Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام علی (ع) در یک روایت به برخی فتنه‌های آخرالزمانی و راهکار‌های عبور از آن‌ها اشاره می‌فرماید.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، بخش عمده‌ای از خطبه‌های نهج البلاغه که در آن‌ها اشاره به امام زمان(عج) دارد، مربوط به علائم و نشانه‌های آخرالزمان است. از جمله حضرت در خطبه 187 می فرمایند:

* هان ای مردم در آینده پشت کردن روزگار خوش و قطع شدن پیوندها و روی کار آمدن خردسالان را انتظار کشید؛ أَلَا بِأَبِی وَ أُمِّی هُمْ مِنْ عِدَّةٍ أَسْمَاؤُهُمْ فِی السَّمَاءِ مَعْرُوفَة

* این روزگاری است که ضربات شمشیر بر مؤمن آسان‌تر از یافتن مال حلال است؛ ذَاکَ حَیْثُ تَکُونُ ضَرْبَةُ السَّیْفِ عَلَى الْمُؤْمِنِ أَهْوَنَ مِنَ الدِّرْهَمِ مِنْ حِلِّه‏

*روزگاری که پاداش گیرنده از دهنده بیشتر است و آن روزگاری که بی نوشیدن شراب مست می‌شوید؛ ذَاکَ حَیْثُ یَکُونُ الْمُعْطَى أَعْظَمَ أَجْراً مِنَ الْمُعْطِی‏؛ ذَاکَ حَیْثُ تَسْکَرُونَ مِنْ غَیْرِ شَرَاب‏

* با فراوانی نعمت‌ها بدون اجبار سوگند میخورید و نه از روی ناچاری دروغ می‌گویید؛ بَلْ مِنَ النِّعْمَةِ وَ النَّعِیمِ وَ تَحْلِفُونَ مِنْ غَیْرِ اضْطِرَارٍ وَ تَکْذِبُونَ مِنْ غَیْرِ إِحْرَاج‏

* آن روزگاری است که بلاها شما را می‌گزد چونان گزیدن و زخم کردن دوش شتران از پالان! ذَاکَ إِذَا عَضَّکُمُ الْبَلَاءُ کَمَا یَعَضُّ الْقَتَبُ غَارِبَ الْبَعِیر

 آه! آن رنج و اندوه چقدر طولانی و امید گشایش چقدر دور است! مَا أَطْوَلَ هَذَا الْعَنَاءَ وَ أَبْعَدَ هَذَا الرَّجَاء

اى مردم، مهار این شتران فتنه را که پشت آنها حمل کننده و زر و بال است از دست بیندازید، و از گرداگرد امام خود پراکنده نشوید که عاقبت خود را سرزنش خواهید کرد، و بى‌‏باکانه در آتش فتنه‌‏اى که پیشاپیش آن قرار گرفته‌‏اید نروید، از راه آن به یک سو شوید، و جاده را براى آن باز بگذارید، که به جان خودم قسم مؤمن در شعله آتش آن فتنه هلاک مى‌‏شود، و غیر مسلمان سالم مى‏‌ماند! 

أَیُّهَا النَّاسُ أَلْقُوا هَذِهِ الْأَزِمَّةَ الَّتِی تَحْمِلُ ظُهُورُهَا الْأَثْقَالَ مِنْ أَیْدِیکُمْ وَ لَا تَصَدَّعُوا عَلَى سُلْطَانِکُمْ فَتَذُمُّوا غِبَّ فِعَالِکُمْ‏ وَ لَا تَقْتَحِمُوا مَا اسْتَقْبَلْتُمْ مِنْ فَوْرِ نَارِ الْفِتْنَةِ وَ أَمِیطُوا عَنْ سَنَنِهَا وَ خَلُّوا قَصْدَ السَّبِیلِ لَهَا فَقَدْ لَعَمْرِی یَهْلِکُ فِی لَهَبِهَا الْمُؤْمِنُ وَ یَسْلَمُ فِیهَا غَیْرُ الْمُسْلِم‏

مثل من در میان شما مثل چراغ فروزان در تاریکى است، تا آن که در آن تاریکى در آید از آن چراغ روشنى جوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اى مردم سخنم را بشنوید و حفظ کنید، و گوش دلتان را آماده کنید تا بفهمید؛ إِنَّمَا مَثَلِی بَیْنَکُمْ کَمَثَلِ السِّرَاجِ فِی الظُّلْمَةِ یَسْتَضِی‏ءُ بِهِ مَنْ وَلَجَهَا فَاسْمَعُوا أَیُّهَا النَّاسُ وَ عُوا وَ أَحْضِرُوا آذَانَ قُلُوبِکُمْ تَفْهَمُوا.

امیرالمؤمنین(ع) در انتهای سخنان خویش تقوا و عدم دوری از امام عصر و اتصال به منبع نورانی اهل‌بیت وحی(ع) را راهکار عبور از فتنه‌های سخت معرفی فرمودند.

 اما حضرت در خطبه 150 نهج‌البلاغه بعد از بیان روش امام زمان(عج) که روش صالحان است، در مورد قومی صحبت می‌کند که به دلیل صفات خاص از فتنه‌ها به سلامت عبور می‌کنند ایشان می‌فرمایند:

ثُمَّ لَیُشْحَذَنَّ فِیهَا قَوْمٌ شَحْذَ الْقَیْنِ النَّصْلَ
 پس گروهى در آن زمان (فتنه‌ها) صیقلى می‌شوند همان طور که آهنگر، شمشیر را صیقلی می‌کند

تُجْلَى بِالتَّنْزِیلِ أَبْصَارُهُمْ وَ یُرْمَى بِالتَّفْسِیرِ فِی مَسَامِعِهِمْ وَ یُغْبَقُونَ کَأْسَ الْحِکْمَةِ بَعْدَ الصَّبُوحِ

دیده‌هاى آنها به نور قرآن جلاء داده می‌شود و تفسیر در گوشهایشان جا گرفته شود و در شب جام حکمت را به آنها بنوشانند بعد از اینکه در بامداد هم آشامیده باشند.

بیشتر بخوانید: برکات عصر ظهور در روایتی از امام حسن مجتبی(ع)

نکته قابل توجه اینکه  امام(ع) در مورد یک قوم (فِیهَا قَوْمٌ) صحبت می‌کنند. موضوع فردی نیست بلکه مشخصات یک عده افراد در قالب یک قوم بیان شده است. در این روایت سه موضوع مهم برای این قوم مطرح است:
 1- بصر آنها با قرآن جلا داده می‌شود
 2- تفسیر در گوشهایشان قرار داده می‌شود
 3- مدام به آنها جام حکمت می‌نوشانند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امام علی علیه السلام عبور از فتنه رزق و روزی حلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۰۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش: با این راهکار ساده دمای گوشی خود را پایین بیاورید!

ایتنا - کارشناسان می‌گوید در صورت داغ شدن بیش از حد گوشی، نباید از آن استفاده کرد زیرا احتمال آتش گرفتن یا حتی انفجار آن وجود دارد. اما چگونه می‌توان در مدت زمانی اندک دمای گوشی را کاهش داد؟
افزایش شدید دمای تلفن‌های همراه هوشمند می‌تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. استفاده طولانی مدت، اجرای نرم‌افزارها یا بازی‌های سنگین، شارژ کردن مداوم دستگاه و حتی قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب از جمله عواملی هستند که می‌توانند منجر به افزایش دمای گوشی شوند.

کارشناسان می‌گویند اگر گوشی بیش از حد داغ شود و کاربر متوجه این موضوع نشود، امکان آتش گرفتن یا حتی انفجار باتری آن وجود خواهد داشت.

افزایش طولانی مدت دمای گوشی می‌تواند به قطعات سخت‌افزاری از جمله پردازنده، باتری و سایر اجزای حساس آسیب جدی وارد کند. در شرایط بحرانی، حتی احتمال ترکیدن یا آتش گرفتن باتری گوشی وجود دارد.

براساس توصیه‌های کارشناسان، کاربران باید برای پیشگیری از درگیر شدن بیش از حد پردازنده، نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس را ببندند، گوشی را هنگام اجرای کارهای سنگین از قاب محافظ دربیاورند، و حین شارژ گوشی را به شبکه‌های بی‌سیم یا بلوتوث متصل نکنند.

آنها همچنین توصیه می‌کنند برای شارژ کردن باتری، از شارژرهای اصلی و استاندارد شرکت سازنده گوشی استفاده شود و از محصولات ارزان‌قیمت شرکت‌های ناشناخته که استانداردهای لازم را ندارند، پرهیز شود.

شارژ کردن باتری در بازه ۲۰ تا ۸۰ درصد، بهترین راه برای جلوگیری از گرم شدن گوشی است. در این بازه که بازه سلامت باتری نامیده می‌شود، باتری گرمای کمتری تولید می‌کند.

همچنین توصیه می‌شود کاربران از به‌روزرسانی گوشی‌های خود غافل نشوند، زیرا بسیاری از این به‌روزرسانی‌ها با هدف رفع ایرادات گرمایی دستگاه ارائه می‌شوند.

در نهایت کارشناسان تأکید می‌کنند اگر با وجود رعایت تمام نکات، گوشی همچنان بیش از حد داغ می‌شود، کاربر باید فورا آن را خاموش کرده و از بکارگیری آن خودداری کند تا از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • ۵ «آخرالزمان» تماشایی که در سال ۲۰۲۴ خواهیم دید!
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • شهردار نیویورک: اعتراضات فتنه است و همین حالا باید جمع شود!
  • امروز با جامی: قتل عاشق بهانه افتاده ست
  • آموزش: با این راهکار ساده دمای گوشی خود را پایین بیاورید!
  • آخرالزمان شمالی چگونه اتفاق می‌افتد؟ علائم آن چیست؟ (+عکس)
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است
  • راهکار های سند تحول قضایی برای تحقق فصل خصومت
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟