Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ و امانوئل مکرون، روسای جمهور آمریکا و فرانسه روز شنبه در پاریس دیداری پر تلاطم خواهند داشت.

مکرون و ترامپ در حالی دیدار می کنند که در مورد سیاست بین المللی به شدت اختلاف نظر دارند. مکرون همچنین قرار است در محل امضای آتش بس نوامبر 1918 با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان دیداری نمادین داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور آمریکا قرار است ساعت ده بامداد به وقت محلی در کاخ الیزه مورد استقبال مکرون قرار گیرد. آنها پس از این دیدار که ممکن است پرتلاطم هم باشد با رسانه ها گفتگو خواهند کرد.
در واقع با وجود چارچوب کلی این دیدار که مراسم یاد بود صدمین سال پایان جنگ جهانی اول است و به لحاظ تئوری باید ظاهری دوستانه داشته باشد، دونالد ترامپ جمعه شب به محض ورود به خاک فرانسه با انتشار یک توئیت آشکارا مکرون را هدف حمله قرار داد.
ترامپ در این توئیت نوشت: " مکرون پیشنهاد کرده است که اروپا ارتش ویژه خود را برای محافظت از خود در برابر آمریکا، چین و روسیه داشته باشد. این بسیار توهین آمیز است اما شاید اروپا ابتدا باید سهم خود را در ناتو بپردازد که آمریکا هزینه زیادی را در این زمینه متقبل می شود.
به نظر می رسد این واکنش به سخنان سه شنبه گذشته مکرون است که شکل گیری یک ارتش واقعی اروپایی را برای حفاظت بهتر از قاره کهن خواستار شد. امانوئل مکرون در سخنان خود گفت: " اگر تصمیم نگیریم یک ارتش واقعی اروپایی داشته باشیم از اروپایی ها حفاظت نخواهیم کرد ". وی با اشاره به تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان خلع سلاح هسته ای دهه هشتاد گفت: " ما باید از خودمان در برابر چین، روسیه و حتی آمریکا محافظت کنیم ".
از دیدگاه دونالد ترامپ بخش گسترده ای از اروپا از زمان پایان جنگ در پناه دفاع موشکی آمریکا است آن هم بدون آنکه بهای راضی کننده ای بپردازد. رئیس جمهور فرانسه از زمان به قدرت رسیدن به طور مرتب بر تقویت اروپا تاکید دارد. فرانسه تردیدهای راهبردی ناشی از مواضع ترامپ را به عنوان دلیل این پیشنهاد مطرح می کند.
به علاوه این طرح نشان دهنده اختلاف نظر سیاسی عمیق میان ترامپ و مکرون در مورد مسائلی مانند تغییرات اقلیمی، پرونده هسته ای ایران، روابط تجاری و به طور کلی اداره امور جهانی است. در این زمینه ها مکرون از چند جانبه گرایی دفاع می کند و ترامپ از آن بیزار است.
از همین رو مکرون یکشنبه نشست بین المللی را در زمینه مدیریت جهانی تشکیل داده است که چند جانبه گرایی از محورهای اصلی آن خواهد بود و از این رو به نفع سیاست خارجی آمریکا نخواهد بود. به همین دلیل ترامپ در این نشست حضور نخواهد داشت.
پس از آن زمانی که مکرون در شمال پاریس دیداری نمادین با مرکل خواهد داشت، ترامپ از شمال فرانسه دیدن خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مکرون ترامپ ديدار پاريس پرتلاطم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس

پس از چند روز تحصن و تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا که همچنان نیز ادامه دارد، این جنبش دانشجویی به فرانسه نیز راه پیدا کرد.

به گزارش مشرق، دانشجویان معترض در فرانسه به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها که تا کنون نزدیک به ۳۵ هزار شهید در غزه بر جای گذاشته است، خواستار پایان سرکوب صداهای حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه هستند.

دیگر خبرها

  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم