Web Analytics Made Easy - Statcounter

البرز- علی بیت الهی با بیان اینکه گسل های داخل شهر کرج شناسایی شده اند تا ساخت و ساز بر روی آنها صورت نگیرد، گفت: برخی ساخت و سازها ازجمله ساختمان مدارس، بیمارستانها، برج ها و ادارات در بخشهایی از گسل های شهر کرج ممنوع اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی بیت اللهی مدیر بخش زلزله شناسی وزارت راه وشهرسازی صبح امروز شنبه درحاشیه مراسم آئین رونمایی حریم گسل های شهرکرج درجمع خبرنگاران با ابراز امیدواری و رضایت بخش بودن این مراسم گفت: اهمیت این جلسه نشان دهنده حساسیت زلزله درکشوراست که بایستی برنامه های دقیق تری در این زمینه صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: سال گذشته زلزله ملارد و کرمانشاه باعث شد تا اقدامات لازم برای ایجاد شهر ایمن برای ساکنان کرج  نیز در دستور کار قرار بگیرد.

این مسئول گفت: کار بسیار مهمی که در این زمینه انجام شد شناسایی گسل های داخل شهر کرج  بود تا ساخت و ساز در این مناطق صورت نگیرد.

بیت اللهی با اشاره به اینکه این دستاورد به دست آمده و مهم در کاهش خطرات زلزله بسیار مفید خواهد بود، گفت: علاوه برآن احداث ساختمان هایی همچون مدارس، بیمارستانها، برج ها و ادارات در بخشهایی از گسل ها در سطح کرج ممنوع اعلام شد.

وی اضافه کرد: با این رویه در مواقع زلزله تخریب وخسارت ها کاهش می یابد چراکه هربخشی که روی گسل باشد نیروی زلزله و جابجایی زمین با نیروی بیشتری وارد می شود لذا اگر ساخت و سازی در این مناطق صورت نگیرد آسیب های کمتری خواهیم داشت.

بیت اللهی در پایان گفت: پس از کلانشهر تهران، کرج دومین  شهری است که قرار است در آن با مطالعات و بررسیهای لازم جهت شناسایی گسل های حادثه خیز کارهای مفید و بهتری برای شهروندان در مواجهه با زلزله در دستورکار قرار بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان البرز زلزله کرج گسل وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت کشت برنج در پارس آباد مغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل، سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل علت این ممنوعیت را محدودیت منابع آبی و ضرورت رعایت الگوی کشت اعلام کرد.
بر اساس اطلاعیه صادر شده، کشت برنج در اراضی شامات در منطقه ملت آباد، زیر نهر تراب، بیوک خانلو، قره داغلو، آیاز کندی، سلمان کندی و عباد آباد شهرستان پارس‌آباد که آب آنها از کانال‌های زیر شبکه امور آب مغان تامین می‌شود، ممنوع است.
جهاد کشاورزی استان همچنین با تاکید بر ضرورت رعایت الگوی کشت مصوب و همچنین رفع مشکلات اجتماعی حادث شده در منطقه بابت نفوذ و بالا آمدن آب‌های ناشی از آبیاری برنج و خسارت وارده به منازل مسکونی و زراعت سایر محصولات در اراضی همجوار، از مالکان زمین در این محدوده خواسته است تا از کشت برنج خودداری کنند.
هر سال حدود یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه مغان در سواحل رود ارس در محدوده شهرستان پارس‌آباد و اصلاندوز به کشت محصول برنج اختصاص می‌یابد و سالانه حدود پنج تا ۶ هزار تن شلتوک و ۲ تا سه هزار تن برنج خالص از نوع هاشمی و طارم از این اراضی برداشت می‌شود.
برنج منطقه مغان جزو پاک‌ترین، سالم‌ترین و با کیفیت‌ترین برنج‌های کشور به شمار رفته و مشتریان زیادی دارد.

دیگر خبرها

  • اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران
  • یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد
  • ساخت و ساز غیرقانونی در شهرک اندیشه
  • فیلم/ طرح ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مجلس ترکیه
  • طرح ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مجلس ترکیه
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • زلزله چند ریشتری در پرسپولیس؛ خداحافظ آقای درویش
  • ممنوعیت کشت برنج در پارس آباد مغان
  • دستگاه تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست ساخته شد/ امکان بهبود و پایش زخم
  • ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است