Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:26:34 GMT

برگزیدگان «روشنا» معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۵۳۳۴۳

برگزیدگان «روشنا» معرفی شدند

برگزیدگان بخش ترویجی دهمین دوره پویش «روشنا» با محوریت کتاب «خداحافظ سالار» معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار  ایسنا بر اساس خبر رسیده، دبیرخانه پویش فرهنگی «روشنا» همزمان با برپایی یازدهمین دوره از این پویش، اسامی برگزیدگان برخی بخش‌های دهمین دوره از آن را که با محوریت کتاب «خداحافظ سالار» برگزار شد را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس در بخش ترویجی باشکاه کتابخوانی محیا و پیام زمانی به عنوان برگزیده اعلام و تقدیر شدند.

در بخش یادداشت نیز جواد فلاحی کمیز، مهرزاد سپاهیان و محمد رضا پورعباس به عنوان برگزیده انتخاب شدند. در بخش اینستاگرامی نیز بهروز دلاور، طاهره حیرانی و سیده زهرا غرابی به عنوان برگزیده معرفی شدند.

پیش از این نیز برگزیدگان بخش اول مسابقه که در قالب کتبی برگزار شده بود در پایگاه اینترنتی پویش معرفی شده است.

کتاب «خداحافظ سالار» نوشته حمید حسام نگارش به صورت داستانی به شرح زندگی شهید حسین همدانی پرداخته است و شروع ماجرای آن از سال ۱۳۹۰ است، که شهید همدانی خانواده خود را در اوج بحران سوریه که دمشق در آستانه سقوط بود، آگاهانه به دمشق می‌برد. بعد از بازگشت به ایران زمانی که سوریه امن و بحران سقوط دمشق کم می‌شود، خانم چراغ‌نوروزی شروع به نوشتن خاطرات کودکی خود می‌کند و به این صورت است که این کتاب با تکنیک بازگشت به گذشته به دهه ۴۰ برمی‌گردد.

زندگی شهید همدانی پر  از حادثه، مجروحیت، گمنامی و کارهای بزرگی بوده که ناشناخته مانده است و بخشی از کتاب به خاطرات و نقش شهید همدانی در تاسیس ۳ لشکر سپاه در سال‌های دفاع مقدس، و ماموریت‌های متعددی از جمله حضور وی در آفریقا و نهایتا دفاع از حرم اهل‌بیت در سوریه می‌پردازد.

همه این‌ها در کنار شنیدنی‌های قصه حرم و مقابله با تفکیری‌ها در کتابی به عنوان خداحافظ سالار جمع شده است. این کتاب در قالب این پویش توانست تا ۴۳ نوبت تجدید چاپ شود.

پویش کتابخوانی روشنا در نوبت یازدهم در حال حاضر با محوریت رمان «احضاریه» نوشته علی موذنی درحال برگزاری است.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پویش کتابخوانی روشنا خداحافظ سالار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح سه شنبه در حاشیه نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران با اشاره به ششمین نمایشگاه صادراتی ایران، اظهارکرد: در این دوره نمایشگاه از پویایی بیشتری نسبت به دوره های قبل برخوردار است و خراسان جنوبی نیز با امادگی بیشتری در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه هریک از دستگاه های اجرایی ماموریتی برای شرکت فعال استان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ داشته اند، بیان داشت: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تهیه و تولید محتوای این نمایشگاه اعم از چاپ کتاب، برشورها و کلیپ را بر عهده داشته است.

ذاکریان با اشاره به اینکه در نمایشگاه اکسپو تمرکز بر ارائه زنجیره های ارزش هر استان می باشد، بیان داشت: خراسان جنوبی با تمرکز بر معرفی سه زنجیره ارزش در حوزه زرشک، گوهر سنگها و بنتونیت در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است.

وی با اشاره به کاربردهای استفاده از زرشک در صنایع غذایی، دارویی و… بیان داشت: خراسان جنوبی رتبه اول تولید زرشک بی دانه در جهان را دارد و در زمینه معرفی زرشک در استان اقدامات موثری انجام شده و اکنون زمان ان رسیده این محصول را در سطح ملی و بین الملی معرفی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ۸۵ درصد ذخیره بنتونیت کشور در خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: بنتونیت استفاده های مختلفی دارد که برای صنایع دارویی و ارایشی بهداشتی و بخش کشاورزی استفاده می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در خصوص سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی هم گفت: تجارت گوهرسنگ ها در دنیا سالانه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار است اما سهم جمهوری اسلامی و خراسان جنوبی در این حوزه بسیار ناچیز است.

وی تصریح کرد: تجارت در این حوزه به صورت چمدانی و غیر رسمی بوده و این بازار نیازمند توجه ویژه است.

ذاکریان افزود: با توجه محدودیت های خراسان جنوبی در زمینه آب توجه به سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی می تواند بدون نیاز به آب می تواند بازار فعال اشتغال در استان ایجاد کند.

وی به اقدامات اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی برای حضور در نمایشگاه اشاره کرد و افزود: اقدام به چاپ و بروزرسانی کتاب ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری استان کرده ایم.

به گفته وی این کتاب در حوزه های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی، دانش بنیان و مرز فرصت های استان را معرفی کرده است.

وی ادامه داد: همچنین کتاب توانمندی های استان در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و مرز به دو زبان چاپ و در نمایشگاه به مراجعه کنندگان ارایه می شود.

ذاکریان بیان داشت: کتاب زنجیره های ارزش با تمرکز بر سه زنجیره ارزش نیز به دو زبان تهیه و چاپ شده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو فرصت خوبی برای معرفی توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و معرفی استان های کمتر شناخته شده ای از جمله خراسان جنوبی است، گفت: در این نمایشگاه ۸۵ کشور جهان و بیش از دو هزار تاجر و شرکت تجاری حضور پیدا کرده اند که ظرفیتی بی نظیر برای معرفی استان است.

وی با اشاره به اینکه ملاقات های خوبی در زمینه معرفی ظرفیت های استان در این نمایشگاه صورت گرفت، بیان کرد: جلسات و ملاقات های تجاری با تجار کشورهای افغانستان، چین، ژاپن عمان و… داشتیم.

ذاکریان از امضای تفاهم نامه در زمینه گوهرسنگ ها بین استان و وزارت صمت خبرداد و افزود: این تفاهم نامه بین استاندار و قائم مقام وزیر صمت به امضا رسید و مقرر شد تا در افق ۱۴۰۷ تجارت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی خراسان جنوبی ۵۰ میلیون دلار باشد.

وی با تاکید بر اینکه فرصت های نمایشگاهی را باید غنیمت شمرد، ادامه داد: حضور در این گونه نمایشگاه ها نقطه عطفی برای ارتباطات است و باید در طول سال ادامه پیدا کند.

به گفته وی خراسان جنوبی ظرفیت های ناشناخته معرفی نشده بسیاری در حوزه سرمایه گذاری دارد که باید از فرصت های نمایشگاهی در جهت معرفی توانمندی های استان و جلب و جذب سرمایه گذاران بهره ببریم.

وی با اذعان به اینکه باید پیگیری تبادلات صورت گرفته را داشته باشیم، افزود: خراسان جنوبی استانی با پتانسیل و ظرفیتی های گوناگون است و جذابیت های فوق العاده ای برای جذب سرمایه گذاران دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: امیدواریم با حضور در نمایشگاه ها و بهره گیری از ظرفیت رسانه قدم های موثری در جهت توسعه خراسان جنوبی برداریم.

کد خبر 6092743

دیگر خبرها

  • اعلام اسامی اساتید نمونه کشوری/ چهار معاون وزیر علوم در بین برگزیدگان
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • برگزیدگان ششمین دوره کنگره ملی شعر خلیج فارس معرفی شدند
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504