Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از کارگران پیمانی پروژه خط شش قطار شهری تهران به خبرنگار ایلنا گفت: بدحسابی کارفرمای شرکت پیمانکاری سابیر بین‌الملل بار دگیر موجب حضور کارگران مقابل ساختمان دفتر مرکزی شرکت شد.

وی در ادامه این کارگر در تشریح جزئیات اعتراض خود و سایر همکارانش گفت: در جلسه‌ای که با چند نفر از نمایندگان کارگری و کارفرما در داسرای ناحیه دو تهران و بعد از اجتماع کارگران در مقابل دفتر مرکزی پیمانکار پروژه برگزار شد، شرکت سابیر بین‌الملل مکلف به پرداخت دو ماه از شش ماه معوقات مزدی به همراه عیدی سال گذشته کارگران حداکثر تا پایان وقت اداری روزدوشنبه ۱۵ آبان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، کارفرما علارغم  اینکه عیدی کارگران را  بعد از گذشت ۸ ماه طبق تعهد داده شده، پرداخت کرد اما خبری از پرداخت دو ماه از شش ماه مزد معوقه کارگران نیست. این در‌حالی‌ست ظاهرا کارفرمای جدید توان مالی کافی برای پرداخت مطالبات معوقه کارگران را ندارد.

وی یادآور شد: دور نخست اعتراضات کارگران خط شش قطار شهری اهواز روز ۱۴ آبان ماه اتفاق افتاد که با عملی نشدن وعده‌های داده شده، امروز دوباره کارگران اعتراضات صنفی خود را از سر گرفته‌اند.

او با بیان اینکه تصور این بود که پیمانکار در مقام کارفرما به تعهدات خود عمل خواهد کرد، افزود: وضعیت مالی کارگران مناسب نیست و آنان برای تامین معاش خود ناتوان شده‌اند درمقابل کارفرما، مرتبا وعده پرداخت بخشی از مطالبات را در روزهای آینده می‌دهد.

وی در خاتمه بیان کرد: شب عید امسال منهای مشکلات خانوادگی دستمان خالی بود و جوابگوی نیازهای خانواده‌هایمان نبودیم. سوال ما این است که  گرفتن عیدی بعد از گذشن ۸ ماه آیا خسارت‌های روحی خانوادهایمان را برطرف می‌کند؟ آیا این پول پاسخگوی جوابگوی لحظاتی خواهد بود که شاهد اشک چشمان تک تک اعضای خانوادهایمان پای سفره خالی هفت سین بودیم؟!

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۴۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل راه آهن خراسان گفت:  این قطارهای فوق العاده به منظور تسهیل در سفر زائران حضرت رضا(ع) در تعطیلات پیش رو، از امروز تا ۱۵ اردیبهشت ماه برقرار شده است.

 مصطفی نصیری افزود: عرضه بلیت این قطارها نیز از امروز در سکوهای فروش اینترنتی و دفاتر فروش بلیت آژانس های مسافرتی آغاز شده و در مجموع در پنج روز ۶ هزار و ۷۰۰ نفر به ظرفیت جابجایی مسافر در این مسیر ریلی افزوده است.

رکورد سفرهای ریلی به مقصد مشهد در سال گذشته با ثبت ۱۶ میلیون و ۳۲۲ هزار مسافر ورودی و خروجی به ایستگاه راه آهن مشهد شکسته شد، پارسال این تعداد مسافر در مسیر مشهد از ۲۷ شهر و مرکز استان خراسان رضوی تردد داشته اند که از زمان آغاز فعالیت ایستگاه راه آهن مشهد یک رکورد محسوب می شود.

همچنین سال گذشته ۷۰ درصد از قطارهای مسافربری برون شهری کشور در مسیر مشهد و اداره کل راه آهن خراسان تردد داشته اند.

دیگر خبرها

  • کارگران موتور پیشران اقتصاد جامعه هستند
  • نقص فنی علت توقف قطار مشهد به تهران اعلام شد
  • راهنمای سفر به بافق شهری در قلب کویر ایران
  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران