Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-28@11:25:41 GMT

اولین بسته حمایت غذایی دولت توزیع می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۵۲۴۶۷

اولین بسته حمایت غذایی دولت توزیع می‌شود

به گزارش جهان نيوز، حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در پایان نشست با سران قوا گفت: دولت اولین بسته حمایت غذایی را در آبان به افرادی در فشار بیشتری هستند و جزو افرادی هستند که مشکلات بیشتری دارند، پرداخت می‌کند و این روند در چند نوبت ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در بودجه سال آینده هم برای حقوق و دستمزد پیش بینی‌هایی خواهیم کرد که مشکلات وارده به مردم را جبران کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس‌جمهور در ادامه اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود آمریکا به دنبال فشار آوردن بر مردم نیست و به دنبال فشار بر نظام و حکومت است کاملا ناصحیح و نادرست است و خودشان در عمل این واقعیت را آشکار کردند.
وی با اشاره به بازگشت تحریم‌های آمریکا اظهار داشت: ما دیدیدیم تحریم‌هایی که ۱۳ آبان اعمال شد هیچ تأثیری بر روند اقتصادی کشور نداشت، چون آمریکایی‌ها هر چه تیر در ترکش داشتند، قبلا علیه ملت ایران رها کرد و چیز جدیدی برای ارائه نداشت.

روحانی تصریح کرد: آنها برای همین ناچار شدند یک لیست بلند بالایی را درست کنند، از یک طرف نام بانک‌هایی را ببرند و شعبات بانک‌ها را اضافه کنند برای اینکه صفحات را پر کنند و از یک طرف نام یک شرکت هواپیمایی را ببرند و شماره سریال هواپیما را بنویسند تا صفحات را پر کنند و کاملا از شیوه کار و نحوه اعلامشان مشخص بود که برای اثرگذاری روانی علیه ملت ایران است و هدف دیگری ندارند.

رئیس جمهور اضافه کرد: مشخص شد حرفی که از روز اول مسئولان جمهوری اسلامی ایران می‌زدند که آمریکا قادر نیست صادرات نفت ایران را به صفر برسانند و آمریکایی‌ها مکرر تکرار می‌کردند که ما این کار را انجام می‌دهیم، اخیرا خودشان اعتراف کردند نمی‌توانیم صادرات نفت ایران را به صفر برسانیم. استدلال آنها این بوده که اگر صادرات نفت ایران را به صفر برسانیم، قیمت هر بشکه نفت به ۱۵۰ دلار افزایش پیدا می‌کند و این تبیین همان حرفی است که ما از روز اول می‌زدیم و می‌گفتیم آمریکا قادر نیست فروش نفت ایران را صفر کند.

وی‌ ادامه داد: نکته بعدی اینکه آمریکایی‌ها ناچار شدند عقب نشینی دیگری را انجام دهند، به دلیل اینکه مورد هجمه افکار عمومی دنیا قرار گرفته بودند می‌خواستند بگویند موضوع مواد غذایی و مسئله دارو و تجهیزات پزشکی استثنا است، در صورتی که این حرف آنها هم نادرست است. وقتی سیستم بانکی را تحریم می‌کنند، همه چیز را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

روحانی در ادامه خطاب به مردم ایران تاکید کرد: ما در زمینه کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم هیچ مشکلی نداریم و انبارهای ما از همیشه بیشتر آمادگی دارد تا ماه‌های طولانی کالاهای اساسی مردم را تامین کرد. برای تولید و واردات کالاهای اساسی و دارو و سایر نیازمندی‌ها مشکلی نداریم. 

وی گفت: امروز شرایط تولید در کشور ما نسبتا شرایط خوبی است صادرات ما نسبت به 6 ماهه پارسال و 7 ماهه گذشته افزایش پیدا کرده است. افزایش صادرات به معنای افزایش تولید و افزایش کسب و کار مردم است. ما امسال توانستیم بدهی گندم‌کاران را به موقع پرداخت کنیم و این به معنای آن است که زندگی کشاورزان ما رونق بگیرد و همچنین برای سال آینده تمهیدات لازم در زمینه اقلام کشاورزی و قیمت‌های تضمینی مدنظر قرار گرفته است. 

رئیس‌جمهور تصریح کرد: امروز برای مردم ما روشن شد 13 ابان و 5 نوامبر آنچنان که آمریکایی‌ها تبلیغ می‌کردند، تبلیغاتی برای جنگ روانی و فشارهای اقتصادی همان فشارهای اقتصادی بود که ماه‌ها پیش علیه ما اعمال می‌کردند و آن را همچنان ادامه خواهند داد. 

وی اظهار داشت: هرچه زمان می‌گذرد مسئولان ما آماده‌تر می‌شوند برای حل مشکلاتی که برای مردم پیش آمده و هم مردم ما استقامت‌شان در برابر این توطئه‌ها بیشتر خواهد شد. 

روحانی اضافه کرد: مردم ما به خوبی خواهند فهمید که راه غلط و اشتباهی را انتخاب کردند این مسیر ملت ما را خسته نمی‌کند و آ‌نها را آماده‌تر می‌کند برای تولید بیشتر و برای این که روابط نزدیک‌تر با همسایگان و کشورهای دوست داشته باشد. 

رئیس‌جمهور تاکید کرد: در جلسه امروز سران قوا یکی از مباحث مهم ما شرایط جدید اقتصادی ما بود و نقشه راهی که باید برای ماه‌های آینده ترسیم شود. همانطور که مقام معظم رهبری دستور داده بودند این نقشه راه تدوین شود.

روحانی ادامه داد: ما امروز در باره این نقشه راه صحبت کردیم و درمورد روابط نزدیک با همسایگان  روابط اقتصادی با کشورهای دوست از شرق و غرب صحبت کردیم و مورد بحث قرار دادیم و همچنین مشکلاتی که پیش پای تولید قرار دارد. جزو مباحث جلسات امروز ما بود که انشاءالله در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که هفتگی تشکیل می‌شود این مباحث را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

وی یادآور شد: ملت ما در کنار وحدت، انسجام، یگانگی و یکپارچگی کار خود و مسیر راه خودش را پیش می‌‌بردو بهانه‌های آمریکایی‌ها را از ادست آنها می‌گیرد. آمریکایی‌ها می‌خواهند ادعا کنند به دروغ ایران حامی مالی تروریست است و این یک حرف دروغ است.

روحانی گفت: همانطور که ملت ایران همواره در خط مقدم مبارزه با تروریسم بوده و همیشه در خط مقدم جلوگیری از تامین مالی برای گروهک‌های تروریستی بوده امروز هم مصمم‌تر در قوانین و مقررات خودش بر آن تاکید می‌کند و این بهانه‌های واهی را هم از دست دشمنان خواهد گرفت. 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۲۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم تنها راه حل مشکلات کشور

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز دوشنبه فاصلی فر در مراسم غباروبی امامزادگان باقریه بیرجند و توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت: رمضان ماهی است که برتر از همه ماه‌ها است و باید در این ماه با خانه تکانی دل از مائده‌های آسمانی این ماه به خوبی استفاده کنیم تا مورد رحمت الهی واقع شویم.

وی تصریح کرد: حمایت‌های مادی و توزیع بسته‌های معیشتی و پهن کردن سفره‌های افطار ساده از جمله کارهای است که در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

وی با اشاره به نام گذاری سال ۱۴۰۳ توسط مقام معظم رهبری به سال "جهش تولید با مشارکت مردم " خاطر نشان کرد: نام گذاری سال جاری به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نشانگر اهمیت توجه به تولید و اینکه جهش تولید تنها با مشارکت و حضور مردم در میدان عمل امکانپذیر است، دارد.

به گفته فاضلی فرد مشارکت مردم در دوران کرونا را به خوبی مشاهده کردیم که منجر به حل مشکلات در این حوزه شد و با توجه به تیزبینی مقام معظم رهبری برای هیجدهمین سال ایشان بر مسائل اقتصادی و برای ششمین سال بر موضوع تولید تاکید کرده‌اند تا اقداماتی که در این راستا انجام شود و تنها راه حل مشکلات کشور مشارکت مردم در این خصوص است تا با انجام این کار زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) شود و ما هم بتوانیم سربازان شایسته‌ای برای آن حضرت باشیم.

در ادامه این مراسم رئیس هیئت امنای امامزادگان باقریه بیرجند هم از توزیع ۵۰۰ بسته غذایی که از محل موقوفه بنگاه آب لوله بیرجند تهیه شده است، خبر داد و گفت: برای اینکه این بسته‌ها به دست افراد نیازمند واقعی برسد، شناسایی افراد مورد نظر انجام شده است که این افراد کسانی که تحت پوشش هیچ جایی نیستند.

حجت الاسلام توکلی افزود: یکی از کارهای که از چندی پیش برنامه‌ریزی در خصوص آن را شروع کرده‌ایم، این است که با استقرار پزشک عمومی و متخصص خدمات لازم را به مردم در این مکان ارائه کنیم.

شایان ذکر است که در این مراسم غبارروبی ضریح امام زادگان باقریه با حضور فرماندار بیرجند، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان و جمعی دیگر از مدیران دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مختلف مردم انجام و توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان واقعی نیز انجام شد.

کد خبر 6063098

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی ضد ایران در گذشت
  • توزیع ۴۵۰ بسته مواد غذایی بین نیازمندان در خرامه
  • توزیع یک هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سلماس 
  • توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های ایتام و محسنین بندرعباسی
  • توزیع 303 بسته غذایی بین خانواده های کم برخوردار دستگردان
  • توزیع یک هزار بسته معیشتی بین مددجویان کمیته امداد هریس
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی بین مددجویان کمیته امداد هریس
  • مشارکت مردم تنها راه حل مشکلات کشور
  • توزیع هزار ۵۰۰ سبد غذایی بین نیازمندان خمینی شهر
  • ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان بیرجند توزیع شد