Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@23:47:23 GMT

خبری خوش برای معلمان حق‌التدریسی !

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۵۶۵۹۱

خبری خوش برای معلمان حق‌التدریسی !

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   اسدالله عباسی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ تمامی معلمان حق‌التدریسی تا سال آینده تعیین تکلیف می‌شوند و انتظار داریم دولت نیز در این مسیر همکاری خوبی با مجلس جهت تأمین اعتبار و جذب این نیروها در آموزش و پرورش داشته باشد.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یکی از دغدغه‌های مجلس را تعیین تکلیف سریع وضعیت معلمان حق‌التدریسی خواند و افزود:‌ این افراد سال‌های سال علاوه بر ارتقاء سطح علمی و دانش خود به تدریس در کلاس‌های درس پرداخته‌اند بنابراین بی‌توجهی و غفلت از آنان به هیچ عنوان شایسته نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تصویب طرح تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریسی در مجلس و تأیید شورای نگهبان خبر داد و گفت‌:‌ انتظار ما از مجموعه دولت این است که تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی را نیز همانند طرح رتبه‌بندی معلمان در اولویت برنامه‌هایش قرار دهد.

 

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس جایگزینی معلمان حق‌التدریس با نیروهای بازنشسته آموزش و پرورش را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت:‌ در صورت اجرای دقیق و انجام این جایگزینی‌ها،‌ انتظار داریم تا پایان سال آینده جذب نیروهای حق‌التدریسی کاملاً اجرایی شود.

 

عباسی با اشاره به اینکه در گیلان نیز تعدادی از نیروهای حق‌التدریسی و پیش‌دبستانی تاکنون جذب آموزش و پرورش نشده‌اند گفت:‌ با اجرای سراسری طرح ساماندهی نیروها در آموزش و پرورش مشکل تمام معلمان حق‌التدریسی و پیش‌‌دبستانی گیلان نیز برطرف می‌شود.

 

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس همکاری اداره کل آموزش و پرورش گیلان جهت ساماندهی معلمان حق‌التدریسی را خواستار شد و تصریح کرد:‌ امیدواریم در این مسیر هیچ حقی از کسی ضایع نشود و تمامی معلمان مربوطه بر اساس سنوات خدمت خود در آموزش و پرورش جذب شوند.

 

وی تأمین بودجه و اعتبارات لازم برای ساماندهی نیروهای حق‌التدریسی را متذکر شد و ابراز داشت:‌ اجرای طرح جذب نیروهای حق‌التدریسی و پیش‌دبستانی‌ها بدون تصویب اعتبارات آن تحقق پیدا نمی‌کند بنابراین دولت باید در این مسیر اعتبارات لازمه را پیش‌بینی و به مجلس اعلام کند.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ارتقاء سطح نظام آموزش و پرورش را ضروری خواند و گفت:‌ برای رسیدن به این نقطه مطلوب و اجرای طرح تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش باید به تمام حوزه‌های آموزشی و تربیتی و توانمندی‌های معلمان توجه کامل شود.

 

تسنیم

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: حق التدریسی گوناگون معلمان مجلس شورای اسلامی جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۶۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب خواهند شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم تقدیر از معلمان نمونه گفت: معلم کسی است که آینده کشور را معماری می‌کند. در قریب به ۶۰۰ هزار کلاس درس لحظه به لحظه آینده ایران در حال شکل گیری است. اینکه آینده ایران به چه شکل خواهد بود در مدارس و به دست معلمان است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر می‌خواهیم جامعه عزیز شود باید معلم را قدر بدانیم. اگر معلم را بالا ببریم جامعه رشد می‌کند.

صحرایی گفت: جامعه‌ای که معلمش را گرامی بدارد؛ استحقاق هر پیشرفتی را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ۹۳ هزار معلم به عنوان معلمان منتخب برگزیده شدند؛ گفت: حدود 3 هزار معلم برتر در سطح شهرستان‌ها انتخاب شدند. ۳۲۰ معلم، منتخب استانی شدند و در نهایت ۲۰ معلم برتر کشوری انتخاب شدند. این اولین بار بود که معلمان نشان معلم برتر را از رئیس جمهور دریافت کردند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: می‌گویند دو هفته‌ای است که حال همه کشور خوب است؛ علت این مسئله آن است که در این دو هفته از معلمان و کار‌های آنها سخن گفته شد و از ایشان تقدیر شد؛ تمام جهان و تمام کائنات بر معلم درود می‌فرستند.

صحرایی با اشاره به حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم مظلوم غزه گفت: باید به دانش آموزانمان بگویید در کشور‌هایی که داعیه حقوق بشر و دموکراسی را دارند؛ دانشجویان را به جرم اینکه فقط گفته بودند مظلوم را نکشید برخورد کردند.

وی با بیان اینکه کنترل نرم در ایران حاصل فعالیت معلمان است گفت؛ معلم کسی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب هیچکس جز منافق معلم را تحقیر نمی‌کند. هیچ قشری از جامعه وجود ندارد مگر اینکه مدیون کمک‌ها و لطف معلمان است. تکریم معلم باید به فرهنگ جامعه تبدیل شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هر آرزوی خوبی که برای جامعه داریم؛ محل تحققش در مدرسه است؛ افزود: جامعه قوی و جامعه با نشاط و اقتصاد قوی جز با توجه به معلم و مدرسه به دست نمی‌آید. هر چقدر که می‌خواهیم منظره مدرسه با نشاط‌تر و درخشان‌تر باشد باید به معلم و مدرسه توجه کنیم. بازگشت به مدرسه سیاست امروز کسانی است که دغدغه شکوفایی ایران را دارند.

صحرایی با تاکید بر اینکه حدود یکصد هزار نفر امسال به جامعه آموزش و پرورش خواهند پیوست؛ گفت: اگر پیوسته بر سیاست تقویت معلمان بپردازیم امید‌ها برای شکوفایی هرچه بیشتر نظام تعلیم و تربیت بیشتر خواهد شد.

در بخشی از این برنامه وزیر آموزش و پرورش از معلم کلاس اول ابتدایی خود تقدیر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب ۱۵۰۵ معلم جدید در کردستان
  • صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب می‌شوند
  • صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب خواهند شد
  • جزئیات جدید از همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی