Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ صادق شجاعی دانشجوی دکترای بیوتکنولوژی کشاورزی و دبیر اجرایی دومین نشست تخصصی کریسپر گفت: با توجه به فعالیت‌ها و پژوهش‌های کشورهای پیشرفته درباره تکنیک کریسپر هدف از برگزاری این نشست تخصصی گسترش و معرفی این تکنیک در کشور برای استفاده از مزایای آن است. برای مثال با استفاده از این تکنیک می‌توان گیاهانی تولید کرد که نسبت به خشکی و شوری مقاوم باشند و یا بازدهی آنان در تولید محصول بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته بارز این نشست تخصصی که روز چهارشنبه 7 آذر در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار خواهد شد این است که بیش از 70 درصد امور کمیته اجرایی این نشست تخصصی را دانشجویان پژوهشگاه عهده دار هستند.

کریسپر(CRISPR) مخفف (Clustered Regularly Interspaced Short Palindromic Repeats) است، به طور ساده یعنیتناوب‌هایِ کوتاهِ پالیندرومِ فاصله‌دارِ منظمِ خوشه‌ای که در واقع نوعی سیستم دفاعی در باکتری‌ها برای مقابله با عوامل مهاجم از قبیل ویروس‌ها است، که قابلیت کشف DNA عامل بیگانه و بعد نابودی آن را دارد. 

این تکنیک به دانشمندان این امکان را می دهد که دقیق و هدفمند توالی های نوکلئوتیدی را در ژنوم موجودات زنده­ ویرایش کنند و از نظر رشد ثبت اختراع و مقالات چاپ شده از زمان شروع آن در صدر موضوعات علمی قرار دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: دانشجو دکترا بیوتکنولوژی کشاورزی شجاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۶۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین رویداد جمعیت در پایان اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: رویکرد این جایزه نسبت به سال گذشته متفاوت است و علاوه بر معرفی دستگاه‌های اجرایی برتر به ستاد ملی جمعیت، مرحله استانی این رویداد با هدف حل بحران جمعیت و هوشیارسازی جامعه برگزار خواهد شد.
مفتح زاده افزود: سال گذشته استان مرکزی در زمره ۱۰ استان برتر در حوزه جمعیت و جوانی کشور قرار گرفت و امید است با همکاری دستگاه‌های اجرایی این رتبه امسال هم محقق شود.
او ادامه داد: این رویداد در هفت محور خانواده برتر، رسانه برتر، دستگاه اجرایی برتر، مدیر برتر، مؤسسات غیر دولتی برتر، نهاد مردمی برتر و نخبگان و متفکران برتر در حوزه جمعیت برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار
  • هوش مصنوعی توانست ویرایش ژنی را هدفمند کند
  • برگزاری دومین رویداد جمعیت در پایان اردیبهشت
  • رسانه ملی و لزوم توجه به تکنیک‌های خبری رسانه‌های معاند
  • نشست تخصصی سلامت در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه