Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سید‌محمد بطحائی، وزیر آموزش و پرورش در آستانه برگزاری دوازدهمین هم‌اندیشی سالانه ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه ستاد همکاری‌ها، عنوان کرد: میزان ارتباط‌‌‌مان با حوزه‌های علمیه از نظر کمی و کیفی نسبت به گذشته قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: ظرفیت‌های دینی، تربیتی، فکری و محتوایی زیادی در تعامل حوزه و آموزش و پرورش وجود دارد که با پیوند این دو نهاد می‌توان به اهداف متعالی رسید.
بطحائی گفت: ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه از حیث فکری و محتوایی به آموزش و پرورش کمک کرد تا مصمم شویم، جایگاه حوزه‌های علمیه را در فرآیند برنامه‌های درسی و آموزشی تقویت کنیم و بهره‌مندی بیشتری حاصل شود.
با نقطه مطلوب فاصله داریم
وی یادآور شد: هر چند بخشی از تصمیمات ستاد همکاری‌ها به دلیل تنگناهای اعتباری بر زمین ماند و هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم، اما در آخرین جلسه‌ای که با اعضای ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش داشتیم تصمیمات خوبی گرفته شد.
نشست دوازدهم دستاوردهای خوبی خواهد داشت
وزیر آموزش و پرورش افزود: در حاشیه هم‌اندیشی دوازدهم ستاد همکاری‌ها در مشهد که مدیران استانی حوزه‌های علمیه، معاونان پرورشی استان‌ها و اعضای اصلی ستاد حضور دارند، نشست فصلی ستاد نیز بر گزار می‌شود و در این نشست تصمیماتی که از سال گذشته به‌دلیل امکانات و اعتبارات عملیاتی نشد، مجددا بازنگری خواهد شد.
وی گفت: امید است شتابی که در سال گذشته داشتیم در سال جاری نیز افزایش یابد و بتوانیم برنامه‌هایی که در تعامل با حوزه‌های علمیه تنظیم کرده‌ایم، عملیاتی کنیم.
استقبال از طرح طلبه وظیفه
بطحایی همچنین در مورد جذب طلبه وظیفه در آموزش و پرورش، بیان کرد: ضمن تقدیر از همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و نظام وظیفه بر اساس گزارش‌ها، استقبال برای این کار بیش از ظرفیتی است که پیش‌بینی کردیم.
وی گفت: قبلا این نگرانی وجود داشت که سهمیه مورد نظر جذب نشود، امروز با اطمینان می‌گویم استقبال طلاب از این طرح فراتر از حد انتظار است.
رهنمود‌های مراجع چراغ راه ماست
بطحائی اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش مصمم است برای تحقق سند تحول بنیادین از ظرفیت حوزه و روحانیت به بهترین شکل ممکن استفاده کند و بر این اساس در سفرهای متعدد به قم و دیدار با مراجع معظم تقلید و مسئولان ارشد حوزه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد وزارت آموزش و پرورش در دولت دوازدهم، سیاست‌های آینده وزارتخانه را نیز بیان کرده‌ایم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: ارتباط سیاستگذاران آموزش و پرورش با علما، نیاز امروز ماست؛ نظام آموزش و پرورش شاید از این نظر جزء معدود نظام‌ها و سیستم‌های داخل کشور است که مبتنی بر آموزه‌های دینی است و ارتباط مدیران و سیاستگذاران آموزش و پرورش با علما و مراجع و حوزه علمیه باید بیش از گذشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تذکرات مراجع نسبت به سیاست‌گذاری‌هایی که مورد غفلت واقع می‌شوند، راه‌گشاست و تلاش کرده‌ایم در دیدارهای‌مان با مراجع به دغدغه‌های این بزرگان توجه جدی کنیم و معتقدم از طریق این تعامل می‌توانیم از ظرفیت‌های عظیم حوزه علمیه بیشتر استفاده کنیم، ضمن اینکه ملاحظاتی که احیاناً در جریان سیاست‌گذاری‌های آموزشی مورد غفلت واقع می‌شود، از سوی مراجع به مدیران تذکر داده می‌شود.
رئیس ستاد همکاری‌ها یادآور شد: امسال ارتباط آموزش و پرورش و حوزه از نظر کمی و کیفی ارتقاء می‌یابد همچنان‌که در سال تحصیلی گذشته از نظر کمی و کیفی میزان ارتباط‌مان با حوزه‌های علمیه نسبت به سال گذشته قابل توجه بود.
نیازمند نیروی انسانی تازه نفس هستیم
بطحائی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص رشد 6 درصدی دانش‌آموزان و تغییر سیاست‌گذاری‌ها، توضیح داد: اولین اثری که رشد دانش‌آموز بر جای می‌گذاشت کمبود نیروی انسانی است و ما به نیروی انسانی بیشتری نسبت به سال قبل نیاز داشتیم.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: با لطف خدا و تلاش همکاران این مشکل برطرف شد و توانسیتم با کمترین چالش در تأمین نیروی انسانی سال جدید تحصیلی را آغاز کنیم.
وی عنوان کرد: این چالش را در شش سال آینده به لحاظ افزیش تعداد دانش‌آموزان خواهیم داشت، از طرفی تعداد همکارانی که شرایط بازنشستگی را پیدا می‌کنند نیز افزایش خواهد داشت و ما ملزم به آن هسیتم با روش‌های مختلفی که طراحی شده نیروی انسانی را برای سال‌های آینده تأمین کنیم.

گفتنی است، نشست دوازدهم اعضای کمیته‌های استانی و ستادی همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با موضوع «سند تحول از تفاهم در نظر تا تعامل در عمل» با حضور مدیران استانی حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، معاونان پرورشی ادارات کل آموزش و پرورش مراکز استا‌ن‌ها، اعضای ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، رؤسای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و سازمان تبلیغات اسلامی، مدیر حوزه علمیه اصفهان و خراسان ۲۲ و ۲۳ آبان ماه ۹۷ در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
اکبر پوست‌چیان
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ستاد همکاری ها حوزه آموزش و پرورش تعلیم و تربیت ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۲۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک فرمانده سپاه لرستان به مناسبت روز معلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، در متن پیام تبریک سردار باقری فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم آمده است:
«در جامعه‌ای که بر محور آموزش می‌چرخد، معلّم مرکز آن دایره و محور آن حرکت است.» مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

ضمن گرامی داشت ۱۲ اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد مطهری، اندیشمند و معلم علم و فرهنگ، این روز را به جامعه گرامی فرهنگیان اعم از معلمان، مربیان، اساتید و دبیران تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.

همواره نقش و تاثیر آموزش در سنین قابل تربیت برای همگان آشکار است؛ چنان چه بسیاری از انقلاب‌ها و پیروزی‌ها و حتی شکست‌ها و عقب ماندگی‌ها ریشه در تعلیم و ترییت افراد یک ملت دارد؛ زیرا هر جامعه با افرادی اداره می‌شود که در سال‌های متمادی و در زمان شکل گیری شخصیت و اعتقاد و تربیت پذیری و پرورش روان و جسم، دانش آموزان هر مملکت و متاثر از مربیان خود بوده اند.

سال‌ها در ملت ایران تحصیلات به قشر خاصی تعلق داشت و بی سوادی و فرهنگ و تربیت اسلامی در تربیت غرب زدگان و شرق زدگانی محو شده بود که سکان دار عرصه تعلیم و تربیت بودند. 

به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، معلمان آگاه و بیدار و عالم قدم به میدان گذاشتند، معلمانی که علاوه بر تحصیلات علمی، در دانشگاه انقلاب و هشت سال دفاع مقدس درس اخلاق و آزادگی را نیز از بر کرده بودند.

پس از انقلاب اسلامی ایران، عدالت اجتماعی و توسعه نه در معنای متعارف غربی‌ها، بلکه در معنای واقعی که رفع فقر علمی و فرهنگی و اقتصادی است، با درایت و نظام سازی امامین انقلاب زیر پرچم اسلام که روشی کامل برای حاکمیت جامعه است، شکل گرفت.

امروزه کشور اسلامی ایران با ورود به گام دوم انقلاب و پشت سر نهادن گام چهل ساله اول خود، بیش از پیش به دقت در عرصه پرورش و تربیت نیاز دارد و باید با رهنمود‌های رهبر فرزانه که بی شک راهبردی و کاربردی هستند و با توجه به اسناد فرادستی ادامه راه را با سربلندی و نیل به آرمان هایش با درایت و تلاش معلمان متعهد طی کند.

امید است با لطف خداوند منان و عنایات حضرت، ولی عصر (عج)، اهداف تعلیم و تربیت رسمی و عمومی ایران، علاوه بر آموزش و پرورش، در تمام ارگان‌های کشور اعم از رسانه‌ها و نهاد‌های متولی فرهنگی، نظامی و مذهبی نیز پیگیری و عملی شوند.

دیگر خبرها

  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • معلمان مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی
  • پیام تبریک فرمانده سپاه لرستان به مناسبت روز معلم
  • صحرایی: معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • درخشش ۵۰۰ دانش‌آموز خراسان شمالی در المپیادهای ملی
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم