Web Analytics Made Easy - Statcounter

صحراییان گفت: ۱۰۵ میلیارد تومان برای طرح‌های فناورانه ارتباط با صنعت در نظر گرفته شده است و بر این اساس ۲۱ طرح تسهیلات ۵ میلیاردی دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صحراییان دبیر چهارمین همایش و فن بازار ملی سلامت که در نشست خبری که به مناسبت همین همایش در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار کرد: نباید سلامت را بدون مقوله فناوری در نظر بگیریم و جایی از سلامت در درمان و پیشگیری وجود ندارد که فناوری نقش خود را نتواند ایفا کند؛ در دانشگاه‌هایی که به سمت نسل سوم شدن حرکت می‌کنند کارآفرینی فناوری یکی از موضوعات مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تا به امروز 105 میلیارد تومان طرح در زمینه ارتباط با صنعت داشته‌ایم و تسهیلات به میزان 5 میلیارد تومان بدون بهره به 21 طرح اعطا شده است و برند فناورانه را در سال گذشته به تصویب رسانده‌ایم.

صحراییان بیان کرد: برای ارتباط صنعت با دانشگاه دوره‌های پسا دکترا به تصویب رسیده تا محققان بتوانند دوره‌های خود را با هدف حل مشکلات و تعامل بیشتر با صنعت در صنایع مختلف بگذرانند همچنین در حوزه سلامت تشکیل هسته‌های فناوری در دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور به تصویب رسیده است و در 2 دانشکده، هسته فناوری در مراکز رشدشان مشخص شده است.

دبیر چهارمین همایش و فن بازار ملی سلامت تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای 45 شرکت دانش بنیان، 40 هسته فناور و 6 مرکز رشد دارد که خدمات خوبی برای تولید محصولات دانش بنیان به این شرکت‌ها ارائه می‌شود.

ایجاد 1500 فرصت کارآفرینی در شرکت های دانش بنیان

وی اضافه کرد: 1500 فرصت کارآفرینی در شرکت‌های دانش بنیان ایجاد و 300 محصول در شرکت‌های دانش بنیان تولید شده است که بالغ بر 50 میلیون دلار صادرات و 500 میلیارد تومان از محصولات دانش بنیان به فروش رسیده است.

صحراییان ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم نزدیک کردن دانشگاه صنعت است و باید در این کار فرهنگ سازی لازم انجام شود زیرا دانشگاه موتور علمی صنعت است و این مسئله برای ما هنوز به طور کامل جا نیفتاده است.

صحراییان دبیر چهارمین همایش و فن بازار ملی سلامت اضافه کرد: از صنعت درخواست دارم همکاری بیشتری با دانشگاه و طرح‌های مرتبط با صنعت را انجام دهد چراکه  دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه‌های سراسر کشور متولی ارتباطی بیشتر بین دانشگاه و محققان با صنایع است.

نیازمند حمایت صنعت در طرح های فناورانه هستیم

وی ادامه داد: شیوه نامه پسا دکترا در صنعت یک سال پیش تدوین و این موضوع به تصویب رسیده است و معتقدم که نیازمند حمایت صنعت برای طرح‌های فناورانه هستیم.

صحراییان اظهار کرد: دو سوم طرح‌های تحقیقاتی در دانشگاه‌ها توسط صنعت پشتیبانی می‌شود و می‌توانیم بودجه تحقیقات را در ارتباط با صنعت کسب کنیم.

دبیر چهارمین همایش و فن بازار ملی سلامت گفت: زمینی در منطقه 17 جهت پارک علم و فناوری تهیه و در حال اخذ مجوزهای لازم است.

وی بیان کرد: در زمینه سلول‌های بنیادی ستادی زیر نظر معاونت علمی تشکیل و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

اختصاص 2 درصد از تحقیقات جهان به پژوهشگران ایرانی

در ادامه این مراسم فریدی دبیر اجرایی همایش گفت: ایران یک درصد از جمعیت جهان را دارد ولی خوشبختانه 2 درصد تحقیقات دنیا مربوط به کشورمان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در همایش فن بازار حوزه سلامت در پنج محور و در قالب سه پنل تخصصی انجام می شود که دانشگاه‌های نسل سوم، انتقال تکنولوژی و مسئله محوری در پژوهش از جمله محورهای این همایش به همراه ایده‌های محصول محور است.

فریدی اضافه کرد: دبیرخانه همایش فن بازار 100 ایده را دریافت کرده که از میان آنها 18 ایده در قالب پنل ارائه و در پایان به 6 ایده جوایزی تا سقف 5 میلیارد تومان اعطا می‌شود به طوری که ایده کسب و کار مبلغی به میزان 20 میلیون تومان است.

دبیر اجرایی همایش اظهار کرد: در این دوره 31 غرفه و 25 مرکز رشد از سراسر کشور حضور دارند به طوری که در چهارمین همایش فن بازار حوزه سلامت 100 شرکت محصولات خود را ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: در چهارمین همایش مسابقات دانشجویی برگزار می‌شود و 30 گروه در قالب تیم‌های شش نفره آموزش‌های کسب و کار متناسب با حوزه سلامت را می‌بینند تا این افراد بتوانند مشکلات کارآفرینی و کسب و کار را در حوزه سلامت حل کنند.

فریدی افزود: سفیران فناوری محور بعدی همایش فن بازار محسوب می‌شود تا ما از ظرفیت دانشجویان بین المللی استفاده کنیم.

دبیر اجرایی همایش اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای 800 دانشجوی بین‌المللی است و در این همایش سعی کرده تا از تجربیات آنها در زمینه کسب و کار و فن بازار استفاده کند.

انتهای پیام/

*لزوم ایجاد فناوری بر مبنای نیازهای صنعت

در ادامه موذنی مسئول گروه تجاری سازی و دبیر فناوری همایش گفت: پژوهش یکی از موضوعات مهم محسوب می‌شود و به نظرم فناوری باید بر مبنای نیازهای صنعت و سایر بخش‌ها باشد و یکی از اهداف برگزاری این همایش ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه است و در این زمینه شرکت‌های فناوری و هسته های فناوری مختلفی تأسیس شده است.

وی اضافه کرد: در چهارمین همایش فن بازار 16 مرکز رشد از 16 استان مختلف غرفه داشته و 100 محصول را معرفی می‌کنند.

موذنی با اشاره به اینکه باید ساختار و عملیات توانمندی‌ دانشگاه‌ها را در خدمت کشور قرار دهیم، گفت: ما باید گام مهمی در راستای معرفی فناوری سلامت انجام دهیم و یکی از اهداف برگزاری این همایش به اشتراک گذاشتن تجربیات افراد شرکت کننده است.

مسئول گروه تجاری سازی و دبیر فناوری همایش اظهار کرد: ساز و کار مناسب در زمینه ارتباط صنعت با دانشگاه وجود نداشته است و باید اقداماتی انجام شود تا صنعت و دانشگاه از نیازهای یکدیگر مطلع شوند.

*شناسایی 23 طرح فناورانه/ صادرات محصولات نانو به کشور کره جنوبی

در ادامه مراسم منظم مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه گفت: 23 طرح فناوری شناسایی و با بودجه حدود 0.5 میلیارد تومان انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر فعالیت طرح‌های فناورانه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: در حوزه دارویی شرکت‌های بزرگی در قالب دانش بنیان مشغول به فعالیت هستند و در این راستا 14 هسته و شرکت دانش بنیان زیر نظر 300 متخصص تولیدات خوبی دارند و امروزه هفت دارو به وسیله این شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود.

منظم ادامه داد: 5 مرکز رشد مشغول به تولید تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی هستند و صادرات خوبی در زمینه نانو به کشور کره جنوبی به وسیله شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شود.

مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه اضافه کرد:‌ در حوزه دندان پزشکی هفت شرکت در قالب 14 هسته و در قالب آی تی سلامت سه شرکت نیز مستقر هستند.

وی گفت: ما باید هسته‌های فناوری را به درون دانشگاه‌ها ببریم و این کار را در دو دانشکده مجازی و پیراپزشکی و در مراکز رشدشان آغاز کرده‌ایم.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ امیرحسن زرنانی با بیان اینکه امسال محور اصلی همایش بین المللی و بیست و یکمین همایش کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی، نقش آزمایشگاه‌ها در نظام سلامت است، گفت: درهمایش امسال که از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، ۲۵ محور علمی وجود دارد و ۴۵ کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.
دبیر علمی پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی افزود: مطالب علمی در کارگاه‌ها براساس نیازسنجی‌ها ارائه می‌شود و پیش بینی می‌شود ۸ هزار نفر از همایش امسال بازدید کنند و ۳۵۰۰ نفر تاکنون در بخش علمی ثبت نام کرده اند که نسبت به پارسال افزایش مخاطب شاهد هستیم.

آزمایشگاه‌ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند

امیرحسن زرنانی درباره نقش شرکت‌های دانش بنیان حاضر در این همایش درباره افزایش سطح علمی مخاطبان و شرکت‌های مخاطب همایش گفت: هرچه دستگاه‌ها دقیق‌تر عمل کنند می‌توانند در تشخیص بهتر موثر باشند؛ نقش شرکت‌های تولیدی کیت‌های آزمایشگاهی و تولید کیت‌های استانداد در ارائه خدمات آزمایشگاهی مهم است وقتی تشخیص درست و سریع اتفاق بیافتد، تشخیص پزشک نیز صحیح و به نفع بیمار خواهد بود.

دبیرعلمی پانزدهمین همایش بین المللی و بیست و یکمین همایش کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران درباره اینکه با وجود بیش از ۵ هزار آزمایشگاه در سطح کشور، نقش آزمایشگاه‌ها در نظام سلامت به چه صورت است، افزود: آزمایشگاه‌ها مهم‌ترین پایه سلامت در کشور هستند و به عنوان عوامل کمک کننده درتشخیص بیماری‌های بالینی به شمار می‌آیند؛ پزشک با توجه به علائم بالینی بیمار، ممکن است دچار تردید شود که آزمایشگاه‌ها می‌توانند این موارد را برطرف کنند.

زرنانی گفت: آزمایشگاه‌ها درنظام سلامت نقش پایه و محوری دارند در سطوح پزشکی مانند تشخیص بیماری‌های عفونی، انگلی، سرطان، خودایمنی و متابولیک، آزمایشگاه‌ها کمک کننده هستند.

دبیرعلمی پانزدهمین همایش بین المللی و بیست و یکمین همایش کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت: بالین خوب یعنی تشخیص خوب و تشخیص خوب یعنی استفاده از تجهیزات یک آزمایشگاه خوب لذا آزمایشگاه‌ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند.

فعالیت ۴۰ هزار نفر در ۶ هزار آزمایشگاه کشور


همچنین غلامرضا حمزه لو دبیر اجرایی پانزدهمین همایش بین المللی و بیست و یکمین همایش کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت: امسال سعی کردیم با توجه به مشکلات و مسائل روز آزمایشگاهی و پیشرفت‌های فن آوری، نیاز‌های روز همکاران خدمت رسان در درمان را برآورده و با فن آوری و مسایل جدید آزمایشگاه‌ها آشنا کنیم.

دبیر اجرایی پانزدهمین همایش بین المللی افزود: در صورتی که به نقش و جایگاه آزمایشگاه در نظام سلامت پرداخته شود بسیاری از برنامه‌های اجرایی در سطح ملی با کمک آزمایشگاه‌های علمی صورت می‌گیرد و همکاران با داده‌های این آزمایشگاه‌ها در مراکز درمانی گروه مراقبت را هدایت می‌کنند از این رو برگزاری اینگونه همایش‌ها با اهمیت است.

دیگر خبرها

  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • همایش پیاده روی گرامیداشت هفته سلامت درسلماس