Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراد جلیلیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنااز خیرین فرهنگی استان خواست با اهدا کتاب های اضافی خود به این نهاد هم در غنی سازی کتابخانه های عمومی و هم در احیای سنت نیکو اهدای کتاب مشارکت کنند.
وی ادامه داد: تمامی کتابخانه های این استان در طول هفته کتاب و کتابخوانی 24 آبان تا اول آذرماه آمادگی کامل دارند تا در این طرح مشارکت کرده و اقدامی مهم در ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان دریافت منابع کتابخانه‌ای از مردم خیر است که در این زمینه در طول سال 96در مجموع نزدیک به 58 هزار جلد کتاب به شمار منابع کتابخانه ای این استان اضافه شده است.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با ذکر اینکه بیش از 650 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی این استان وجود دارد بیان کرد: غنی سازی هرچه بیشتر منابع کتابخانه ای استان به ترویج فرهنگ مطالعه در این استان بیش از پیش کمک خواهد کرد.
وی گفت: بر اساس بررسی های انجام گرفته کتاب های ادبیات و علوم اجتماعی عمده ترین و بیشترین موضوع هایی هستند که مراجعان به کتابخانه های عمومی ایلام تقاضای آنها را دارند.
جلیلیان افزود: پس از این 2 مورد کتاب هایی با موضوع دین و مذهب، علوم محض، تاریخ و جغرافیا، فلسفه و روانشناسی، علوم کاربردی و عملی،هنر و سرگرمی، کلیات و زبان ها به ترتیب اولویت های بعدی کتابهای مورد تقاضای مراجعان به کتابخانه های عمومی این استان را تشکیل می دهند.
وی بابیان اینکه در هفته کتاب و کتاب‌خوانی استان ایلام بیش از 80 برنامه فرهنگی در سطح استان برگزار می‌شود، گفت: در این هفته 21 برنامه‌سازمانی در سطح نهادهای کتابخانه عمومی کشور و 15 برنامه فرهنگی در سطح نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اجرا می‌شود.
بیش از 36 هزار ایلامی در 43 کتابخانه عمومی و 9 کتابخانه مشارکتی این استان عضویت دارند.
7171/6034
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی ترویج فرهنگ دین روانشناسی کتابخانه های عمومی کتابخانه های عمومی استان منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۱۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۷۵ هزار نفر در آذربایجان‌غربی خون اهدا کردند

مجتبی قهرمان رضاییه مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی گفت: اهدا کنندگان مستمر در استان ۲۵ هزار و ۳۰۷ نفر بودند که در سال ۱۴۰۱ هم حدود ۲۴ هزار نفر اهدای خون مستمر داشتند.

وی با اشاره به سابقه اهدای خون افراد بیان کرد: ۳۵ هزار و ۷۸۲ نفر اهدای خون باسابقه در سال ۱۴۰۲ بودند که این رقم نیز نسبت به مدت زمان مشابه پارسال از افزایش ۶.۵ درصدی برخوردار است.

قهرمان رضاییه افزود: امسال همچنین ۱۳ هزار و ۶۴۹ نفر اهدا کننده بار اولی بودند که ۹.۸۱ درصد نسبت به سال قبل‌تر از رشد مشارکتی مواجه بود و این نشان از فرهنگ‌سازی مناسب در جامعه است.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه نیاز به خون یک موضوع روزانه و متداول است، افزود: با توجه به پایین بودن عمر فرآورده‌های خونی در صورت تداوم کاهش اهدای خون از سوی شهروندان جان بیماران پیوندی، تالاسمی، سرطانی، آسیب دیدگان تصادفات، بیماران هموفیلی، مادران باردار و نوزادان با زردی و بسیاری دیگر از بیماران که به خون و مشتقات آن نیازمند هستند، به خطر می‌افتد.

در پایگاه‌های انتقال خون، علاوه بر پلاسما، گلبول قرمز فشرده، سی‌پی، سی‌پی‌پی، خون فیلتردار، خون شسته شده و پلاکت خون فرآوری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تجهیز بیش از هزار کلاس درس به کتابخانه در مناطق محروم کشور
  • ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور
  • اهدای بیش از یک هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو در ملایر
  • ۱۱ سال جست‌وجو برای نام یک شاعر!
  • کتابخانه مرکزی شهر ایلام بزرگترین پایگاه فرهنگی، اما فاقد امکانات است
  • اهدای بیش از ۱۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو ملایر
  • حدود ۷۵ هزار نفر در آذربایجان‌غربی خون اهدا کردند
  • هیات خادم الرضا (ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • هیات خادم الرضا(ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • برگزاری ویژه‌ برنامه ماه عاشقی در شیراز