Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول کمپ درمانی شهید بیاضی زاده دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اعزام یک تیم درمانی به کربلا گفت: تیم‌های درمانی برای خودسازی دانشجویان تشکیل می‌شود.

محمد اکبرپور، مسئول کمپ درمانی شهید بیاضی زاده دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: امسال ما یک تیم درمانی را برای خدمت به زوار اباعبدالله الحسین(ع) به کربلا اعزام کردیم و از این طریق سعی کردیم وسیله‌ای برای تسهیل رسیدن عاشق به معشوق باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اکبرپور تصریح کرد: گروه اعزامی حدود ۴۰ نفر از رشته‌های مختلف پزشکی، پرستاری، اتاق عمل، هوشبری، فیزیوتراپی، داروسازی و... را در برداشت و محل خدمت‌رسانی کمپ درمانی امسال هم مانند چند سال گذشته، عمود ۱۱۲۴، مقابل موکب حضرت محمد هلال بن علی (ع) شهرستان آران و بیدگل بود.

 

مسئول کمپ درمانی شهید بیاضی زاده با اشاره به حجم کاری این کمپ، گفت: چون کمپ درمانی بین راه بنا شده بود، مسلماً تعداد مراجعه‌کنندگان زیادی داشتیم و طبق تخمینی که بر اساس مستندات زدیم، این آمار، بیش از ۱۵ هزار نفر میشود.

 

وی با اشاره به خدمات ارائه ‌شده در این کمپ درمانی گفت: انواع خدمات بهداشتی درمانی مانند معاینه، دارودرمانی، سرم‌درمانی، مامایی، تزریقات، بخیه، پانسمان، تست قند خون و فشارخون و ارائه شده است.

 

اکبرپور در ارتباط با بیماری‌های شایع در این سفر تصریح کرد: بیمارانی که به درمانگاه مراجعه می‌کردند، کسالت‌ها و بیماری‌های مختلفی مثل درد اندام‌ها و مفاصل مختلف، دیسک کمر، تاول پا، سرماخوردگی، فارنژیت، سینوزیتیس، پنومونی، لارنژیت، عفونت ادراری، اسهال و استفراغ (GE)، درد ناحیه شکم و پهلو، درد کلیه، دهیدراتاسیون شدید، سردرد، سرگیجه، ادم اندام تحتانی، تنگی نفس، حمله آسم، گزش حشرات و... داشتند.

این دانشجوی بسیجی با اشاره موارد اورژانسی پیش‌آمده در کمپ درمانی، ادامه داد: حدود ۶ مورد اورژانسی مثل سکته مغزی و قلبی داشتیم که با آمبولانس به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل شدند.

 

اکبرپور پیرامون نحوه و شیفت‌های کاری دانشجویان، مطرح کرد: درمانگاه از عصر روز سوم آبان ماه فعالیت خود را آغاز کرد و تا شب هفتم (شب اربعین) ادامه داشت که خدمات درمانی درمانگاه بسیج دانشجویی به زوار در دو بخش مجزای خواهران و برادران بود.

 

وی افزود: شیفت واحد خواهران شامل دو نوبت ۶ تا ۱۴ و ۱۴ تا ۲۲ بود و شیفت برادران علاوه بر دو نوبت گفته‌شده، شیفت شب هم شامل آن می‌شد؛ یعنی به‌صورت شبانه‌روزی بود.

مسئول کمپ درمانی شهید بیاضی زاده در ارتباط با جو حاکم بین دانشجوها در این سفر بیان کرد: جو حاکم، جو دانشجویی و باانگیزه و پرتلاشی بود؛ همه افرادی که آنجا مشغول خدمت‌رسانی بودند، به عشق امام حسین (ع) آمده بودند و باوجود سختی‌های راه و خستگی ناشی از ناهماهنگی‌هایی که در مسیر با آن مواجه شده بودند، به‌صورت جهادی شبانه‌روز کار می‌کردند.

 

اکبرپور با اشاره به اشتیاق دانشجویان با خدمت خاطرنشان کرد: خادمان امام حسین (ع) از خواب و استراحت خودشان صرف‌نظر‌ می‌کردند تا به زوار امام حسین (ع) خدمت کنند.

 

وی با بیان اینکه کمپ درمانی محل خودسازی است، گفت: خدمت در کنار جمعی باصفا و یکدل خستگی‌ناپذیر است، چنین جمع‌هایی که با چنین هدف مقدسی دورهم جمع می‌شوند خیلی ارزشمند هستند و امروزه کمتر فرصت پیش می‌آید که این جمع‌ها شکل بگیرد، ان‌شاءالله که این فرصت‌ها، تمرینی برای سربازی امام عصر باشد.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اعزام تیم درمانی به کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۳۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی ۱۷ اردیبهشت؛ سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری را گرامی داشت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَ‌بَ اللَّـهُ مَثَلًا کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَ‌ةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْ‌عُهَا فِی السَّمَاءِ تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَ‌بِّهَا ۗ وَیَضْرِ‌بُ اللَّـهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُ‌ونَ.» 
ترجمه: آیا ندیدی که خداوند چگونه مثلی زد و سخن نیک را به درخت پاکیزه‌ای تشبیه کرد که ریشه‌اش ثابت و شاخه آن در آسمان است؟ میوه‌اش را هر دم به اذن پروردگارش مى‌دهد؛ و خدا مَثَلها را براى مردم مى‌زند، شاید که آنان پند گیرند.

بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است که به تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام راحل عظیم‌الشّان بنیان نهاده شد؛ سازمانی مردمی که در برهه‌های خطیرِ بیش از چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی خدمات بی‌شماری را در عرصه‌های مختلف، از حضور خالصانه در دفاع مقدس تا عرصه خدمت‌رسانی به محرومان جامعه، سازندگی و... به نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن اسلامی تقدیم کرده است.

۱۷ اردیبهشت؛ سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری می‌باشد که فرمودند: «این کارِ اردو‌های هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند».

از این‌رو فرصت را غنیمت شمرده و سلام، خدا قوت و ارادت قلبی خود را به جوانان عزیز بسیجی در گروه‌های جهادی که مایه فخر و مباهات کشور هستند، تقدیم می‌کنم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح
سرلشکر پاسدار محمّد باقری

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • باقری: گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر کشور هستند
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • فعالیت گروه جهادی منجی در امین شهر