Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا- نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با حمله به مواضع مزدوران عربستانی طرفدار عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن در شرق بندر الحدیده 'عبدالغنی أحمد الشبلی' فرمانده گردان ماموریت های ویژه نیروهای گارد ریاست جمهوری (طرفدار هادی) و چند تن از همراهان وی را کشتند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، یک منبع نظامی ارتش یمن با اعلام این خبر افزود، در این حمله که شب گذشته در منطقه الجریبه در شهر الحالی در شرق الحدیده انجام شد، شماری زیادی از مزدوران سعودی کشته و یا زخمی شدند و مابقی نیز از محل عملیات فرار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر پایه این گزارش، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در این حمله یک دستگاه بولدوزر و چند دستگاه خودروی نظامی نیروهای مزبور را منهدم و خسارت مادی قابل توجهی به آنان وارد کردند.

** حمله موشکی به مواضع نظامیان مزدور
در همین حال یگان موشکی ارتش یمن نیز با شلیک موشک به محل تجمع مزدوران عربستانی در الخریص استان نهم ،شمار زیادی از مزدوران را کشته و یا زخمی کرد.
در روزهای اخیر نیز ادامه حملات هوایی متجاوزان عربستانی و نیروهای مزدور آنها به مناطق مسکونی استان الحدیده منجر به آوارگی بیش از نیم میلیون ساکن این استان شد.
'شابیا مانتو' سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با اشاره به سرنوشت نامعلوم اهالی تحت محاصره الحدیده به فرار 445 هزار تن از ساکنان این استان از ژوئن / خرداد گذشته تاکنون خبر داد.
سازمان ملل متحد نسبت به هرگونه حمله سراسری به بندر الحدیده که 80 درصد واردات مواد غذایی و کمک های بشردوستانه از طریق آن صورت می گیرد، هشدار داد.
2.6 میلیون تن ساکن استان ساحلی الحدیده هستند.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.
خاورم** 1453*1436*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي يمن عربستان الحديده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۵۶۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان

عناصر امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد امروز در تلاش برای ترور یکی از فرماندهان گردان طولکرم به نام «عمر ابوالفول» به سوی خودروی وی شلیک کردند که به شهادت وی منجر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع محلی در شهر طولکرم در کرانه باختری بامداد امروز از تیراندازی نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به سمت خودروی «عمر ابوالفول» از رزمندگان گردان طولکرم  و فرمانده یگان الموت در گردان «طولکرم» خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری شهاب، او که به شدت زخمی شده بود در بیمارستان «رفیدیا» در شهر نابلس به شهادت رسید؛ همزمان درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان گردان طولکرم (وابسته به سرایا القدس-شاخه نظامی جهاد اسلامی) و عناصر امنیتی محمود عباس در شهر طولکرم گزارش می‌شود.

به گفته منابع محلی، پیکر مجروح عمر ابو الفول ابتدا به بیمارستان «ثابت ثابت» در شهر طولکرم منتقل شده و سپس عناصر امنیتی تشکیلات نیز خود را به بیمارستان رسانده‌اند و پس از رزمندگان فلسطینی مجبور به انتقال شهید ابو الفول به بیمارستان «رفیدیا» در نابلس شده‌اند که در آن‌جا به شهادت رسیده است.

در این راستا «ابوشجاع» فرمانده گردان طولکرم نیز در بیانیه‌ای گفت: «سکوت ما به درازا نخواهد انجامید و تجاوزات این دستگاه‌های امنیتی ما را وادار می‌کند تا به این سکوت پایان دهیم».

هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان و سازمان‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی موضوعی است که سال‌هاست فلسطینی‌ها خواستار برچیده شدن آن هستند؛ طی سال‌های گذشته در موارد بسیاری نهادهای امنیتی اسرائیلی ترور یا بازداشت نیروهای مقاومت در کرانه باختری را به تشکیلات خودگردان سپرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • اولین فرمانده گردان در تیپ ۲۷ محمدرسول الله (ص) که بود؟
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر
  • کشته شدن فرمانده نظامی سرایا القدس در درگیری با تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان
  • حمله گردان‌های قدس به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست