود دارد، محقق نمی‌شود.

وی افزود: شیراز به‌عنوان قطب گردشگری و جاذبه‌های منحصر به فرد، یک شهر کهن و تمدن‌ساز و شهر سومین حرم اهل بیت (ع) و شهری مذهبی ویژگی دارد که دل هر ایرانی و گردشگری را می‌طلبد که به این شهر سفر کنند.

شهردار شیراز خاطر نشان کرد: شیراز اسم و آوازه‌ای به بلندای تاریخ دارد و این مسئولیت کارگزاران و افرادی که در حوزه سفر دست اندر کار هستند، بسیار سخت و پیچیده می‌کند.

اسدی ادامه داد: بهار و نوروز نقطه تعادل زمین و زمان است و در نوروز برخی موضوعات قابل پیش‌بینی نیست، این در حالی است که طی پنج سال گذشته در سیل مهیبی که در این کلان شهر رخ داد و منجر به جان باختن بیش از ۲۰ نفر از هموطنان شد لذا در زمانی که بیش از دو برابر جمعیت کلان شهر شیراز در بازه زمانی دو هفته‌ای وارد این کلان شهر می‌شوند، همه باید کمک کنند و پای کار باشند.

وی تاکید کرد: همچون سال‌های گذشته به یاری و حمایت پلیس راهور نیازمند هستیم و با توجه به اینکه ترافیک یک کار آزار دهنده است نیاز به برنامه‌ریزی جدی دارد.

شهردار شیراز خاطر نشان کرد: امسال برای اولین بار در سطح کلان شهر شیراز محور ورودی بخشی از مسیر شمالی استان که ورود میهمانان نوروزی صورت می‌گیرد از دروازه قرآن نخواهد بود و بخش عظیمی از آزاد راه شیراز اصفهان خواهد بود.

اسدی افزود: با آسفالت لاین جنوبی زیر گذر گویم در ایام نوروز این محور به جهت تسهیل در تردد بازگشایی خواهد شد.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه با تلاش و کار شبانه روزی در تلاشیم تا میهمانان نوروزی با کمترین مشکل مواجه شوند و حداکثر رضایتمندی حاصل شود، تصریح کرد: شهرداری شیراز با ۳ هزار نفر پرسنل به‌صورت شبانه‌روزی در آماده‌باش کامل و آماده خدمت‌رسانی به شهروندان و میهمانان نوروزی است.

ستاد خدمات سفر شهرستان شیراز از ابتدای اسفند راه اندازی شد

در این مراسم همچنین روح‌الله خوشبخت معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز در سخنانی اظهار کرد: ستاد تسهیلات سفر از روز یکم اسفند در شهرداری شیراز تشکیل و ایستگاه‌های استقبال از مسافران نوروزی در چهار ایستگاه راه اندازی شد.

وی به بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه فضاسازی شهری اشاره و تصریح کرد: رنگ‌آمیزی تک لبه‌های شهری، به‌سازی مبلمان شهری، کاشت بیش از ۲۰۰ متر مربع گل نشایی، پاک‌سازی ورودی‌ها و خروجی‌های شهر شیراز، پاک‌سازی محلات، اجرای ۱۹ پروژه نورپردازی و اجرای دالان نور در نزدیکی اماکن تاریخی همچون تونل نور ارگ کریمخانی از جمله اقدامات انجام شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز ادامه داد: پنج محل بزرگ مقیاس و سالن نمایشگاه بین‌المللی و سالن‌های ورزشی تحت پوشش شهرداری شیراز و اداره کل ورزش و جوانان استان فارس برای اسکان مسافران نوروزی در ایام نوروز پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال نو تا ۱۳ فروردین بیش از ۲۷ برنامه متنوع فرهنگی در سطح شهر و محورهای گردشگری همچون ارگ کریم‌خانی و حافظیه برگزار می‌شود و با توجه به تقارن نوروز و رمضان توزیع افطاری ساده در ایستگاه‌های ثابت و سیار محلات شهر شیراز صورت می‌گیرد.

تشکیل یازده کمیته در ستاد تسهیلات سفر شهرستان شیراز، توزیع میوه‌های تنظیم بازار، طرح مزرعه تا سفره از دیگر موضوعات مورد اشاره این مدیر شهری بود.

ستاد نظارت با یک تیم هماهنگ ایرادات را رفع خواهد کرد

در این مراسم همچنین مسعود زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در سخنانی اظهار کرد: با راه‌اندازی و آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان شیراز، یک ستاد نظارت تشکیل شده که طی دو سال گذشته در حوزه نظارت در حال فعالیت است.

وی افزود: این ستاد با حضور یک تیم نظارتی و هماهنگ و یکپارچه با سیستم اجرایی مدون به میهمانان نوروزی ارائه خدمت می‌کند.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم با حضور معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، شهردار شیراز، شهرداران مناطق کلان شهر شیراز، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و برخی دیگر از مسئولان شهری و استانی، ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان شیراز در راستای ارائه خدمات به مسافرین نوروزی افتتاح شد و برای اولین بار در کلان شهر شیراز از پوستر سامانه هوشمندانه ۱۳۷ شهرداری شیراز رونمایی شد.

کد خبر 736759

دیگر خبرها

  • اختصاص ۷ نقطه عرضه مستقیم میوه شب عید در اسدآباد
  • پیش‌بینی بیش از 200 تور تهران‌گردی نوروزی در محدوده حصار ناصری
  • آغاز تور‌های رایگان تهران گردی از امروز + جزئیات
  • اقامتگاه‌های بوم‌گردی مهاباد به پنج واحد افزایش یافت
  • آغاز تورهای رایگان تهران گردی از فردا
  • اقامتگاه‌های بوم‌گردی مهاباد به ۵ واحد افزایش یافت
  • افزایش اقامتگاه‌های بوم‌گردی مهاباد به پنج واحد
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان شیراز افتتاح شد
  • افتتاح خانه معلم بروجرد در کنار یک اثر تاریخی