Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:23:12 GMT

کاراته کا ایران قهرمان جهان شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۵۶۶۸۸

کاراته کا ایران قهرمان جهان شد

تهران - ایرنا - کاراته کا وزن منهای 75 کیلوگرم ایران با برتری مقابل نماینده مطرح ایتالیا به مدال طلای رقابت های جهانی اسپانیا دست یافت.

به گزارش ایرنا؛ بیست و چهارمین دوره رقابت های کاراته قهرمانی جهان از سه شنبه هفته گذشته به میزبانی اسپانیا و در شهر مادرید آغاز شده است که تا فردا (یکشنبه) ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این پیکارها، هزار و 117 کاراته کا از 140 کشور حضور دارند. این مسابقات دارای بالاترین امتیاز رنکینگ جهانی کاراته برای کسب سهمیه بازیهای المپیک 2020 توکیو است.
تیم ایران در 2 بخش کاتا و کومیته مردان و زنان در رقابت های فوق حضور یافته است.
امروز و در فینال وزن منهای 75 کیلوگرم «بهمن عسکری» که با برتری مقابل حریفانی از سوئد، چین، قزاقستان، سنگال، ژاپن و روسیه به فینال رسیده بود در مبارزه نهایی برابر «لویجی بوسا» نماینده عنوان دار ایتالیا قرار گرفت و با ارائه مبارزه ای حساب شده به برتری یک بر صفر دست یافت و نخستین مدال طلای تیم ایران را دشت کرد.
پیش از این در فینال وزن به اضافه 84 کیلوگرم «سجاد گنج زاده» به مصاف «جاناتان هورنه» از آلمان رفت و در حالی که 2 امتیاز پیش بود در نهایت 5 بر 2 مغلوب شد و مدال طلا را از دست داد و در تکرار قهرمانی جهان ناکام ماند.
همچنین در دیدار رده بندی وزن منهای 84 کیلوگرم «ذبیح اله پورشیب» به مصاف «دانیار یلداشف» از قزاقستان دارنده مدال نقره آسیا رفت و با ارائه مبارزه ای حساب شده به پیروزی سه بر صفر دست یافت و مدال برنز را از آن خود کرد.
عصر امروز «سارا بهمنیار» و «هامون درفشی پور» برای کسب مدال برنز در کومیته انفرادی و کومیته تیمی بانوان ایران در دیدار رده بندی با اسپانیا مصاف می دهند.
فردا (یکشنبه) کومیته تیمی مردان ایران که برای سومین دوره متوالی به فینال رسیده است با ترکیه روبرو می شود و کاتای تیمی مردان ایران نیز برای رسیدن به مدال برنز با تیم ترکیه رقابت می کند.
ورزشی**3783**1597

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش رزمي كاراته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۶۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهربانو منصوریان و صدیقه دریایی مدال طلا گرفتند

رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

بعد از ظهر امروز شهربانو منصوریان ملی‌پوش کشورمان در فینال وزن ۷۵- کیلوگرم مقابل حریفی از چین به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

او برای صعود به فینال ووشوکاری از بنگلادش را مغلوب کرده بود.

صدیقه دریایی ملی پوش وزن۶۵ -کیلوگرم هم توانست با غلبه بر حریف ترکیه‌ای خود صاحب مدال طلا شود. او  برای صعود به فینال توانست حریف هندی خود را شکست بدهد.  

 

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • انتخابی جام‌جهانی ووشو-چین / ایران مقتدرانه قهرمان شد
  • ایران با کسب ۲۰ مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد
  • رقابت ۲۳۰۰ دختر کاراته‌کا در همدان+فیلم
  • انتخابی جام جهانی چین/ درخشش مدال طلا بر گردن علی خورشیدی
  • بانوی قمی در رقابت های قهرمانی کشور به مدال طلا رسید
  • معرفی قهرمانان مسابقات کاراته دختران کشور در همدان
  • 6 طلا برای ووشوی ایران در انتخابی جام جهانی
  • کسب ۱۰ مدال توسط ووشوکاران ایران در پایان روز نخست مسابقات
  • شهربانو منصوریان و صدیقه دریایی مدال طلا گرفتند
  • ۲ نشان برنز، سهم کاراته کا‌های جوان استان همدان