Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استناد سیاست های کلی نظام اداری کشور و برنامه های اعلامی دولت دوازدهم در حوزه فرهنگ و هنر در اطلاعیه ای به منظور رعایت حقوق شهروندی و توجه به شأن والای فعالان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه تغییراتی را در راستای ساماندهی وضعیت ارائه خدمات و صدور مجوزهای گوناگون خود اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استناد سیاست­ های کلی نظام اداری کشور و برنامه­ های اعلامی دولت دوازدهم در حوزه­ فرهنگ و هنر و به­ منظور رعایت حقوق شهروندی و همچنین توجه به شأن والای فعالان عرصه­ فرهنگ، هنر و رسانه؛ از طریق حذف روش­ های غیرضرور و اصلاح فرآیندهای اداری، تغییراتی را در راستای سامان­دهی وضعیت ارائه­­ خدمات و صدور مجوزهای گوناگون خود، به شرح زیر، اعلام می­ نماید:

از تاریخ اول دی­ماه سال جاری؛ مبنای صدور مجوز در زمینه­ های موضوع قانون «اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و سایر قوانین و مقررات موضوعه ذی‌ربط، تنها «٣٦ فقره مجوز» خواهد بود.

بدیهی است که الزام شهروندان به دریافت مجوزی از این وزارتخانه (غیر از موارد مندرج در جدول) و یا جایگزینی فرآیندهای جدید به­ جای چرخه­ های حذف­ شده، از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی دولتی یا غیردولتی، هیچ­گونه محمل قانونی نخواهد داشت.

از تاریخ اول بهمن­ ماه سال جاری؛

تشکیل پرونده­ دستی (غیر الکترونیکی) در تمام واحدهای تابعه و وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صورت نمی­ گیرد؛ و متقاضیانی که پرونده­ های آنان قبلاً در تهران یا شهرستان­ ها به­ صورت دستی تشکیل شده ، ضمن برخورداری از اولویت رسیدگی، به نحو مقتضی، راهنمایی خواهند شد.

سامانه­ های متعدد صدور مجوز و سایر خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به­ صورت یکپارچه و صرفاً با یک بار ثبت نام و ارائه­ مدارک اولیه، امکان بهره ­گیری از همه­ خدمات و همچنین رهگیری گردش کار و فرآیند را فراهم خواهند کرد.

مجوزهای قبلی صادره توسط این وزارت، تا تاریخ مندرج در آنها و حداکثر تا پایان سال جاری دارای اعتبار است اما دارندگان آنها می ­توانند پس از استقرار «پنجره­ واحد مجوزها و خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» مجوزهای جدید را دریافت کنند. (مجوزهایی که نیازی به این تطبیق وضعیت ندارند، در پنجره­ واحد اطلاع ­رسانی می­ شوند).

از تاریخ اول اسفندماه سال جاری؛

دستورالعمل­ ها و شیوه ­نامه­ های مربوط به هریک از این مجوزها، منتشر خواهد شد.

با انتشار نمونه­ پروانه­ های جدید، تمامی پروانه­ ها یا مجوزهای ٣٦ گانه­ ای که از آن تاریخ توسط این وزارتخانه صادر می­ شوند، دارای کد QR هستند که اصالت و درستی آن قابل ردگیری به­ صورت برخط است.

عناوین و فهرست کامل خدمات و مجوزهای دو سازمان «حج و زیارت» و «اوقاف و امور خیریه» و نیز دستورالعمل­ های مربوط به هریک، منتشر خواهد شد.

فهرست سایر خدمات مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل تسهیلات، موافقت­نامه ­ها، گواهی­نامه­ ها، تأییدیه­ ها و ... نیز پس از بازنگری و نهایی­ سازی، منتشر خواهد شد.

کارکنانی که بعد از تاریخ­ های مقرر، هرگونه مجوز، خارج از موارد مندرج در جدول زیر را صادر کنند و یا برای فعالیت­ های مختلف، مطالبه­ مجوزی خارج از مندرجات آن و یا مدرکی افزون بر آنچه اعلام شده است را داشته باشند، متخلف محسوب می­ شوند. از عموم مراجعان تقاضا دارد موارد تخلف را به سامانه­ دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعکس کنند.

در راستای تحقق سیاست­ های دولت و نظر به تأکید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، از اصحاب محترم رسانه که با ایفای نقش دیده­بانی خود، استقرار دولت الکترونیک را رصد کرده و این دستگاه اجرایی را برای نیل به اهداف، یاری می رسانند صمیمانه سپاسگزار است.

معاونت توسعه مدیریت و منابع

دفتر نوسازی و تحول اداری

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۴۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد


به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو با «عادل کریملی» همتای آذربایجانی خود دیدار و گفتگو کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار گفت: اشتراکات زیاد فرهنگی، تاریخی و تمدنی با آذربایجان داریم و به همین خاطر یک ایرانی در آذربایجان و یک آذربایجانی در ایران احساس غربت نمی‌کند.

وی افزود: بنای ما در دولت آیت‌الله رئیسی بازطراحی رابطه فرهنگی با کشور‌های همسایه است. مواضع جمهوری اسلامی ایران در درگیری‌های اخیر تاکید بر حقانیت برادران آذربایجانی بود.

اسماعیلی گفت: تمایل داریم تفاهم‌نامه جامع فرهنگی بین دو کشور مجدد امضا شود. مرز‌های آبی و دریایی مشترک و طولانی با کشور آذربایجان داریم و پیشنهاد می‌کنم تبادلات فرهنگی در شهر‌های مرزی ایجاد شود. همچنین آمادگی داریم بین نویسندگان و سینماگران دو کشور نشست مشترک سینمایی برگزار کنیم.

اسماعیلی گفت: رییس‌جمهور ایران تاکید دارند هر کار فرهنگی در حوزه همسایگان در بخش‌هایی باشد که کاملاً همراهی و اتفاق نظر متقابل وجود داشته باشد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا اولین جشنواره فیلم‌های سینمایی کشور‌های حاشیه خزر را برگزار کنیم در همین زمینه از شما و سینماگران شما دعوت می‌کنیم تا در این جشنواره حضور داشته باشید.

دیگر خبرها

  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • راه اندازی نخستین مدرسه فریلنسری ایران
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • مدرسه فریلنسری ایران راه اندازی می‌شود
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد