Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، با اشاره به وجود ۲ هزار و ۷۴۲ موقوفه در استان، گفت: امسال ۴۰ مورد وقف جدید در استان لرستان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام  سید محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، امروز(19 مهر) در جمع خبرنگارانف با گرامیداشت هفته وقف، افزود: وقف سنت حسنه ای است که دارای آثار بیشمار در جامعه و خیر آخرت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: کسانی که اموالشان را در راه خدا وقف می کنند، پاداشی مانند دانه ای است که کشاورزی می کارد و از یک دانه هفت خوشه و از هر خوشه صد دانه برداشت می کند.

 

حجت الاسلام طباطبایی، با اشاره به وجود دو هزار و 742 موقوفه در استان، اظهار داشت: هفت هزار و 235 رقبه در استان لرستان وجود دارد.

 

وی با اشاره به ثبت 40 مورد وقف در سال جاری، بیان کرد: از مجموع رقبه های استان تعداد چهار هزار و 105 مورد دارای درآمد و مابقی انتفاعی هستند.

 

طباطبایی،  خاطرنشان کرد: در آمد موقوفات براساس نیات واقفان هزینه می شود و و درآمد هیچ موقوفه‌ای به حساب موقوفه‌ای دیگر و نذورات جمع آوری شده در هیچ امامزاده‌ای به حساب امامزاده دیگر نمی رود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، با اشاره به وقف طرح وقف مشارکتی، افزود: این طرح فرصتی برای افرادی است که توان بالای مالی ندارند ولی علاقه‌مند به وقف هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: در این طرح افراد مختلف می توانند با مشارکت با همدیگر ملکی را خریداری کرده و آن ملک را وقف کنند و آثار وقف بهره مند شوند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان،  اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه در طول سال برنامه هالی متنوع دینی فرهنگی قرآنی، از جمله برنامه های قرآنی و برنامه های مناسبتی را در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می کند.

 

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان آمریکا عکس نگاشت اردبیل دونالد ترامپ استکبار ستیزی شهیندخت مولاوردی بیرجند نماز جمعه برنامه های قرآنی موقوفه فرهنگ وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به تقویت فعالیت سامانۀ بارشی در لرستان، گفت: این سامانه از بعدازظهر چهارشنبه آسمان این استان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.
بهروز مرادپور با اعلام صدور هشدار نارنجی هواشناسی در لرستان اضافه کرد: رگبار باران، رعدوبرق، رگبار تگرگ، خطر اصابت صاعقه و تندباد‌های لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه سامانۀ بارشی اخیر در نواحی غربی و جنوبی از نمود بیشتری برخوردار است، بیان کرد: این سامانه شامگاه جمعه از جو این استان خارج می‌شود.
مرادپور هشدار داد: آب‌گرفتگی معابر، ایجاد رواناب، سیلابی‌ شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و خشکه‌ رودها، احتمال ریزش کوه و احتمال آسیب به سازه‌های سبک پیش‌بینی می‌شود.
پرهیز از سفر‌های غیرضروری، اجتناب از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، توقف فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از کوچ عشایر و اجتناب از چرای دام‌های در لرستان در این مدت توصیه شده است.
مدیرکل هواشناسی لرستان تأکید کرد: فعالت سامانه بارشی جدید در روز‌های چهارشنبه و جمعه از نمود بهتری برخوردار است و تمرکز بارش‌های این سامانه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در لرستان