Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@15:10:09 GMT

کشت گلخانه‌ای زعفران در میاندورود

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۵۳۱۴۵

کشت گلخانه‌ای زعفران در میاندورود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید شبر موسوی مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از کشت آیروپونیک (بدون خاک و آب) زعفران در بخش مرکزی شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: در این روش پیاز‌های زعفران در دما، نور و رطوبت مناسب که در بازه‌ی زمانی متغیر است، نگهداری و آب مورد نیاز برای رشد فقط از طریق رطوبت محیطی تأمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره مزیت‌های این نوع کشت افزود: مناسب بودن برای تمام اقلیم ها، استفاده از اراضی کوچک در سطح گلخانه بجای تخصیص زمین‌های بزرگ، برداشت چند برابری محصول نسبت به کشت سنتی، کیفیت و عیار بالاتر نسبت به کشت سنتی، کنترل آفات و شرایط اقلیمی مانند خشکسالی و سرما، بالابردن دوره تناوب کشت در طول سال (حداقل سه دوره کشت در فصل تابستان و پاییز و حداکثر دو دوره کشت در فصل زمستان و بهار) و فضای بسیار کمتر نسبت به کشت سنتی از مزایای این نوع کشت است.

موسوی گفت: این روش کشت علاوه بر اینکه نیاز آبی ندارد، به لحاظ عملکرد نیز در هر هکتار بطور میانگین ۲۳ تا ۲۵ کیلوگرم زعفران خشک شده تولید می‌شود در صورتی که متوسط عملکرد این محصول به روش کشت سنتی ۷ کیلوگرم در هر هکتار است.

انتهای پیام/ م

آغاز برداشت زعفران در میاندورود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۳۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد

سعید نارویی ایجاد اشتغال برای روستائیان را از مهمترین اهداف راه اندازی گلخانه های خانگی در سیستان وبلوچستان عنوان کرد و افزود: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی و در راستای ارتقای تولید، ساخت و توسعه گلخانه‌های خانگی در دستورکار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا از سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور سه هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از این تعداد حدود ۲ هزار گلخانه‌ خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.
وی بیان کرد: کشت در محیط های بسته یا گلخانه بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.
نارویی خاطر نشان کرد: گلخانه های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع ساخته می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • خسارت سیل به مزارع زعفران آبیز 
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی