Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این مستند در قالب ساختاری مستند، توسط ۱۴ فیلم‌ساز (کامیار فاروقی، آرش یعقوبی، سپیده برنجی، سعید ریاحی‌فر، رها رضوی، آرش رخشا، فرزاد حبیب‌زاده، بهروز داوودی، رضا حیدری‌پناه، فریده شاهسوارانی، مریم محمدی، عباس اردکانی، حمید قدرتی، رایا نصیری) و در 4 دهه زمانی، (دهه های۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰) تولید شده است و هر یک از مجموعه ها با نامی مستقل به معرفی یکی از هنرهای سنتی کشورمان می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اولین قسمت این مجموعه امشب (شنبه) با نام «میراث دار» به کارگردانی فرزاد حبیب زاده به معرفی هنر نازک کاری از استان کردستان اختصاص دارد. همچنین یکشنبه 21 آبان مستند «درباره یک جشن» کاری از رضا حیدری پناه است که به هنر گیوه بافی تعلق دارد. دوشنبه 22 آبان نیز مستند «برای پدربزرگ» به کارگردانی آرش رخشا به هنر شالبافی استان کردستان می پردازد و سه شنبه 23 آبان نیز «رویاهای نمدی» کاری از فرزاد حبیب زاده به هنر نمدبافی از استان کرمانشاه اختصاص دارد. 

مجموعه مستند «دست آفریده ها» به تهیه کنندگی داود سمواتی یار کاریست از گروه خانواده شبکه دو با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که از شنبه تا سه شنبه هر هفته ساعت 21:00 روانه آنتن می شود. بازپخش این مجموعه نیز ساعت 6:30 روز بعد پخش خواهد شد.

خبرنگار: علی ناصری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کردستان خانواده صنایع دستی صنایع دستی و گردشگری فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۴۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مجدد بارش‌ها در خوزستان از امشب

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به ورود سامانه بارشی از اواخر وقت امشب تا اواخر روز سه‌شنبه در استان گفت: بیشترین حجم بارش‌ها در بخش‌های شرقی، شمالی، شمال شرقی، جنوبی و ارتفاعات خواهد بود و با توجه به ماهیت بارش بهاری و رطوبت حاصل از بارش‌های اخیر، احتمال شدت گرفتن بارش در دیگر مناطق وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد سبزه‌زاری امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان دهنده تأثیر سامانه بارشی از اواخر وقت امشب تا اواخر روز سه‌شنبه در استان است که سبب رگبار و رعدوبرق در اغلب نقاط استان خواهد شد.

وی افزود: بیشترین حجم بارش‌ها در بخش‌های شرقی، شمالی، شمال شرقی، جنوبی و ارتفاعات خواهد بود و با توجه به ماهیت سامانه‌های بهاری و رطوبت حاصل از بارش‌های اخیر، احتمال شدت گرفتن بارش در دیگر مناطق استان نیز وجود دارد و ریزش تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان خاطرنشان کرد: در این ایام وزش باد (به ویژه روز دوشنبه) به صورت متوسط تا شدید خواهد بود و شمال خلیج‌فارس از اواخر وقت امشب تا اواخر سه شنبه مواج و گاهی همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

سبزه‌زاری اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته، بستان با ۳۴.۳ و ایذه با ۱۱.۳ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده و حداکثر دمای اهواز به ۳۳.۹ و حداقل به ۲۰.۹ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

کد خبر 750786

دیگر خبرها

  • آسیب‌شناسی راهکار تقویت فرآیند جبهه‌ سازی در عرصه فرهنگی است
  • فاز۲ تملک و آزادسازی خیابان شهید نقیب‌زاده در یزد آغاز شد
  • بختیاری‌زاده: اتفاقات ‌ناگوار فولاد ماحصل تفکرات مدیریت‌های سال‌های قبل است
  • مستند «نغمه های فروزان» فیلمی درباره بدیع الزمان فروزانفر
  • آغاز مجدد بارش‌ها در خوزستان از امشب
  • هفته‌ای پر از مستند‌های جذاب در شبکه افق
  • رقابت ستاره‌ها در سینما و آغاز اکران یک اکشن
  • بازیگر اخراجی‌ها کارگردان شد
  • خبر‌های رسانه شانزدهم اردیبهشت
  • ورود هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت