Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@04:39:39 GMT

جایگاه گیلان در کشت آفتابگردان احیاء می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۵۲۷۰۴

جایگاه گیلان در کشت آفتابگردان احیاء می‌شود

ابراهیم اکبرزاده روز شنبه به ایرنا گفت:‌ جهاد کشاورزی گیلان در راستای سیاست‌های جدید خود در زمینه کشت دانه‌های روغنی قصد دارد با بهره‌گیری از ارقام جدید و کشت آفتاب‌گردان این استان را در این حوزه مجدداً به دوران طلایی گذشته بازگرداند.
وی عنوان کرد:‌ گیلان در سنوات گذشته جایگاه ویژه‌ای در کشت آفتابگردان داشت به همین علت در سفری که مشاور وزیر جهاد کشاورزی به استان داشت، کشت ارقام جدید این گیاه و احیاء جایگاه سابق گیلان در تولید آفتابگردان مورد تأکید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکبرزاده از ارقام و بذرهای جدید آفتابگردان سخن گفت و افزود:‌ در سال‌های اخیر ارقام جدید و پربازده آفتابگردان در بسیاری از کشورهای عمده تولید کننده دانه‌های روغنی دنیا مورد استفاده قرار گرفت و برخی از رقم‌های پربازده آن نیز توسط وزارت جهاد کشاورزی به داخل کشورمان وارد شد.
وی در توضیح مناطقی که برای تولید و کاشت آفتابگران در گیلان مناسب هستند تصریح کرد:‌ مناطق واقع در بالادست شهرستان‌هایی نظیر رودبار و سیاهکل برای شروع کشت بهاره آفتابگران بسیار مناسب و مستعد هستند و جهاد کشاورزی گیلان نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای آنان دارد.
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی گیلان بادام زمینی را نیز در ردیف دانه‌های روغنی پرطرفدار در دنیا دانست و افزود:‌ بادام زمینی گرچه در گیلان عمدتاً به صورت آجیلی مصرف می‌شود اما در دنیا برای مصارف گوناگون سرمایه‌گذاری‌های خوبی روی آن انجام می‌دهند.
اکبرزاده از وجود حدود سه هزار هکتار اراضی مختص کشت بادام‌ زمینی در گیلان خبر داد و بیان داشت:‌ جهاد کشاورزی گیلان برای توسعه کشت بادام زمینی در نقاط و شهرستان‌های مختلف استان و استفاده از بذرها و ارقام جدید برنامه جامع و گسترده‌ای را در حال اجرا دارد.
7296/2007/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی جهاد کشاورزی سرمایه گذاری وزارت جهاد کشاورزی گیلان آفتابگردان منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۲۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا در بهبهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی بهبهان گفت:امسال ۴۲۰۰ اراضی آبی و ۴۰۰ هکتار اراضی دیم شهرستان بهبهان زیر کشت کلزا رفته است.

لاله نیرومند افزود: ازشروع فصل برداشت دانه روغنی کلزا در بهبهان تاکنون افزون بر ۷ هزار تن کلزا برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود افزون بر ۹۰۰۰ تن دانه کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان بهبهان برداشت شود.


  مدیر جهاد کشاورزی بهبهان اظهار کرد: کارخرید دانه روغنی کلزا همزمان با برداشت در چهارمرکز در بخش‌های مرکزی وزیدون آغاز  وتاکنون ۷۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.



دیگر خبرها

  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • داورزن هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور