Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@15:34:30 GMT

کشت پاییزه گندم و جو در شهرستان ری آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۵۱۴۲۴

کشت پاییزه گندم و جو در شهرستان ری آغاز شد

محمد عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: از این میزان 11 هزار و 500 هکتار از اراضی ری در بخش های قلعه نو، کهریزک و حسن آباد زیر کشت آبی گندم و هشت هزار هکتار نیز در بخش حسن آباد فشافویه زیر کشت آبی جو می رود.
وی در ادامه به خرید تضمینی گندم و جو کشاورزان از سوی دولت اشاره کرد و افزود: قیمت هر کیلوگرم گندم در سال زارعی 96 - 97 از سوی دولت 13 هزار ریال اعلام شد که مجموع تولید مازاد بر نیاز کشاورزان ری 65 هزار تن بود که 50 درصد آن اوایل تیرماه و باقیمانده آن نیز مهر ماه به حساب گندمکاران واریز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباسی یادآور شد: کیفیت گندم ری به دلیل استفاده کشاورزان از روش های مدرن کشت، وجود زمین حاصلخیز و آب مناسب بسیار بالاست.
وی با اشاره به اینکه دولت محصول جو کشاورزان را نیز در سال زارعی جاری با قیمت هر کیلو یک هزار و 30 تومان خرید تضمینی کرده بود، تصریح کرد: کشاورزان این شهرستان به دلیل بالا بودن قیمت بازار آزاد مقدار کمی را به سیلوهای دولتی ارسال کردند.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری با دارا بودن 28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می کند.
این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.
3218/6003
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان تهران زمین شیر کشاورزی محصولات کشاورزی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۱۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان

علی موسی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان پنبه کشت شده بود که امسال پیش بینی می‌شود امسال این میزان به ۲۰ هزار هکتار برسد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان گلستانی می‌توانند برای بذر از ارقامی چون گلستان، لطیف، تابان و حکمت استفاده کنند، افزود: امسال ۳۰۰ تن بذر ضد عفونی شده توسط دو شرکت که در استان مستقر هستند برای کشاورزان گلستانی در نظر گرفته شد.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه قیمت هر کیلو بذر پنبه ۶۸ هزار تومان در نظر گرفته شده است، گفت: از این میزان قیمت بذر مبلغ ۲۰ هزار تومان تحت عنوان یارانه توسط دولت و مابقی توسط کشاورز پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: اکنون ۹۰ تن بذر وارداتی به استان انتقال داده شده و در حال توزیع است.

موسی خانی با اشاره به اینکه کشت پنبه در استان بعد از برداشت نخود و باقالا آغاز شده است، اظهار کرد: کشاورزان گلستانی تا اواخر خرداد فرصت دارند نسبت به کشت پنبه اقدام کنند.

وی یادآور شد: در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت همایشی تحت عنوان توسعه کشت محصولات کم آب بر با محوریت پنبه در استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088425

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • قیمت ماکارونی سر به فلک کشید!
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر