Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@19:14:25 GMT

مکرون: با ترامپ در باره ایران گفتگو می‌کنم

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۵۵۱۱۴

مکرون: با ترامپ در باره ایران گفتگو می‌کنم

'امانوئل مکرون' رئیس جمهوری فرانسه افزود: دراین دیدار در باره موضوعات دیگری مثل آفریقا، تجارت، مسائل آب وهوایی نیز بحث خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: همچنین در باره اختلافات دو کشور که بسیار مهم است، امشب گفتگو خواهیم کرد.

رئیس جمهوری فرانسه از ایده و پیشنهاد طرح 'ارتش اروپایی' خود در قبال ناتو دفاع کرد.

رئیس جمهوری آمریکا نیز در اظهاراتی با اشاره به اینکه باایده اروپای قوی موافق است، افزود: قرار است بر سر موضوعات بسیار دیگری علاوه بر مسائل نظامی، مانند تجارت گفتگو کنیم چرا که تجارت موضوع بسیار مهمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ترامپ افزود:هردو ما قرار است در مذاکرات مان بر موضوع تروریست متمرکز شویم، چراکه تروریسم موضوع مهمی برای هردو می‌باشدو تصویری خوبی در جهان ندارد.

وقتی از ترامپ پرسیده شد که منظورش از اشاره به اظهارات توهین آمیز مکرون در توئیت جدیدش چه بوده، پاسخ داد: ما می‌خواهیم به اروپا کمک کنیم، اما این کمک باید عادلانه باشد. اکنون بیشترین فشار بر دوش آمریکا است.

ترامپ بار دیگر تکرار کرد که اروپا باید سهم عادلانه خود را در دفاع از این قاره بپردازد.
ترامپ دیروز (جمعه) برای شرکت در مراسم یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول به فرانسه سفر کرده و قرار است روز یکشنبه در مراسمی در پاریس در کنار دیگر رهبران جهانی حضور یابد.

این درحالی است که به گزارش شبکه خبری سی ان ان، دونالد ترامپ پیش از ورود به فرانسه و در هواپیما در توئیتی به همتای فرانسوی خود تاخت و نوشت: رئیس‌جمهور مکرون به تازگی گفته که اروپا باید ارتشی بسازد تا جلوی آمریکا، روسیه و چین از خود محافظت کند. توهین‌آمیز است.

اظهارات ترامپ دراشاره به مصاحبه مکرون با «رادیو اروپا یک» فرانسه بود که در آن از لزوم تشکیل «ارتش واقعی در اروپا» گفته بود.

رئیس جمهوری فرانسه گفته بود: ما به اروپایی نیاز داریم که به تنهایی و بدون وابستگی به آمریکا و به شکل مستقل تری بتواند از خود دفاع کند.

این در شرایطی است که ترامپ همواره از اینکه اعضای ناتو سهم خود را از هزینه‌های دفاعی به درستی پرداخت نمی‌کنند، گلایه داشته است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: امانوئل مکرون دونالد ترامپ آمریکا و فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۵۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات در فرانسه در اعتراض به تشدید ریاضت‌ اقتصادی

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، هزاران فرانسوی در اعتراض به افزایش تورم و کاهش قدرت خرید بازنشستگان در شهر‌های مختلف فرانسه تظاهرات کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

خبرنگار پرس تی وی در پاریس: بازنشستگان در صد‌ها شهر فرانسه در اعتراض به عزم مکرون به تشدید ریاضت‌ اقتصادی همزمان با بحران تورم به خیابان‌ها آمدند. در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۷ مکرون وعده داد که حقوق بازنشستگی را کاهش نخواهد داد و قدرت خرید بازنشستگان بر اساس نرخ تورم حفظ خواهد شد. هفت سال گذشته است و تورم ۱۷ درصد افزایش یافته، اما حقوق بازنشستگی فقط ۸ درصد افزایش داشته است. همزمان با قانون بازنشستگی جدید که تظاهرات سراسری را در پی داشت و افزایش سن بازنشستگی در سال ۲۰۲۳، شکاف میان افزایش تورم و افزایش حقوق بازنشستگی نشان می‌دهد که چرا هیچ بخشی از جامعه به اندازه بازنشستگان مخالف مکرون نیستند. 

بازنشسته مخالف سیاست‌های مکرون: فکر کنید که چطور حقوق بازنشستگی بازنشستگانی که خانه نشین هستند و توان کار ندارند، می‌تواند این شکاف را پر کند؟ علاوه بر آن با توجه به افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی گرمایشی و برقی که شاهد آن هستیم می‌توانید دلیل ناامیدی بازنشستگان از مکرون را متوجه خواهید شد. 

بازنشسته مخالف سیاست‌های مکرون: من فعال سیاست شهروندی هستم و چندین سال قبل زمانی که ما جزوه‌های اطلاعات بین آنها توزیع می‌کردیم آنها علاقه‌ای به این مسائل نداشتند و اعلام می‌کردند که ما از شرایط ناراضی نیستیم و بقیه از ما فقیر‌تر هستند، اما در ماه‌های اخیر هیچ بازنشسته‌ای این را نمی‌گوید و هیچ کمکی را رد نمی‌کند و این خیلی بد است که در فرانسه و به ویژه در زمینه کیفیت مراقبت‌های بهداشتی ما این اتفاق افتاده است.

خبرنگار پرس تی وی در پاریس: پاریس هشدار داده است که به زودی دور دوم کاهش درآمد‌های مبتنی بر سیاست‌های ریاضتی افزون بر سیاست‌های ریاضتی موجود در بودجه سال ۲۰۲۴ در راه است. 

بازنشسته مخالف سیاست‌های مکرون: بازنشسته‌های بسیاری هستند که زندگیشان با کمتر از ۹۰۰ یورو در ماه می‌چرخد و همه می‌توانند بفهمند که چقدر این شرایط سخت است. بسیاری از بازنشسته‌ها بیماری هایی، چون سرطان و دیابت دارند و به شما قول می‌دهم که هیچ کدام از ما از آنها نخواسته ایم که ما شایسته شان اجتماعی هستیم و نباید فقط به خاطر اینکه دوره کاری ما به پایان رسیده است با ما مثل شهروندان طبقه پایین رفتار شود. 

خبرنگار پرس تی وی در پاریس: جایگزین کاهش خدمات عمومی افزایش مالیات بر ثروتمندان و سهامداران شرکت‌ها ست. کابینه مکرون اعلام کرده است که آنها نمی‌خواهند جیب مردم فرانسه را سوراخ کنند. همزمان که خانواده‌های طبقه متوسط همچنان تحت تاثیر کووید و مصائب ناشی از تحریم‌های اروپا بر روسیه هستند، آکسفام در گزارشی نشان داد که خانواده‌های میلیاردر فرانسوی ۲۳۰ میلیارد یورو از سال ۲۰۲۰ درآمد کسب کرده اند. این میزان درآمد برای اختصاص حقوق ۳۴۰۰ یورویی به هر فرانسوی کافی است.

 

دیگر خبرها

  • اخراج مهاجران بی خانمان از پاریس در آستانه المپیک
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • تظاهرات در فرانسه در اعتراض به تشدید ریاضت‌ اقتصادی
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • اظهارنظر مکرون درباره امنیت المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • در یک قدمی جنگ جهانی سوم
  • امیرعبداللهیان از استاندار‌های دوگانه غرب انتقاد کرد
  • امیرعبداللهیان از استاندارهای دوگانه غرب انتقاد کرد