Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@20:08:37 GMT

تعلیم صحیح مسایل جنسی به کودکان

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۵۶۲۶۶

به گزارش پارس نیوز، 

همچنانکه ذکر شد در سنین ۵-۷ سالگی اطفال از روی حس کنجکاوی سئوالاتی در این باره از والدین خود خواهند کرد و اغلب مادران به اشتباه با جواب های بی سروته- که برای حس کنجکاوی کودک کافی نیست می خواهند کودک را قانع کنند، ولی با این گفته ها کودک بیشتر تحریک شده و سعی می کند به هر وسیله ای که شده به این مسائل پی ببرد و به این واسطه چنین مشکلی را با دوستان خود در مدرسه، کودکستان و … در میان می گذارند و بالاخره هر طور شده مسائل جنس کار شایسته ای نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دختری که تا سن بلوغ تمام ایّام ماه برایش بی تفاوت بوده، پس از بلوغ از زندگی را دستخوش تغییرات مخصوصی می یابد. از لحاظ روانی نیز تحولاتی را درک می کند یا برای همه پسران هر چقدار چشم و گوش بسته باشند کیفیت احتلام آنان را با یک مسئله نوین در زندگی جدید روبرو می سازد و حس کنجکاوی آنها را به سختی بر می انگیزد.

خلاصه کلام بایستی همانطور که سعی می شود بهداشت غذائی به آنها آموخته شود تا غذای سالم تر و مقوی تر و مطبوع تر بخورند و بالنتیجه فرد سالمتری باشند همانطور هم سعی می گردد تا بهداشت و حقیقت امور جنسی به آنها تعلیم داده شود که آسوده تر باشند و زندگی خانوادگی آنها بهتر باشند و همچنین موجودیت خانوادگی آنها با رشته های علاقه پرمهرتری پاسداری شود.

اصول تربیت جنسی به قرار زیر خلاصه شده است:

الف – ضروری است در سنین بلوغ جوانان را به تشریح و فیزیولوژی دستگاه تناسلی و اعمال جنسی آشنا ساخت و بهداشت این دستگاه را مانند سایر اعضاء به آنان آموخت.

ب – در امور زناشوئی بایستی زن و شوهر را راهنمائی کرد تا بتوانند از این امر طبیعی نهایت استفاده را به برند.

ج – در تربیت جنسی باید در نظر داشت که اعمال شهوانی هدف زندگی انسان نیست و نباید بر زندگی انسان حاکمیت و غلبه داشته باشد، بلکه این رشته اعمال نیز باید همیشه مقام مخصوص خود را داشته باشد و از حدود خود تجاوز نکند. در هر صورت نباید هیچگاه درباره امور جنسی در جواب فرزندان سکوت کرد و یا اطلاعت نادرست به آنها داد. پدر و مادرهائی که به کودکان خود علاقه مند هستند باید مسایل جنسی را با بیانی ساده برای فرزندان خود شرح دهند و چگونگی اختلاف دو جنس را با زبانی ساده برای آنان بیان کنند.از جمله سئوالاتی که معمولاً کودکان از مادران خود می کنند این است که من چگونه و از کجا به دنیا آمده ام؟

برای پاسخ دادن به سئوال مذکور کافی است که به جای پاسخ دادن گمراه کننده و نادرست به او بگوئید: که در شکم مادر کیسه ای است که مخصوص بچه می باشد و بچه قبل از تولد در آن جای دارد و برای فهمانیدن کامل آن به کودک می توانید گربه یا سگ ماده را به عنوان مثال ذکر کنید و در سالهای بعد چگونگی عمل لقاح را از نظر فیزیولوژی به طور خلاصه برای آنها شرح داد. در دوره بلوغ چگونگی تغییراتی که در این دوره برای هر دو جنس پیش می آید با کمال وضوح بیان نمود. چرا که بسیار دیده شده است، دخترانی که برای اولین بار قاعده شده اند دچار نوعی وحشت گردیده اند و یا در مورد پسران لازم است هنگامی که به بلوغ می رسند بایستی خطرات امراض تناسلی، ایدز و … را به آنها گوشزد کرد و طریقه پیشگیری از آنها را به طور کامل به آنها شرح داد.

امروزه در کشورهای پیشرفته جهان در برنامه دروس مقطع پائین ساعاتی را به امور جنسی و بهداشت اختصاص داده اند. علّت این امر آن است که متخصصین روانشناسی اطفال، لزوم این دروس را برای رشد صحیح کودکان تأکید کرده اند.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: والدین فیزیولوژی زن و شوهر تجاوز پدر کودکان تولد گربه ایدز جهان روانشناسی رشد ایدز زن و شوهر کودکان گربه والدین پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۶۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمدمهدی اعلایی در دیدار با مردم دهستان دستجرد سفلی گفت: مسایل و مشکلات مهم مطرح شده در این نشست مورد توجه مسوولان استان قزوین قرار دارد و تمامی دستگاه‌ های متولی به آن اشرافیت دارند.

اعلایی افزود: متاسفانه استان قزوین در حوزه اعتبارات و زیرساخت هایی از جمله راه به دلیل تاخیر در استان شدن با کمبودهای متعددی همراه است و امروز با توجه به بودجه های محدود و هزینه های بالاتر پرداختن به این مسایل و مشکلات زمان بر است.

وی ادامه داد: در کنار تمامی محدودیت ها تلاش می شود با منابع و امکانات موجود به شکل ویژه و بهینه مسایل در دستور کار قرار گیرد و سعی می شود مشکلات در یک بازه زمانی معقول برطرف شود.

در این دیدار تعدادی از اهالی و مسوولان دهستان دستجرد سفلی به بیان مهم ترین مشکلات و دغدغه های این دهستان پرداختند.

دیگر خبرها

  • تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • وزیر بهداشت: برای سکوهای اینترنتی تحویل دارو کد رهگیری صادر می‌شود
  • با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند