Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شاخص تخت به جمعیت در استان مرکزی ۱.۶ تخت به ازای هر هزار نفر است که این تعداد تخت از متوسط کشوری کمتر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بابک نامغ مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛  ضمن اشاره به پایین بودن شاخص تخت به جمعیت استان نسبت به متوسط کشوری، گفت: شاخص تخت به جمعیت در استان مرکزی ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ تخت به ازای هر هزار نفر است که این تعداد تخت از عدد ۱.۸ تخت به‌عنوان متوسط کشوری کمتر است.

نامغ، جمع کل تخت‌های فعال استان را ۱۷۱۳ تخت عنوان کرد و افزود: از این تعداد تخت، ۱۲۴۹ تخت دانشگاهی، ۲۸۱ تخت خصوصی و ۱۸۳ تخت به تأمین اجتماعی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: با افتتاح بیمارستان ۵۱۵ تخت خوابی ولیعصر(عج) و ۱۰۰ تخت خوابی زنان و زایمان و همچنین بررسی و پیگیری دو بیمارستان بیش از ۵۰۰ و ۶۰۰ تخت خوابی دیگر به‌صورت مشارکتی، تحولی در تعداد و کیفیت تخت‌ها و بیمارستان‌های استان رقم خواهد خورد.

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن اشاره به اینکه بیش‌تر تخت‌های موجود در بیمارستان‌ها بعد از طرح تحول به‌روز شده‌اند عنوان کرد: میزان اقامت بیمار در مراکز درمانی استان مرکزی ۳.۶ روز است.

وی بابیان اینکه نسبت به سال ۹۳ با آغاز طرح تحول نزدیک به ۵۰ درصد افزایش تخت ویژه داشته‌ایم اظهار کرد: در مراکز درمانی استان ۱۴۳ تخت ویژه داریم که از این تعداد ۱۰۳ تخت دانشگاهی، ۳۳ تخت خصوصی و ۷ تخت تأمین اجتماعی است که ازلحاظ کیفی تجهیزات و تخت‌ها به‌روز هستند.

نامغ با تأکید بر اینکه با افتتاح فاز دوم بیمارستان خوانساری در حال حاضر تعداد تخت‌های سرطانی  به ۱۰۱ تخت رسیده است و از این تعداد ۹۷ تخت دانشگاهی و مابقی خصوصی است تشریح کرد: خیرین در بخش ساخت خیلی وارد نمی‌شوند به‌جز در ساخت بیمارستان خوانساری که در بحث احداث این بیمارستان مجمع خیرین بیمارستان خوانساری حضور فعال دارد.

وی ادامه داد: بیشتر خیرین به‌خصوص در شبکه‌های تابع، کمک‌هایشان را برای بهسازی و نوسازی یک بخش به کار می‌گیرند.

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن اشاره به اینکه بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی زنان و زایمان جزء موارد مشارکت خیرین است تصریح کرد:. این بیمارستان جایگزین بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی طالقانی خواهد شد که هم‌جوار بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) در حال ساخت است.

نامغ خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای تمامی همراهان بیماران در بیمارستان‌ها تخت همراه داریم که در کنار بستری شدن بیمار تخت همراهی هم در اختیار همراه بیمار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۶۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۰۸ میلی‌متری باران در رومشکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: متوسط بارش باران در استان را ۴۶ میلی‌متر عنوان کرد و گفت: بیشترین بارندگی با ۱۰۸ میلی‌متر در رومشکان و کمترین میزان بارندگی در دورود با ۱۴ میلی‌متر ثبت شده است.
بهروز مرادپور، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در اغلب نقاط لرستان، گفت: از شبانه‌روز گذشته شاهد بارش باران با شدت و ضعف در تمامی نقاط استان هستیم.
وی، متوسط بارش باران در استان را ۴۶ میلی‌متر عنوان و خاطرنشان کرد: بیشترین بارندگی با ۱۰۸ میلی‌متر در رومشکان و کمترین میزان بارندگی در دورود با ۱۴ میلی‌متر ثبت شده است.
مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه میزان متوسط بارش‌ها در استان نسبت به سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است، گفت: با این وجود این آمار نسبت به بلند مدت یک درصد کاهش را نشان می‌دهد.
مرادپور گفت: از شدت بارش‌ها طی ساعات غروب امروز جمعه کاسته و سامانه بارشی امشب از آسمان لرستان خارج می‌شود.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) گوینده اخبار هواشناسی: جزء طبقه متوسط رو به پایین هستم
  • کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی
  • البرز رتبه دوم کشوری در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی را کسب کرد
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌متری باران در رومشکان
  • دستگیری ۱۵۰ سارق و مالخر
  • حس خوب حمایت
  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی