Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@22:53:29 GMT

آغاز مرمت و بهسازی خانه استاد لرزاده

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۵۶۷۰۱

آغاز مرمت و بهسازی خانه استاد لرزاده

به گزارش  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ساماندهی و بهسازی خانه استاد لرزاده تحت عنوان "خانه معمار "آغاز شد که تاکنون مبلغ هفتصد میلیون تومان اعتبار غیر نقدی تخصیص یافته که در انتظار تأمین اعتبار است.

پس از تحویل خانه لرزاده به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ، مقرر شد این معاونت احیای این بنا را برعهده بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مصوبه 15/1/96 شورای اسلامی شهر تهران، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران موظف شد پس از تحویل خانه استاد لرزاده از سوی شهرداری منطقه 7 و همچنین پس از تأمین اعتبار مورد نیاز، نسبت به ساماندهی و بهسازی خانه استاد لرزاده و نیز تشکیل هیأت موئسس آن اقدام کند.

بر همین اساس طبق پیگیری های بعمل آمده از سوی معاونت شهرسازی و معماری، ساختمان استاد لرزاده در نیمه دوم مهرماه سال جاری از سوی شهرداری منطقه 7 تحویل حوزه معاونت شهرسازی و معماری شد.
برنامه ریزی جهت چگونگی بهسازی عمارت قدیم استاد لرزاده در حال انجام است و مأموریت این مهم با همکاری شهرداری منطقه 7 و مدیریت بافت و بناهای تاریخی شهر تهران انجام خواهد شد.
با توجه به اینکه خانه استاد لرزاده دارای ارزش میراثی بوده و ثبت ملی شده است بدیهی است که طرح مذکور بایستی مطابق با ضوابط مداخله در بناهای تاریخی و با هماهنگی انجمن معماران و خانه هنرمندان ایران با رویکرد حفظ و احیاء باغ – موزه و نیز فضایی برای فعالیت های علمی، پژوهشی، آموزشی با هدف شناسایی و تقویت معماری ایرانی و اسلامی و نیز فضایی برای تفکر و ارائه آثار معماران تهیه و تجهیز شود.

تاکنون مبلغ هفتصد میلیون تومان اعتبار غیر نقدی برای تهیه و اجرای طرح بهسازی خانه استاد لرزاده به حوزه معاونت شهرسازی و معماری تخصیص یافته که در انتظار تأمین اعتبار از سوی اداره کل برنامه و بودجه است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۶۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت راه به یکی دانستن «رفع نقاط پرحادثه» و «روکش آسفالت»

تین نیوز

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی به محتواهای منتشر شده درباره یکی دانستن اعتبارات و عملیات اجرایی مربوط به «رفع نقاط پرحادثه» و  «روکش آسفالت» واکنش نشان داد.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، «وحید قربانی» افزود: برخی افراد و رسانه ها اقدام به بازنشر محتوایی کردند که اساسا نادرست و منبع اولیه نیز با توجه به عدم آشنایی به حوزه جزئیات و تفاوت های موجود در حوزه های تخصصی عمران، ایمنی و نگهداری راه این اشتباه را مرتکب شده است.

وی توضیح داد: در برنامه «صف اول» با موضوع ایمنی حمل و نقل پخش شد، به اشتباه 2 موضوع متفاوت شامل اعتبار مالی صندوق خسارت‌های بدنی برای «رفع نقاط حادثه خیز» و اعتبار «روکش آسفالت» با یکدیگر در قالب یک گزارش قید شده است.

قربانی ادامه‌داد: این درحالی است که طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی ۳سه هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز از محل صندوق بیمه خسارت های بدنی نیاز است که شامل اقداماتی همچون نصب علائم، آشکارسازی، اصلاح هندسی و غیره است.

وی اضافه‌کرد: از طرفی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به بودجه مورد نیاز اصلاح روکش آسفالت اشاره می کند که بودجه و اعتبارات آن کاملا متفاوت و برای اجرای این حجم از روکش آسفالت به ماشین‌آلات، قیر، آسفالت و غیره نیاز است.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: نکته دیگر اینکه در محتوای منتشر شده مبلغ سه همت فقط به عنوان سهم صندوق بیمه خسارت‌های بدنی برای رفع نقاط حادثه خیز و مطالبه وزارت راه و شهرسازی آمده است که هنوز پرداخت نشده و بقیه اعتبار مورد نیاز بیان نشده است‌.

وی اظهار داشت:‌ در حوزه حمل‌ونقل اعتبارات و حجم عملیات مربوط به رفع نقاط پرحادثه کاملا مجزا از احجام و اعتبارات عملیات روکش آسفالت جاده ها است و بر این اساس نمی توان اعتبار مورد نیاز این دو موضوع را در کنار یکدیگر قرار داد یا مقایسه کرد.

قربانی افزود: مصاحبه «رضا اکبری» معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره اعتبار مورد نیاز برای انجام عملیات روکش آسفالت محورهای شریانی کشور مربوط به چندین ماه قبل است و ارتباطی با بودجه رفع نقاط پرحادثه ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • خانه موزه‌ای در تهران که نماد عقل و عشق است
  • «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است | استان تهران تقسیم می شود؟ | قرارداد شهرداری تهران با چین هیچ نقطه منفی ندارد
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • واکنش وزارت راه به یکی دانستن «رفع نقاط پرحادثه» و «روکش آسفالت»
  • پانوپتیکون و کاربرد آن در شهرسازی مدرن چیست؟