Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-18@13:51:00 GMT

موسوی: گذاشتم مرا بزنند تا بعدا شکایتم کنم!

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۵۳۱۰۱

موسوی: گذاشتم مرا بزنند تا بعدا شکایتم کنم!

ملی پوش والیبال ایران اعتقاد دارد اختلافات به وجود آمده میان برخی بازیکنان با فدراسیون شرایط والیبال را شبیه فوتبال کرده است!

به گزارش "ورزش سه"، سیدمحمد موسوی که بدون شک یکی از ستاره های یک دهه اخیر والیبال ایران بوده، امسال بعد از کش و قوس های فراوان راضی به بازی کردن در لیگ برتر شد. او که در مصاحبه ای اعلام کرد حاضر نیست با این شرایط مالی در لیگ ایران به میدان برود، در آستانه شروع لیگ تصمیم دیگری گرفت و راهی تیم کم ستاره پیام خراسان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشهدی ها بعد از اضافه شدن موسوی روند خوبی را در پیش گرفتند و حالا با ۴ برد از ۶ بازی در جمع بالانشین های جدول قرار دارند. البته که شب گذشته آنها در یک بازی جنجالی و پرحاشیه در ارومیه ۳ بر ۲ پیروز شدند؛ مسابقه ای که ۵۰ دقیقه متوقف شد و موسوی هم یکی از چهره های اصلی این جنجال ها بود.


شب گذشته خبر رسید که محمد موسوی که به چرایی بازبینی فیلم از سوی داور با موبایل و دوربین صداوسیما اعتراض داشته، توسط یکی از عوامل باشگاه شهرداری ارومیه مورد حمله قرار گرفته است.


به همین بهانه با ستاره ملی پوش تیم پیام خراسان همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های سیدمحمد موسوی با خبرنگار "ورزش سه" را می خوانید.

 

کف سالن نشسته بودم و می خندیدم!


واقعا از اتفاقاتی که شب گذشته در ارومیه رخ داد، خنده ام گرفته بود. به جای اینکه عصبانی شوم، کف سالن نشسته بودم و با نگاه کردن به اتفاقاتی که رخ می داد، می خندیدم. اینکه داور به خاطر اعتراض یک تیم از جایگاه خودش پایین بیاید و با موبایل فیلم را بازبینی کند، هیچ جای دنیا اتفاق نمی افتد. قبلا هم گفته بودم که لیگ ما با این وضع در حد جام رمضان است و الان هم ثابت شد که همینطور است.

 

داوران خط علنی به ضرر ما پرچم می زدند


متاسفانه بارها در طول این مسابقه رخ داد که داوران خط که خودشان ارومیه ای بودند، به ضرر ما پرچم زدند. تصمیم اشتباهشان هم خیلی واضح بود. داور هم خیلی از توپ ها را می دیدید؛ اما شاید به خاطر جو سالن جرات نمی کرد پرچم داور خط را رد کند! در امتیازات پایانی ست چهارم هم اسپک بازیکن حریف به بیرون رفت؛ اما داور خط داخل را نشان داد. داور با اینکه دید بود توپ بیرون رفته، به جا داد! حتی خود بازیکنان شهرداری ارومیه هم به این تصمیم ها می خندیدند. متاسفانه داور اقتدارش را از دست داده بود و به همین دلیل مسابقه به جنجال کشیده شد.

 


آنقدر توقف زیاد بود که بدنم را سرد کردم


در ست پنجم هم وقتی داور در امتیازات پایانی دستش را به سوی زمین ما نشان داد، اعتراض بازیکنان و مربیان حریف بالا گرفت. ناظر داوری و سایر مسئولان هم می خواستند با کدخدامنشی موضوع را حل کنند. امتیازی که ما گرفته بودیم و امتیازش را داده بودند، را بعد از ۵۰ دقیقه توقف به جا دادند. هیچ جای دنیا نمی شود بازی را بیش از ۱۵ دقیقه متوقف کرد و طبق قانون باید بازی ۳ بر صفر به سود ما می شد. من حتی حرکات کششی انجام دادم و بدنم را سرد کردم! با این حال سرمربی تیم به ما گفت اگر بازی نکنیم، نتیجه ۳ بر صفر به سود حریف می شود و به همین خاطر به بازی ادامه دادیم و خدا را شکر بردیم.


گفتم مگر VAR به والیبال هم آمده است؟


شرایطی که در ارومیه دیدم، واقعا عجیب بود. تماشاگران کف سالن بودند و هیچ کس سر جای خودش حضور نداشت. بازیکنان حریف موبایل را دم سکوی داور بردند تا با فیلمی که تماشاگران گرفته بودند، داور فیلم را بازبینی کند و تصمیم جدیدی بگیرد! بعد از آن هم که داور پایین آمد و پشت دوربین صداوسیما قرار گرفت تا صحنه را ببیند. من از داور پرسیدم که مگر چنین قانونی هم وجود دارد؟ مگر VAR فوتبال در والیبال هم اجرا می شود؟


مرا زدند و من هم فقط نگاه کردم!


در حین اینکه من داشتم با داوران صحبت می کردم، یک نفر وسط زمین پرید و به من حمله کرد. این فرد با لباس شخصی که یکی از عوامل تیم حریف بود، مرا هل داد و رفتار زشتی داشت. من هم که از محرومیت می ترسیدم، فقط ایستادم و نگاه کردم تا این آقا هر کاری دلش خواست، انجام دهد! بعد از بازی هم شکایتم را تنظیم کردم و نوشتم. خیلی سعی کردم خودم را در آن لحظه کنترل کنم. شاید اگر چند سال قبل بود، طور دیگری با این فرد که با کت و شلوار وسط زمین آمده، برخورد می کردم.

 


شاید با وارد شدن به لیگ اشتباه کردم

 

شرایط برگزاری لیگ اصلا خوب نیست. من هم در ابتدای فصل تصمیم گرفتم که در هیچ تیمی نباشم؛ اما یکی از دوستانم که در پیام خراسان بود، به همراه قوچان نژاد به من لطف داشتند و متقاعدم کردند که به این تیم بروم. الان هم می گویم شاید اشتباه کردم؛ اما به هر حال پیش خودم گفتم اگر می خواهم به والیبال ادامه دهم، نمی توانم یک سال بیرون بمانم. هیچ انگیزه مالی برای من وجود نداشت و فقط به خاطر اینکه در والیبال باشم، این تصمیم را گرفتم. گاهی اوقات اتفاقاتی می افتد که آدم از بازی کردن پشیمان می شود. این نوع اتفاقات کلاس کاری ما را پایین آورده است.
امسال همه تیم ها می توانند قهرمان شوند


در لیگ امسال تیم ها خیلی به هم نزدیک هستند. مثلا سایپا تیمی است که برای قهرمانی بسته شده؛ اما تا الان ۳ باخت داشته یا خاتم اردکان ۲ باخت را تجربه کرده است. هر تیمی در این لیگ می تواند قهرمان شود و هر تیمی هم ممکن است آخر شود. تیم ما هم شرایط خوبی در جدول دارد؛ اگرچه دیر تشکیل شده و هنوز خیلی هماهنگ نیستیم. از نیم فصل به بعد می توانیم شرایط بهتری داشته باشیم.


والیبال با دست فرمان فوتبال جلو می رود


متاسفانه شرایط این روزهای والیبال طوری شده که بازیکنان روبه روی فدراسیون قرار گرفته اند. شنیدم شهرام محمودی هم به کمیته انضباطی دعوت شده؛ در شرایطی که حرف خاصی نزده بود. نمی شود که هیچ کس انتقاد نکند. ما به عنوان بازیکن نمی خواهیم مقابل فدراسیون بایستیم؛ فدراسیون هم کار می کند تا تیم ملی سود ببرد. این اتفاق چند سال قبل هم در فوتبال رخ داد و بازیکنان رودرروی فدراسیون بودند؛ اما در نهایت با قلدری یک مربی خارجی تا حدودی این اختلاف حل شد! والیبال هم با این وضعیت با همان دست فرمان فوتبال جلو می رود.

 


بازیکنان و فدراسیون نباید رودرروی هم باشند


من ۱۵ سالی است که در والیبال هستم و چند رییس فدراسیون را دیده ام. به نظرم نباید بازیکنان رودرروی فدراسیون باشند. اگر خوش خبر سرپرست تیم ملی بوده، همه می دانیم که از اختیارات فدراسیون است که او را جابجا کند. با این حال دلیل برکناری اش باید مشخص شود چون همه خبر داشتند که بازیکنان به سرپرست تیم ملی علاقه دارند و او در این پست جا افتاده بود. به نظرم برای کمک کردن به والیبال باید تغییر رویه بدهیم.

والیبال سید محمد موسوی تیم ملی والیبال ایران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: والیبال سید محمد موسوی تیم ملی والیبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۳۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور اولین داور زن تکواندوی ایران در المپیک

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، رقابت‌های تکواندو در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس طی روزهای ۱۷ تا ۲۰ مردادماه سال جاری به میزبانی کشور فرانسه برگزار می‌شود.  فدراسیون جهانی تکواندو بعد از انتخاب یک داور زن ایرانی برای قضاوت در بازی های پارالمپیک، دیگر بانوی ایرانی را نیز برای قضاوت به المپیک دعوت کرد.

بر همین اساس WT  با ارسال نامه‌ای به تهران معصومه باقری، داور بین المللی تکواندو کشورمان را برای قضاوت در بازی‌های المپیک به پاریس دعوت کرد. این برای نخستین بار است که فدراسیون تکواندو ایران یک داور زن ایرانی را در بین داوران قضاوت کننده در بازی‌های المپیک دارد.

پیشتر مرجان تیموری برای قضاوت در بازی های پارالمپیک توسط این اتحادیه دعوت شده بود.

باقری پس از آنکه از سوی فدراسیون جهانی به کمپ تمرینی انتخابی المپیک دعوت شد؛ در معتبرترین تورنمنت‌ها از جمله قهرمانی جهان، گرندپری ها و.. قضاوت‌های کم اشتباهی داشت و در نهایت در لیست نهایی داوران قضاوت کننده در بازی های المپیک قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور اولین داور زن تکواندوی ایران در المپیک
  • قضاوت زن ایرانی در المپیک پاریس
  • باقری اولین بانوی داور ایرانی تکواندو در المپیک
  • بانوی ایرانی به قضاوت در المپیک دعوت شد
  • بانوی داور تکواندو به قضاوت در المپیک دعوت شد
  • بانوی داوری تکواندو ایران در پارالمپیک پاریس قضاوت می‌کند
  • داور زن تکواندو برای قضاوت در پارالمپیک به پاریس دعوت شد
  • دلیل مخالفت فیفا با برگزاری بازی های لیگ با VAR مشخص شد
  • ۱۶ اردیبهشت آخرین مهلت اعلام آمادگی حضور در لیگ برتر
  • پرترافیک‌ترین پست تیم ملی: دردسر شیرین پائز