Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@23:17:31 GMT

ثبت ۵ موقوفه جدید در شهرستان شاهین شهر

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۵۶۷۸۶

ثبت ۵ موقوفه جدید در شهرستان شاهین شهر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی از وجود ۳۹ موقوفه و ۲۲۸ رقبه در شهرستان خبر داد و ابراز داشت: شهرستان شاهین شهر و میمه دارای ۹ بقعه متبرکه است و علاوه بر آن ۹۷ مسجد و ۱۹ حسینیه نیز در سطح شاهین شهر و میمه به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رسالت های اداره اوقاف را به سه دسته موقوفات، بقاع متبرکه و فعالیت های قرآنی تقسیم بندی کرد و افزود: در حوزه موقوفات بحث به روز کردن اجارات و مال الاجاره ها  و وصول مطالبات با همکاری دادگاه پیگیری می شود و اطاله دادرسی در این خصوص را به حداقل ممکن رسانده ایم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه سند دار کردن موقوفات را دیگر اولویت در حوزه  وقف دانست و بیان داشت: موقوفات باید سند مالکیت داشته باشند تا بتوان از آن ها دفاع کرد، از ابتدای سال ۹۷ تا کنون تعداد ۲۰ موقوفه و رقبه در شهرستان با تعامل با اداره ثبت اسناد، سند دار شده است.

بقاع متبرکه باید به قطب های فرهنگی تبدیل شوند

‏ وی، با بیان اینکه مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب بقاع متبرکه باید به قطب های فرهنگی تبدیل شوند، گفت: در عرصه فرهنگی برنامه های خوبی نظیر «آرامش بهاری» در ایام نوروز، سوگواره یاس نبوی» ایام فاطمیه، «بصیرت عاشورایی» در ایام محرم و صفر، «نشاط معنوی» در تابستان، «ضیافت الهی» در ماه مبارک رمضان و همایش تکریم امامزادگان در دهه کرامت در یکی از امامزادگان برگزار می شوند.

قربانی با اشاره به مسطح کردن و فضاسازی امامزاده قاسم(ع) و آماده کردن سقاخانه های ورودی حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان، افزود: از جمله دیگر عملیات عمرانی امامزادگان در شهرستان می توان عملیات نصب گلدسته ها و توسعه رواق مطهر امامزاده سیده صالحه خاتون(س) و توسعه رواق امامزاده شاه نعمت الله(ع) شهر گز را نام برد.

وی با یادآوری بیانات رهبر انقلاب مبنی بر لزوم وجود ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور تصریح کرد: اگر این تعداد حافظ را در کشور داشته باشیم به معنای وجود یک حافظ در هر خانه است که می تواند بسیاری از معضلات اخلاقی و فرهنگی جامعه و خانواده ها را حل کند و مانع از بروز آن ها در جامعه شود.

ساماندهی فعالیت های قرآنی و ایجاد بانک اطلاعاتی قرآنی شاهین شهر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شاهین شهر و میمه، ساماندهی فعالیت های قرآنی و ایجاد بانک اطلاعاتی قرآنی شهرستان را از جمله اقدامات اداره اوقاف در حوزه قرآنی دانست و ابراز داشت: با بهره گیری از بانک قرآنی می توانیم به آمار دقیق قرآنی های شهرستان دست یابیم و کلاس های ویژه ای برای متربیان راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه امروز ۴۰ کلاس تربیت حافظان قرآن در اماکن متبرکه شهرستان برقرار است، افزود: هر سال مسابقات قرآن در سطح شهرستان و استان و کشوری برگزار می شود که اختتامیه مسابقات امسال در اوایل سال برگزار شد و به نفرات برگزیده نیز جوایزی از سوی اداره اوقاف اهداء شد.

کد خبر 4454354

منبع: مهر

کلیدواژه: امامزاده ها سازمان اوقاف و امور خیریه مهدی قربانی موقوفات اربعین 97 اربعین حسینی یوم الله 13 آبان بوشهر مشهد راهپيمايي 13 آبان گرگان شهرکرد مرز مهران پدافند غیرعامل خرم آباد خطبه های نماز جمعه شیراز شهادت امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر فقیه اسفندیاری معاون بین‌الملل و رئیس دبیرخانه اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه در نشست برخط آستان‌های مقدس ایران اسلامی با موضوع هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با بیان اینکه سند محتوایی ۲۰ نوع برنامه‌ای که آستان قدس رضوی در حرم و خارج از حرم در دهه کرامت برگزار می‌کند، برای عتبات ارسال شده است، گفت: تأکید ما بر برنامه‌های شاخص و مهمی است که انتظار می‌رود بقاع متبرکه در آن مشارکت داشته باشند و در اسرع وقت برای دبیرخانه ارسال کنند تا هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این برنامه‌ها انجام شود.

رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی، ضمن در این نشست با اشاره به اهمیت هم‌گرایی و هم‌افزایی آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت گفت: سابقه نداشته است که نتایج و دستاورد‌های مقدس در موضوعی با محوریت آستان قدس رضوی به صورت همگام و مشترک و یکپارچه انجام شود.

طالبی با بیان اینکه آستان قدس رضوی قبل از این نشست، بسته محتوایی خود شامل شعار محوری، روزشمار، حدیث محوری و برنامه‌های شاخص این ایام را برای آستان‌های مقدس ارسال کرده بودافزود: در این نشست، آستان‌های مقدس و اعضای این جلسه از برنامه‌های آستان قدس رضوی به طور کلی آگاهی پیدا کردند و برای هماهنگی بیشتر در این زمینه تبادل نظر کردند.

در این نشست همچنین، نمایندگان آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه برنامه‌های خود در دهه کرامت را تشریح و بر ضرورت هم‌افزایی و همکاری در این زمینه تأکید کردند.

در پایان این نشست، مقرر شد دبیرخانه اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه، هماهنگی‌های لازم برای برگزاری برنامه‌های دهه کرامت را با همکاری و مشارکت بقاع متبرکه سراسر کشور انجام دهد.

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد
  • ۶۰۰۰ واحد صنفی گناوه برای دریافت شناسه «یکتا» اقدام کنند
  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد
  • تصاویر آخرالزمانی از آتش سوزی عظیم گیلان
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات