Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ امیرحسین حقیقی رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ورزشی است که به توسعه بعد معنوی ورزشکاران می‌پردازد و اشاعه این ورزش در بین قشر جوان به عنوان آینده سازان کشور سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد:دانشگاه حکیم سبزواری در جهت ترویج فرهنگ پهلوانی و با توجه به پتانسیل‌هایی که از نظر نیروی انسانی دارا می‌باشد، از جمله محسن گلستانی زاده و مجید نقیب زاده که از ورزشکاران و مرشدان مطرح کشوری و بین المللی این ورزش و همچنین از دانشجویان دانشگاه هستند، اقدام به ارائه یک واحد درسی به عنوان ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در این ترم نمود.

رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه حکیم سبزواری گفت:این درس در ترم تحصیلی جاری به صورت آزمایشی و با عنوان ورزش یک، که از جمله دروس عمومی برای تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی شامل می‌شود، ارائه شده است.

وی با اشاره به استقبال خوبی که دانشجویان از ارائه این درس داشته اند،تصریح کرد: مدرس این واحد درسی محسن گلستانی زاده ورزشکار برجسته کشور در رشته پهلوانی و عضو کمیته مربیان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای است که سابقه مربی گری تیم‌های ملی و باشگاهی را در کارنامه خود دارد.
حقیقی افزود: با استقبالی که از این درس صورت گرفت بنا داریم در ترم آینده تعداد کلاس‌های این درس را گسترش دهیم.

وی با اشاره به پیشینه درخشان سبزوار در ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی، بر لزوم گسترش این ورزش در سطح شهرستان به خصوص در سطح دانشگاهی تاکید کرد و تصریح کرد: با توجه به پتانسل‌های موجود درصدد ایجاد گود زورخانه‌ای به صورت اختصاصی در دانشگاه هستیم که تحقق این مهم با حمایت مسئولین امکان پذیر است.

انتهای پیام//آ. ف    واحد درسی با عنوان ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در دانشگاه حکیم سبزواری ارائه شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورزش و جوانان دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۳۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت ۱۷ شوال روز ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: ترویج ورزش زورخانه‌ای طبعاً یکی از سریع‌ترین و زیباترین و بهترین مسیر‌هایی است که می‌تواند با تقویت نشاط اجتماعی به گسترش فرهنگ پهلوانی مخصوصاً در جوانان و نوجوان تاثیرگذار باشد.

امامی افزود: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در تاریخ و تمدن ایران باستان و آموزه‌های دینی ما ایرانیان ریشه دارد؛ بنابراین ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر اشاعه آن در فرهنگ عمومی جامعه و تسری ان در مراودات و کار‌های روزمره همچنین توسعه ورزش زورخانه‌ای که با طنین ملکوتی صلوات و ذکر ال الله بویژه مولا علی (ع) همراه است، وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می‌آید.

وی همچنین گفت: آنچه اهمیت دارد علاوه بر وظیفه فردی، نقش آفرینی نهاد‌های متولی در این عرصه بویژه فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای و وزارت ورزش و جوانان است تا با برنامه ریزی مبتنی بر شان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای شاهد سرایت روحیه پهلوانی، مرام جوانمردی و اخلاق اسلامی در همه ورزش‌ها باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس
  • ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای