Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@01:56:13 GMT

مکرون: با ترامپ در باره ايران گفت و گو مي کنم

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۵۵۹۴۱

مکرون: با ترامپ در باره ايران گفت و گو مي کنم

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – `امانوئل مکرون` رئيس جمهوري فرانسه در جريان استقبال از دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا در `کاخ اليزه` گفت: با ترامپ در باره ايران، سوريه، يمن و ديگر مسائل مهم جهاني گفت و گو مي کنم.

ترامپ روز 18 ارديبهشت ماه کشورش را از توافق هسته اي ايران و 1+5 خارج کرد.فرانسه و ديگر کشورهاي امضا کننده اين توافق ضمن مخالفت با اين اقدام واشنگتن اعلام کردند که به آن پايبند مي مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روز شنبه ايرنا از شبکه تلويزيوني سي ان ان ، مکرون افزود:دراين ديدار در باره موضوعات ديگري مثل آفريقا، تجارت، مسائل آب وهوايي نيز بحث خواهيم کرد.
وي اظهار داشت: همچنين در باره اختلافات دو کشور که بسيار مهم است، امشب گفت و گو خواهيم کرد.
رئيس جمهوري فرانسه از ايده و پيشنهاد طرح `ارتش اروپايي` خود در قبال ناتو دفاع کرد.
رئيس جمهوري آمريکا نيز در اظهاراتي با اشاره به اينکه باايده اروپاي قوي موافق است، افزود: قرار است بر سر موضوعات بسيار ديگري علاوه بر مسائل نظامي، مانند تجارت گفت و گو کنيم چرا که تجارت موضوع بسيار مهمي است.
ترامپ افزود:هردو ما قرار است در مذاکرات مان بر موضوع تروريست متمرکز شويم، چراکه تروريسم موضوع مهمي براي هردو مي باشدو تصويري خوبي در جهان ندارد.
وقتي از ترامپ پرسيده شد که منظورش از اشاره به اظهارات توهين آميز مکرون در توئيت جديدش چه بوده، پاسخ داد: ما مي خواهيم به اروپا کمک کنيم اما اين کمک بايد عادلانه باشد. اکنون بيشترين فشار بر دوش آمريکا است.
ترامپ بار ديگر تکرار کرد که اروپا بايد سهم عادلانه خود را در دفاع از اين قاره بپردازد.
ترامپ ديروز(جمعه)براي شرکت در مراسم يکصدمين سالگرد پايان جنگ جهاني اول به فرانسه سفر کرده و قرار است روز يکشنبه در مراسمي در پاريس در کنار ديگر رهبران جهاني حضور يابد.
اين درحالي است که به گزارش شبکه خبري سي ان ان، دونالد ترامپ پيش از ورود به فرانسه و در هواپيما در توئيتي به همتاي فرانسوي خود تاخت و نوشت: رئيس‌جمهور مکرون به تازگي گفته که اروپا بايد ارتشي بسازد تا جلوي آمريکا، روسيه و چين از خود محافظت کند. توهين‌آميز است.
اظهارات ترامپ دراشاره به مصاحبه مکرون با «راديو اروپا يک» فرانسه بود که در آن از لزوم تشکيل«ارتش واقعي در اروپا» گفته بود.
رئيس جمهوري فرانسه گفته بود: ما به اروپايي نياز داريم که به تنهايي و بدون وابستگي به آمريکا و به شکل مستقل تري بتواند از خود دفاع کند.
اين در شرايطي است که ترامپ همواره از اينکه اعضاي ناتو سهم خود را از هزينه هاي دفاعي به درستي پرداخت نمي کنند، گلايه داشته است.
اروپام **1302**1590
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۵۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم) نمایش ترسناک ترامپ برای اخراج مهاجران از آمریکا (فیلم) ترامپ: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد (فیلم)

دیگر خبرها

  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • طعنه امانوئل مکرون به رئال مادرید: امیدوارم باشگاه بعدی ام باپه مانع از حضور او در المپیک نشود
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن