Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر عباسی راد در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به پایان عملیات احیایی شامل نهال‌کاری، مدیریت هرز آب، و آبیاری سنواتی در مناطق تحت پوشش پروژه تعمیم ترسیب کربن، ابراز داشت: این عملیات در سطح ۷۰۰ هکتار از اراضی بیابانی جنوب دامغان از سوی اعضاء صندوق‌های توسعه پایدار روستایی تحت پوشش این پروژه که همگی از افراد بومی و محلی هستند، اجراشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: عملیات نهال‌کاری در سطح ۲۴۰ هکتار از اراضی بیابانی روستاهای خورزان، فرات، محمدآباد، صالح‌آباد، کوه زر، رشم، معلمان و سینگ با اعتباری بالغ‌بر سه میلیارد ریال اجرا شد.

آبیاری ۱۶۰ هکتار از نهال‌های کشت شده

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان همچنین سطح عملیات احیایی مدیریت هرز آب را در اراضی روستای کوه زر و شیمی را ۳۰۰ هکتار عنوان کرد و ابراز داشت: ۵۴۰ میلیون ریال اعتبار برای انجام این پروژه در اختیار اعضای صندوق توسعه پایدار این تعداد روستا قرار گرفت و این پروژه با مشارکت اعضاء و مشاور فنی و نظارت کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به اتمام رسیده است.

عباسی راد به آبیاری سطح ۱۶۰ هکتار از نهال‌های کشت شده سال گذشته در این مناطق بااعتباری بالغ‌بر ۴۹ میلیون ریال اشاره داشت و تصریح کرد: در اجرای این پروژه از رویکردهای مشارکتی بسیج جوامع محلی و توانمندسازی اعضاء باهدف اقدامات احیایی، مدیریت، توسعه و بهره‌برداری پایدار از منابع طبیعی و نیز توسعه روستایی استفاده‌شده است.

وی پروژه تعمیم ترسیب کربن را یکی از پروژه‌های موفق در زمینه مقابله بابیان‌زایی و ظرفیت‌سازی در سطح ملی برشمرد و اضافه کرد: تاکنون در ۱۶ روستای دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار دامغان برنامه توانمندسازی آغاز و بالغ‌بر ۹۰۰ نفر در قالب گروه های توسعه پایدار ساماندهی شدند.

بهره‌مندی 5 روستای دامغان از طرح ترسیب کربن

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان بابیان اینکه دستاوردهای این پروژه شامل ظرفیت‌سازی در سطح محلی، توانمندسازی مردان و زنان، ایجاد مشاغل خرد و جلب مشارکت روستائیان در راستای احیاء و مدیریت اقتصادی مراتع تخریب یافته می‌شود، افزود: در این پروژه با توجه به اصل برابر بودن نقش زنان و مردان در توسعه روستا بر مشارکت زنان روستایی طی مراحل مختلف طراحی و اجرای برنامه‌های پروژه همپای مردان تاکید شده است.

عباسی راد گفت: پروژه تعمیم ترسیب کربن در سال ۹۲ با تشکیل کارگاه های پی‌آرای در ۱۱ روستای منطقه سر کویر و کوه زر به عنوان پایلوت در استان سمنان آغاز شد و در پاییز سال ۹۳ صندوق توسعه پایدار در این روستاها شکل گرفت.

وی همچنین تاکید کرد: سال گذشته نیز نیز تعداد پنج روستا از دهستان قهاب رستاق در جنوب دامغان تحت پوشش این پروژه واقع شدند.

کد خبر 4453859

منبع: مهر

کلیدواژه: دامغان طرح بین المللی ترسیب کربن منابع طبیعی استان سمنان اربعین 97 اربعین حسینی یوم الله 13 آبان بوشهر مشهد راهپيمايي 13 آبان گرگان شهرکرد مرز مهران پدافند غیرعامل خرم آباد خطبه های نماز جمعه شیراز شهادت امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۱۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین تقی‌پور فرمانده سپاه ناحیه دامغان در دیدار حسین افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با تبریک انتصاب وی اظهار کرد: تغییرات و تحولات در زندگی ما نه‌تنها فرصت‌های جدید را به دست می‌آورند، بلکه به ما امکان رشد، یادگیری و تجربه‌ جدید را‌ می‌دهد.

وی اضافه کرد: هر تغییری می‌تواند به ما ارزش‌های جدیدی آموزش دهد و ما را به سمت بهبود و پیشرفت هدایت کند و باید آن را به‌عنوان فرصت‌هایی برای رشد و توسعه دیده و از این تجربه استفاده کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه دامغان افزود: همواره ارتباطات تنگاتنگ و مثبتی را با دانشگاه آزاد داریم و به‌عنوان یک مدرس دانشگاه از نزدیک شاهد حرکت رو به پیشرفت دانشگاه در تمامی ابعاد فرهنگی و علمی‌ هستم.

تقی‌پور بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان خود را در جنبه‌های مختلف علمی و فرهنگی ازجمله دانشکده حقوق، کشاورزی و داروسازی به‌عنوان یک نشان کشوری شاخص کرده که این دستاورد ارزشمند به همت استادان و دانشجویان به دست آمده است.

وی با اشاره به صحبت‌های کارآفرینی و اقتصادی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: دانشگاه‌ها نقش محوری در تحقق اهداف اقتصادی دارند و به‌عنوان مرکزی برای تولید دانش، تحقیقات علمی، و انتقال این دانش به جامعه عمل می‌کند و این فرآیند می‌تواند به توسعه اقتصادی و تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم و اهداف مقدس نظام اسلامی کمک کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • استرداد ۵۰ هکتار اراضی ملی البرز
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد