Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی ظهر امروز (شنبه) در حاشیه گردهمایی استانداران سراسر کشور و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دشمن سعی می‌کند از تمام امکانات و فرصت‌ها برای مواجهه با قدرت رو به رشد ایران اسلامی استفاده کند. ما نیز پس از پیروزی انقلاب تاکنون کارکشته شدیم و شرایط سختی را پشت سر گذراندیم و تجربیات خوبی داریم و برنامه هایی را برای این شرایط پیش بینی کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این شرایط باید از همه امکانات استفاده کنیم. با توجه به ظرفیت های انسانی، فیزیکی و مالی که در کشور داریم، عبور از این شرایط خیلی سخت نیست اما به معنای این نیست که جدیت لازم را به خرج ندهیم و باید با برنامه مشخص از این مرحله عبور کنیم.

دژپسند ادامه داد: در این مسیر همکاری و همراهی مردم ایثارگر کشورمان را می‌خواهیم چراکه طبیعتا عبور از شرایط سخت تحمل برخی از مشقات را دارد که این مشقات فقط برای مردم نیست و اول باید ما آن را تحمل کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص تعداد افراد بازنشسته در این وزارتخانه، تصریح کرد: کسانی که مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند در حال حاضر در وزارت امور اقتصادی و دارایی حضور ندارد. از معاونت امور بانکی و بیمه ای نیز به شرکت های تابعه بخشنامه شده که اگر بازنشسته ای دارند باید تا ٢۶ آبان همه را بازنشست کنند.

وی در خصوص مسئولیت اطلاع رسانی در وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز گفت: در وزارتخانه برای موضوع اطلاع رسانی کمیسیون خاصی را در نظر گرفته ایم که مدیرکل روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی مسئولیت آن را برعهده دارد.

دژپسند در پاسخ به سوالی پیرامون سرمایه گذاری خارجی پس از اعمال تحریم های آمریکا، خاطرنشان کرد: در کشور ظرفیت ها و قابلیت های بومی و قومی برای جذب سرمایه گذاری خارجی داریم و امروز نیز با استانداران صحبت کردیم تا از پتانسیل بالای مدیریت استانی برای جذب سرمایه خارجی استفاده کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در تشریح نتایج جلسه امروزبا استانداران، عنوان کرد: در نشست امروز با استانداران به تفاهم رسیدیم که در چند حوزه مانند اصلاح نظام بانکی، افزایش کارآمدی نظام مالیاتی و چابک سازی گمرکات بتوانیم همکاری خوبی داشته باشیم. در جذب سرمایه گذاری خارجی همکاری خوبی صورت گرفته و امیدواریم با همکاری و همراهی، سرعت بیشتری به این مساله ببخشیم.

وی در پایان تاکید کرد: بسیاری از استانداران از همراهی بانک های دولتی در استان ها راضی بودند و بعضی از موارد نیاز به جلسات منظم تر دارند که بنا شد جلسه مشترکی با استانداران و مدیران کل امور اقتصادی و دارایی، گمرک و سازمان مالیاتی استان ها داشته باشیم.  

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۳۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد

به گزارش خبرنگار مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، امروز در نشست خبری در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: روز ملی خلیج فارس را تبریک می‌گویم؛ خلیج فارس بخشی از هویت انکارناپذیر و تاریخی ما است؛ ایران همواره منادی تحکیم دوستی‌ها میان برادران منطقه و حوزه خلیج فارس بوده است.

وی افزود: دولت‌های منطقه این توانمندی را دارند که با همکاری مشترک، گام‌های لازم برای توسعه پایدار و شکوفایی در منطقه را بردارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو، گفت: برگزاری این نمایشگاه با مشارکت گسترده تجار و بازرگانان کشورهای مختلف، نشان‌دهنده آن است که ایران در کنار عزم و اراده جدی برای توسعه سیاسی و ایفای نقش موثر و هم‌افزا برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه، به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع مشترک با همه دولت‌ها هم اهتمام ویژه دارد.

کنعانی ادامه داد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با همکاری نزدیک وزارت امور خارجه، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت از هفت ماه پیش کلید خورد. مقامات عالی ۲۴ کشور در سطوح مختلف و ۲هزار تاجر منتخب و برگزیده، در این نمایشگاه حضور یافتند؛ همچنین نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از ۷ گروه تجاری، شیلات، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان، فنی و .. تشکیل شده است.

در حال تکمیل...

کد خبر 6091864 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • ضرورت توجه به کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳