Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-01@17:40:02 GMT

دو نشانه ابتلا به تومور گوش

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۵۴۶۴۲

به گزارش پارس نیوز، 

دکترعلی افتخاریان با اشاره به اینکه اتولوژی مربوط به بیماری‌های گوش و قاعده طرفی جمجمه بوده که شامل تومورها، مشکلات مادرزادی گوش و عفونت گوش است، اظهار داشت: همچنین وزوز گوش علل مختلفی دارد و هر علتی در مسیر شنوایی می‌تواند سبب آن باشد و برای درمان آن باید ابتدا منشأ مشکل را پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

چگونه بفهمیم دچار کم شنوایی شده‌ایم؟

وی در مورد تومورهای گوش گفت: اکثر این تومورها با کم‌شنوایی و صداهای اضافه در گوش همچون وزوز گوش همراه هستند و علائم دیگری همچون درد، کمتر  در مراحل اولیه با آن همراه است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: درمان تومورهای گوش از طریق جراحی است و به ندرت درمان‌های دیگر برای آن صورت می‌پذیرد، البته تشخیص به موقع در درمان موفقیت‌آمیز این بیماری حائز اهمیت است.

افتخاریان بیان داشت: در سنین بالا پیرگوشی دلیل عمده وزوز گوش است ولی در هر شرایط باید این مساله جدی گرفته شود و جهت علت آن اقدام به موقع انجام داد.

وی در آستانه برگزاری شانزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران بیان داشت: این کنگره 6 تا 9 آذرماه سال جاری با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبگاه www.Ent2018.com مراجعه کنند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مشکلات وزوز گوش درمان علوم پزشکی شهید بهشتی جراحی انجمن علمی ایران انجمن علمی جراحی علوم پزشکی شهید بهشتی مشکلات وزوز گوش پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۴۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟